BibTex RIS Kaynak Göster

İstasyon Tekniğinin Yaratıcı Yazma Becerisi Kazandırmaya ve Derse Karşı Tutuma Etkisi

Yıl 2010, Sayı: 28, 299 - 312, 01.02.2010

Öz

Kaynakça

  • BAYKUL, Y. (1990), İlkokul Beşinci Sınıftan Lise ve Dengi Okulların Son Sınıf- larına Kadar Matematik ve Fen Derslerine Karşı Tutumda Görülen De- ğişmeler ve Öğrencilerin Seçme Sınavındaki Başarı ile İlişkili Olduğu Düşünülen Bazı Faktörler, ÖSYM Yayınları, Ankara.
  • DEMİR, M. R. (2008), İstasyonlarda Öğrenme Modelinin Hayat Bilgisi Dersin- deki Üst Düzey Beceri Erişisine Etkisi, (Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bi- limler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • DEMİRÖRS, F. (2007), Lise I. Sınıf Öğrencileri İçin Ohm Yasası Konusunda Öğrenme İstasyonlarının Geliştirilmesi ve Uygulanması, (Hacettepe Üni- versitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • FRALİNG, C. C. (1982), A Study to Improve Comprehension Skills Through the Study of Prepared Reading Learning Stations, (The Union For Experi- menting Colleges And Universities Yayımlanmamış Doktora Tezi), USA.
  • GÖZÜTOK, F. D. (2007), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ekinoks Kitabevi, Anka- ra.
  • GÜZEL, H. (2004), “Fizik Derslerindeki Başarı ile Matematiğe Karşı Tutum Arasındaki İlişki”, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, S. 8, Isparta, s. 74-78.
  • KANAİ, K. ve Norman, J. (1997), “Systemic Reform Evaluation: Gender Differences in Student Attitudes Toward Science and Mathematics”, (Eds. In P. A. Rubba, P. F. Keig, and James A. Rye ) Proceedings of the 1997 Annual International Conference of the Association for the Education of Teachers in Science, ERIC Document Reproduction Service No. ED 405 220, pp.532-583.
  • KIRKKILIÇ, A.-AKYOL, H. (2007), İlköğretimde Türkçe Öğretimi, PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • MA, X.-Kishor, N. (1997), “Assessing the Relationship Between Attitude To- wards Mathematics and Achievement in Mathematics: A Meta-Analysis”, Journal for Research in Mathematics Education, 28(1), s. 26- 47.
  • MARTİN, M. O. vd. (2000), Tımss 1999 International Science Report: Findings From Iea’s Repeat of the Third İnternational Mathematics and Science Study at the Eighth Grade. Chestnut Hill, MA: The International Study Center: Boston College Lynch School of Education.
  • McLEOD, D. B. (1992), Research on Affect in Mathematics Education: A Reconceptualization. In D. A. Grouws (Ed.) Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning, MacMillan, New York, s. 575- 596.
  • MORGİL, İ.-YILMAZ, A.-YÖRÜK, N. (2002), “Fen Eğitimde İstasyonlarla İlgili Bir Uygulama”. http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek- 5/ozetler/d082.pdf (Son Erişim Tarihi 26.05.08).
  • MEB (2006), Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, MEB Yayınları, Ankara.
  • MULLİS, I. V. S. vd. (2000), Tımss 1999 International Mathematics Re- port:Findings From Iea’s Repeat of the Third International Mathematics and Science Study at the Eighth Grade. Chestnut Hill, MA: The Interna- tional Study Center: Boston College Lynch School of Education.
  • NEATHERY, M. F. (1997), “Elementary and Secondary Students' Perceptions Toward Science and the Correlation With Gender, Ethnicity, Ability, Grade, And Science Achievement”, Electronic Journal of Science Educa- tion, 2(1).
  • NORMAN J. T. ve Toddonio T. E (1990), “An Exploratory Study of the Effec- tiveness of a Play Based Center Approach for Learning Chemistry In An Early Childhood Program”, Annual Meeting of the National Association for Research on Science Teaching (Atlanta, GA, April 8-11, 1990).
  • ÖZBAY, M. (2009), Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I, Öncü Yayınları, Ankara.
  • SİNGH, K., Granville, M. ve Dika, S. (2002), “Mathematics and Science Achievement: Effects of Motivation, Interest, and Academic Engage- ment”, Journal of Educational Research, 95(6), 323- 332.
  • TOFTE, W. L. (1982), The Comparative Effectiveness of Learning Center and Traditional Approaches for a College Introductory Geology Laboratory Course, (New Mexico State University, Las Cruces Yayımlanmamış Doktora Tezi), New Mexico.

