BibTex RIS Kaynak Göster

Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi

Yıl 2010, Sayı: 27, 621 - 643, 01.01.2010

Öz

Kaynakça

  • AKSAN, Doğan (1993), Türkçenin Gücü, Bilgi Yayınevi, Ankara.
  • ALBERTSON, Luann, BİLLİNGSLEY, and FELIX R. F. (2001), “Using Strategy Instruction and Self-Regulation to Improve Gifted Students' Creative Writing”, Journal of Secondary Gifted Education, Winter, Vol. 12, Issue 2.
  • ALDER, Harry (2000), Kişisel ve Mesleki Başarıya Ulaşmada Beyin Gücünü Et- kin Kullanma, Sağ Beyin Yöneticisi, (çev. Fatma Can Akbaş), İstanbul.
  • ARAL, Neriman- Aysel Köksal (1999), “Sanat Eğitimi Alan ve Almayan Ergen- lerin Empatik Becerilerinin ve Yaratıcılıklarının İncelenmesi”, Kastamo- nu Eğitim Dergisi, C. 7, Nu: 1, s. 127-138.
  • AŞILIOĞLU, Bayram (1993), Okullarda Türkçe Öğretimi, (Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara.
  • ATAMAN, Müjdat (2006), “Yaratıcı Yazma ve Yaratıcı Drama”, I. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • ATAÜNAL, Aydoğan (2003), Niçin ve Nasıl Bir Öğretmen?, Milli Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara.
  • BİRKENBİH, Vera (1995), Stroh İm Kopf, Auflage, München.
  • BRAND, Alice Glarden (1980), “Creative Writing In English Education: An Historical Perspective”, Journal Of Education. Vol. 162, Issue 4, p. 63- 82.
  • BROOKES, I.- DUNCAN, M. (2004), Good Writing Guide. New York: Harap Publishers Ltd.
  • BROOKS, Lisa, M. (1993), “Creative Writing In The Middle Schools”, Annual Meeting National Council of Teachers of English, Pittsburgh.
  • CONRAD, L. H. (1937), Teaching Creative Writing, D. Appleton-Century, New York.
  • COOPER, J. W. (1951), “Creature Writing As An Emotional Outlet”, Elementary English. Vol 28, p. 21-23.
  • DURUKAFA, Gönül (1992), “Cluster Metodu Yaratıcı Yazma”, Gazi Üniversi- tesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, C. 8, S., 3 s. 83-114.
  • GRAVES, Donald H. (1983), “Writing”, Teachers and Children at Work. Exeter, NH: Heinemann. ED 234 430.
  • HOGREFE, P. (1940), Self-Expression In creative Writing. College English, Vol 2, P. 150-160.
  • İZGÖREN, Ahmet Şerif (1999), İş Yaşamında 100 Kanguru. Yönetim, Liderlik ve İş Yaşamı, Academyplus Yayınları, Ankara.
  • KALE, Nesrin (1994), Üç Düşünsel Yeti: Eleştirel Düşünme, Yaratıcı Düşünme, Problem Çözme. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, Mayıs-Haziran, S. 28, s. 24- 27.
  • KÜÇÜK, Salim (2002), “Türkçenin Eğitimi ve Öğretiminde Yaratıcılık Çalışma- ları” Türk Dili. S. 607, s. 248-256.
  • KÜÇÜK, Salim (2007), Yazılı Anlatım Ve Yaratıcılık, Ondokuz Mayıs Üniversi- tesi Yayınları, Samsun.
  • MALTEPE, S. (2007), “Yaratıcı Yazı Yaklaşımı Açısından Türkçe Derslerinde Oluşturulan Yazılı Anlatım Ürünlerinin Değerlendirilmesi”, Eğitim Araş- tırmaları Dergisi, S. 26, s. 143-154.
  • MAY, Rollo (1994), Yaratma Cesareti, (çev. Alper Oysal), Metis Yayınları, İs- tanbul.
  • ORAL, Günseli (2003), Yine Yazı Yazıyoruz, PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • ÖZTÜRK, Ergün (2007), İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcı Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi, (Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Ens- titüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ankara.
  • SAN, İnci (1985), Sanat ve Yaratıcılık Eğitimi Olarak Tiyatro, (Ed. H. Ö. Adıgüzel), Natürel Kitap Yayıncılık, Ankara.
  • SAN, İnci (2002), Yaratıcı Düşünme ve Tümel Öğrenme. Eğitimde Zeka ve Yara- tıcılık. Bilgi, Belge ve Kılavuzlar, Türkiye Zeka Vakfı ve MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, MEB. Basımevi. Ankara, s. 16-29.
  • SEVER, Sedat (1997), Türkçe Öğretiminde Tam Öğrenme, Yapa Yayınları, İs- tanbul.
  • SHARPLES, M. (1996), An Account of Writing as Creative Design, In The Science of Writing, Theories, Methods, Individual Differences and Applications (eds. C.M. Levy & S. Ransdell) pp. 127-148. Lawrence Erlbaum, Mahwah, NJ.
  • SUNGUR, N. (1997), Yaratıcı Düşünme, Evrim Yayınevi, İstanbul.
  • SYLVAN, Peter. (1997), Creativity İnnovation and Problem Solving–Some Guidelines www.quantumbooks.com. Historical Examples, URL: http:
  • TURLA, Ayşe (2004), Çocuk ve Yaratıcılık, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
  • TÜRKEL, Ali (2001), “Yükseköğretim Türk Dili Derslerinin Yaratıcı ve Bilim- sel Düşünmeyi Geliştirme Düzeyine İlişkin Bir Değerlendirme” Dil Der- gisi, S. 109, Kasım 2001.
  • ÜSTÜNDAĞ, Tülay (2002), Yaratıcılığa Yolculuk, PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • YILDIRIM, Ramazan (1998), Yaratıcılık ve Yenilik, Sistem Yayıncılık, İstanbul.

TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YARATICI YAZMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Yıl 2010, Sayı: 27, 621 - 643, 01.01.2010

Öz

Yaratıcılık; her bireyde var olan ve insan yaşamının her bölümünde bulunabilen bir yetenek, günlük yaşamdan bilimsel çalışmalara dek uzanan geniş bir alanı içine alan süreçler bütünü, bir tutum ve davranış biçimidir. Yaratıcı yazma kavramını da bu tanım doğrultusunda düşünebiliriz. Yaratıcı yazma kişinin yaratıcılık yeteneği ile yakından ilgilidir. Buna göre yaratıcı yazma çalışmalarında başarılı olmak ve yazarlığa ilk adımı atmak konusunda anahtar kelime yaratıcılıktır. Yaratıcı yazmada birçok düşünce ve hayal arasında daha önceden kurulmamış, ilginç ve akıcı ilişkiler kurmaya dayanır. Bu çalışmada yaratıcı yazmanın niteliğinden, amaçlarından, tarihi gelişiminden, yaratıcı yazma ve beyin ilişkisinden söz edilmektedir

Kaynakça

  • AKSAN, Doğan (1993), Türkçenin Gücü, Bilgi Yayınevi, Ankara.
  • ALBERTSON, Luann, BİLLİNGSLEY, and FELIX R. F. (2001), “Using Strategy Instruction and Self-Regulation to Improve Gifted Students' Creative Writing”, Journal of Secondary Gifted Education, Winter, Vol. 12, Issue 2.
  • ALDER, Harry (2000), Kişisel ve Mesleki Başarıya Ulaşmada Beyin Gücünü Et- kin Kullanma, Sağ Beyin Yöneticisi, (çev. Fatma Can Akbaş), İstanbul.
  • ARAL, Neriman- Aysel Köksal (1999), “Sanat Eğitimi Alan ve Almayan Ergen- lerin Empatik Becerilerinin ve Yaratıcılıklarının İncelenmesi”, Kastamo- nu Eğitim Dergisi, C. 7, Nu: 1, s. 127-138.
  • AŞILIOĞLU, Bayram (1993), Okullarda Türkçe Öğretimi, (Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara.
  • ATAMAN, Müjdat (2006), “Yaratıcı Yazma ve Yaratıcı Drama”, I. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • ATAÜNAL, Aydoğan (2003), Niçin ve Nasıl Bir Öğretmen?, Milli Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara.
  • BİRKENBİH, Vera (1995), Stroh İm Kopf, Auflage, München.
  • BRAND, Alice Glarden (1980), “Creative Writing In English Education: An Historical Perspective”, Journal Of Education. Vol. 162, Issue 4, p. 63- 82.
  • BROOKES, I.- DUNCAN, M. (2004), Good Writing Guide. New York: Harap Publishers Ltd.
  • BROOKS, Lisa, M. (1993), “Creative Writing In The Middle Schools”, Annual Meeting National Council of Teachers of English, Pittsburgh.
  • CONRAD, L. H. (1937), Teaching Creative Writing, D. Appleton-Century, New York.
  • COOPER, J. W. (1951), “Creature Writing As An Emotional Outlet”, Elementary English. Vol 28, p. 21-23.
  • DURUKAFA, Gönül (1992), “Cluster Metodu Yaratıcı Yazma”, Gazi Üniversi- tesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, C. 8, S., 3 s. 83-114.
  • GRAVES, Donald H. (1983), “Writing”, Teachers and Children at Work. Exeter, NH: Heinemann. ED 234 430.
  • HOGREFE, P. (1940), Self-Expression In creative Writing. College English, Vol 2, P. 150-160.
