BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2012, Sayı: 32, 13 - 31, 01.06.2012

Öz

Kaynakça

  • ADALI, Oya (2004), Anlamak ve Anlatmak, II. Baskı, Pan Yayıncılık, İstanbul.
  • AĞCA, Hüseyin, (2006), Yazılı Anlatım, Gündüz Yayıncılık, Ankara.
  • AKTAŞ, Şerif - Osman GÜNDÜZ (2008), Yazılı ve Sözlü Anlatım Kompozisyon Sanatı, Akçağ Yayınları, Ankara.
  • BACANLI, Hasan (1997), Sosyal İlişkilerde Benlik Kendini Ayarlamanın Psikolojisi, Millî Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • BÜLBÜL, A. Rıdvan (2000), Yazılı Anlatım ve Yazı Türleri, Nobel Yayınları, Ankara.
  • CEMİLOĞLU, Mustafa (2009), Dil Bilimi Açısından Türkçe Yazılı Anlatım ve Anlatım Teknikleri Öğretimi, 3. Baskı, Alfa Akademi, Bursa.
  • FRAENKEL, J. R. N. E. - WALLEN (2006), How to design and evaluate research in education, 6. Baskı, McGraw-Hill International Edition, New York.
  • MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (2006), İlköğretim Türkçe Dersi (6,7,8. Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara.
  • ÖZBAY, Murat (2003), İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, Gölge Ofset, Ankara.
  • ÖZBAY, Murat (2005), “Bilim ve Kültür Aktarıcısı Olarak Yazı”, H.Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, Bahar, S. 2, Ankara.
  • ÖZBAY, Murat (2007), Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II, II. Baskı, Öncü Basımevi, Ankara.
  • ÖZDEMİR, Emin (1979), Örnekli ve Uygulamalı Yazılı Anlatım Dersleri, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • ÖZDEMİR, Emin (2008), Sözlü-Yazılı Anlatım Sanatı Kompozisyon, 15. Baskı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • ÖZDEMİR, Emin-BİNYAZAR, Adnan (2006), Yazma Öğretimi/Yazma Sanatı, 3. Baskı, Papirüs Yayınları, İstanbul.
  • TANSEL, F. Abdullah (1978), İyi ve Doğru Yazma Usûlleri III. Baha Matbaası, İstanbul.
  • TDK (2005), Türkçe Sözlük, TDK, Ankara.
  • YAKICI, Ali vd., (2006), Türkçe- 1 Yazılı Anlatım, 3. Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • YILMAZ, Yakup (2008), “Yazma Öğretimi”. Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi, Yıldız, C. (Ed.), II. Baskı, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.

İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI ANLATIM BECERİLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2012, Sayı: 32, 13 - 31, 01.06.2012

Öz

Türkçe eğitiminin temel amacı bireye ana dilini doğru ve etkili kullanmayı öğretmektir. Ana dilini gerektiği gibi kullanmasını bilen birey, kendini nasıl ifade etmesi gerektiğini de bilir. Bireyin kendini ifade etme yollarından biri de yazmadır. Bu çalışmada, Samsun ili merkez ilköğretim okullarının üçünden seçilen 420 öğrenci üzerinde, farklı değişkenlerin öğrencilerin yazılı anlatım becerisi üzerinde anlamlı fark oluşturup oluşturmadığı araştırılmıştır. Öğrencilerin yazma becerisi; cinsiyet, kendine ait oda ve evde kitaplık bulunup bulunmaması, günlük tutup tutmama alışkanlığı, okul öncesi eğitim alıp almama durumlarına göre anlamlı fark oluşturmazken; babanın ve annenin öğrenim düzeyi, ailenin sosyo-ekonomik düzeyi, eve süreli yayın alınması ve düzenli kitap okuma alışkanlığına sahip olma değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar oluşturmuştur

Kaynakça

  • ADALI, Oya (2004), Anlamak ve Anlatmak, II. Baskı, Pan Yayıncılık, İstanbul.
  • AĞCA, Hüseyin, (2006), Yazılı Anlatım, Gündüz Yayıncılık, Ankara.
  • AKTAŞ, Şerif - Osman GÜNDÜZ (2008), Yazılı ve Sözlü Anlatım Kompozisyon Sanatı, Akçağ Yayınları, Ankara.
  • BACANLI, Hasan (1997), Sosyal İlişkilerde Benlik Kendini Ayarlamanın Psikolojisi, Millî Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • BÜLBÜL, A. Rıdvan (2000), Yazılı Anlatım ve Yazı Türleri, Nobel Yayınları, Ankara.
  • CEMİLOĞLU, Mustafa (2009), Dil Bilimi Açısından Türkçe Yazılı Anlatım ve Anlatım Teknikleri Öğretimi, 3. Baskı, Alfa Akademi, Bursa.
  • FRAENKEL, J. R. N. E. - WALLEN (2006), How to design and evaluate research in education, 6. Baskı, McGraw-Hill International Edition, New York.
  • MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (2006), İlköğretim Türkçe Dersi (6,7,8. Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara.
  • ÖZBAY, Murat (2003), İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, Gölge Ofset, Ankara.
  • ÖZBAY, Murat (2005), “Bilim ve Kültür Aktarıcısı Olarak Yazı”, H.Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, Bahar, S. 2, Ankara.
  • ÖZBAY, Murat (2007), Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II, II. Baskı, Öncü Basımevi, Ankara.
  • ÖZDEMİR, Emin (1979), Örnekli ve Uygulamalı Yazılı Anlatım Dersleri, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • ÖZDEMİR, Emin (2008), Sözlü-Yazılı Anlatım Sanatı Kompozisyon, 15. Baskı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • ÖZDEMİR, Emin-BİNYAZAR, Adnan (2006), Yazma Öğretimi/Yazma Sanatı, 3. Baskı, Papirüs Yayınları, İstanbul.
  • TANSEL, F. Abdullah (1978), İyi ve Doğru Yazma Usûlleri III. Baha Matbaası, İstanbul.
  • TDK (2005), Türkçe Sözlük, TDK, Ankara.
  • YAKICI, Ali vd., (2006), Türkçe- 1 Yazılı Anlatım, 3. Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • YILMAZ, Yakup (2008), “Yazma Öğretimi”. Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi, Yıldız, C. (Ed.), II. Baskı, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arş. Gör. Mehmet Emre Çelik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Gönderilme Tarihi 31 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 32

Kaynak Göster

MLA Çelik, Arş. Gör. Mehmet Emre. “İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAZILI ANLATIM BECERİLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Türklük Bilimi Araştırmaları, sy. 32, 2012, ss. 13-31.