Çağımızda geleneksel okuryazarlığın yanı sıra, teknolojik gelişmeler doğrultusunda, görsel okuryazarlık, medya okuryazarlığı, sinema okuryazarlığı, televizyon okuryazarlığı ve bilgisayar okuryazarlığı gibi okuryazarlık türleri ortaya çıkmıştır. Eğitimin, bireyi hayata hazırlama ilkesi göz önüne alındığında, bireylerin bu okuryazarlık türlerinden haberdar edilmesi ve bu türlere yönelik becerilerinin geliştirilmesi büyük önem arz etmektedir. Yeni ortaya çıkan bu okuryazarlık türlerinden bir tanesi olan “görsel okuryazarlık”, ülkemizde “görsel okuma ve görsel sunu” öğrenme alanı başlığı altında Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu 1-5’te yer almaktadır. Bu çalışmada da bu noktadan hareketle, “görsel okuryazarlık” kavramı ve bu kavramın ana dili derslerindeki yeri, ortaya çıkan yeni teknolojiler doğrultusunda açıklanmaya çalışılacaktır
21. Yüzyıl Okuryazarlığı Görsel Okuryazarlık Ana Dili Eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2010 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 27 |