  • İZGÖREN, Ahmet Şerif (1999), İş Yaşamında 100 Kanguru. Yönetim, Liderlik ve İş Yaşamı, Academyplus Yayınları, Ankara.
  • KALE, Nesrin (1994), Üç Düşünsel Yeti: Eleştirel Düşünme, Yaratıcı Düşünme, Problem Çözme. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, Mayıs-Haziran, S. 28, s. 24- 27.
  • KÜÇÜK, Salim (2002), “Türkçenin Eğitimi ve Öğretiminde Yaratıcılık Çalışma- ları” Türk Dili. S. 607, s. 248-256.
  • KÜÇÜK, Salim (2007), Yazılı Anlatım Ve Yaratıcılık, Ondokuz Mayıs Üniversi- tesi Yayınları, Samsun.
  • MALTEPE, S. (2007), “Yaratıcı Yazı Yaklaşımı Açısından Türkçe Derslerinde Oluşturulan Yazılı Anlatım Ürünlerinin Değerlendirilmesi”, Eğitim Araş- tırmaları Dergisi, S. 26, s. 143-154.
  • MAY, Rollo (1994), Yaratma Cesareti, (çev. Alper Oysal), Metis Yayınları, İs- tanbul.
  • ORAL, Günseli (2003), Yine Yazı Yazıyoruz, PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • ÖZTÜRK, Ergün (2007), İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcı Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi, (Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Ens- titüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ankara.
  • SAN, İnci (1985), Sanat ve Yaratıcılık Eğitimi Olarak Tiyatro, (Ed. H. Ö. Adıgüzel), Natürel Kitap Yayıncılık, Ankara.
  • SAN, İnci (2002), Yaratıcı Düşünme ve Tümel Öğrenme. Eğitimde Zeka ve Yara- tıcılık. Bilgi, Belge ve Kılavuzlar, Türkiye Zeka Vakfı ve MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, MEB. Basımevi. Ankara, s. 16-29.
  • SEVER, Sedat (1997), Türkçe Öğretiminde Tam Öğrenme, Yapa Yayınları, İs- tanbul.
  • SHARPLES, M. (1996), An Account of Writing as Creative Design, In The Science of Writing, Theories, Methods, Individual Differences and Applications (eds. C.M. Levy & S. Ransdell) pp. 127-148. Lawrence Erlbaum, Mahwah, NJ.
  • SUNGUR, N. (1997), Yaratıcı Düşünme, Evrim Yayınevi, İstanbul.
  • SYLVAN, Peter. (1997), Creativity İnnovation and Problem Solving–Some Guidelines www.quantumbooks.com. Historical Examples, URL: http:
  • TURLA, Ayşe (2004), Çocuk ve Yaratıcılık, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.
  • TÜRKEL, Ali (2001), “Yükseköğretim Türk Dili Derslerinin Yaratıcı ve Bilim- sel Düşünmeyi Geliştirme Düzeyine İlişkin Bir Değerlendirme” Dil Der- gisi, S. 109, Kasım 2001.
  • ÜSTÜNDAĞ, Tülay (2002), Yaratıcılığa Yolculuk, PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • YILDIRIM, Ramazan (1998), Yaratıcılık ve Yenilik, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dr. Mehmet Temizkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2010
Gönderilme Tarihi 31 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 27

Kaynak Göster

MLA Temizkan, Dr. Mehmet. “TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YARATICI YAZMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ”. Türklük Bilimi Araştırmaları, sy. 27, 2010, ss. 621-43.