İSTASYON TEKNİĞİNİN YARATICI YAZMA BECERİSİ KAZANDIRMAYA VE DERSE KARŞI TUTUMA ETKİSİ

Yıl 2010, Sayı: 28, 299 - 312, 01.02.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı istasyon tekniğinin ilköğretim öğrencilerinin yaratıcı yazma becerileri ve Türkçe dersine karşı tutumları üzerindeki etkisini değerlendirmektir. Bu amaçla araştırmada “Kontrol Gruplu Ön test-Son test Modeli” kullanılmıştır. Deney grubunda ders istasyon tekniğiyle, kontrol grubunda ise geleneksel yöntemle yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu Erzurum il merkezindeki bir ilköğretim okulunda öğrenim gören 47 6. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen “Yazılı Anlatım Değerlendirme Formu” ve MEB (EARGED) tarafından geliştirilen “Türkçe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” ile toplanmış; SPSS 11.5 programında U ve Z testleriyle analiz edilmiştir. Çalışma sonunda istasyon tekniğinin yaratıcı yazma becerileri ve Türkçe dersine karşı tutum üzerinde geleneksel yönteme göre daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır

Kaynakça

  • BAYKUL, Y. (1990), İlkokul Beşinci Sınıftan Lise ve Dengi Okulların Son Sınıf- larına Kadar Matematik ve Fen Derslerine Karşı Tutumda Görülen De- ğişmeler ve Öğrencilerin Seçme Sınavındaki Başarı ile İlişkili Olduğu Düşünülen Bazı Faktörler, ÖSYM Yayınları, Ankara.
  • DEMİR, M. R. (2008), İstasyonlarda Öğrenme Modelinin Hayat Bilgisi Dersin- deki Üst Düzey Beceri Erişisine Etkisi, (Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bi- limler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • DEMİRÖRS, F. (2007), Lise I. Sınıf Öğrencileri İçin Ohm Yasası Konusunda Öğrenme İstasyonlarının Geliştirilmesi ve Uygulanması, (Hacettepe Üni- versitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • FRALİNG, C. C. (1982), A Study to Improve Comprehension Skills Through the Study of Prepared Reading Learning Stations, (The Union For Experi- menting Colleges And Universities Yayımlanmamış Doktora Tezi), USA.
  • GÖZÜTOK, F. D. (2007), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ekinoks Kitabevi, Anka- ra.
  • GÜZEL, H. (2004), “Fizik Derslerindeki Başarı ile Matematiğe Karşı Tutum Arasındaki İlişki”, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, S. 8, Isparta, s. 74-78.
  • KANAİ, K. ve Norman, J. (1997), “Systemic Reform Evaluation: Gender Differences in Student Attitudes Toward Science and Mathematics”, (Eds. In P. A. Rubba, P. F. Keig, and James A. Rye ) Proceedings of the 1997 Annual International Conference of the Association for the Education of Teachers in Science, ERIC Document Reproduction Service No. ED 405 220, pp.532-583.
  • KIRKKILIÇ, A.-AKYOL, H. (2007), İlköğretimde Türkçe Öğretimi, PegemA Yayıncılık, Ankara.
  • MA, X.-Kishor, N. (1997), “Assessing the Relationship Between Attitude To- wards Mathematics and Achievement in Mathematics: A Meta-Analysis”, Journal for Research in Mathematics Education, 28(1), s. 26- 47.
  • MARTİN, M. O. vd. (2000), Tımss 1999 International Science Report: Findings From Iea’s Repeat of the Third İnternational Mathematics and Science Study at the Eighth Grade. Chestnut Hill, MA: The International Study Center: Boston College Lynch School of Education.
  • McLEOD, D. B. (1992), Research on Affect in Mathematics Education: A Reconceptualization. In D. A. Grouws (Ed.) Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning, MacMillan, New York, s. 575- 596.
  • MORGİL, İ.-YILMAZ, A.-YÖRÜK, N. (2002), “Fen Eğitimde İstasyonlarla İlgili Bir Uygulama”. http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek- 5/ozetler/d082.pdf (Son Erişim Tarihi 26.05.08).
  • MEB (2006), Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, MEB Yayınları, Ankara.
  • MULLİS, I. V. S. vd. (2000), Tımss 1999 International Mathematics Re- port:Findings From Iea’s Repeat of the Third International Mathematics and Science Study at the Eighth Grade. Chestnut Hill, MA: The Interna- tional Study Center: Boston College Lynch School of Education.
  • NEATHERY, M. F. (1997), “Elementary and Secondary Students' Perceptions Toward Science and the Correlation With Gender, Ethnicity, Ability, Grade, And Science Achievement”, Electronic Journal of Science Educa- tion, 2(1).
  • NORMAN J. T. ve Toddonio T. E (1990), “An Exploratory Study of the Effec- tiveness of a Play Based Center Approach for Learning Chemistry In An Early Childhood Program”, Annual Meeting of the National Association for Research on Science Teaching (Atlanta, GA, April 8-11, 1990).
  • ÖZBAY, M. (2009), Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I, Öncü Yayınları, Ankara.
  • SİNGH, K., Granville, M. ve Dika, S. (2002), “Mathematics and Science Achievement: Effects of Motivation, Interest, and Academic Engage- ment”, Journal of Educational Research, 95(6), 323- 332.
  • TOFTE, W. L. (1982), The Comparative Effectiveness of Learning Center and Traditional Approaches for a College Introductory Geology Laboratory Course, (New Mexico State University, Las Cruces Yayımlanmamış Doktora Tezi), New Mexico.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dr. Sedat Maden Bu kişi benim

Arş. Gör. Erhan Durukan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2010
Gönderilme Tarihi 31 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 28

Kaynak Göster

MLA Maden, Dr. Sedat ve Arş. Gör. Erhan Durukan. “İSTASYON TEKNİĞİNİN YARATICI YAZMA BECERİSİ KAZANDIRMAYA VE DERSE KARŞI TUTUMA ETKİSİ”. Türklük Bilimi Araştırmaları, sy. 28, 2010, ss. 299-12.