BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Sayı: 37, 169 - 188, 14.06.2015
https://doi.org/10.17133/tba.06207

Öz

Mehmet Akif Ersoy is a poet who behaved according to the belief that an Artist should discuss any kind of problems that occurs in the society in his literary works. Accordingly, one of the subject that he pointed out at Safahat is the men with bad habbits and their family lifes. In our study, it is aimed to determine the elements that the poet regard as the reasons of destruction of family that is the smallest but the most important element of the society, especially in his poetical Works as Meyhane, Mahalle Kahvesi and Köse İmam. Concurrently it is tried to be presented the opinions of Mehmet Akif about the habits as potation, gambling; places related to them and family life. Mehmet Akif Ersoy sees ignorance as the cause of the problems in society. According to Mehmet Akif solution is education

Kaynakça

  • AYDOĞAN, Bekir (1997), “Mehmet Akif Ersoy’un Meyhane ve Mahalle Kahvesi Şiirleri Üzerine Bir Değerlendirme”, Türkoloji Araştırmaları 1997, Fuat Özdemir Anısı, s:85-106. Adana.
  • BALTACI, Cahit (2006), “Mehmet Akif’in Eğitim Görüşleri”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Mehmet Akif Ersoy Özel Sayısı, Yıl:7, S. 73, s: 130-133.
  • CEYLAN, Metin (2008), “Mehmet Akif’in Şiirlerindeki Sosyal Mesajlar”, I. Uluslararası Mehmet Akif Ersoy Sempozyumu Poster Bildiriler, Mehmet Akif Ersoy Üni. Yay., s.19-21. http://uam.mehmetakif.edu.tr.
  • ÇETİN, Nurullah (2006), “Günümüze Işık Tutan ‘Münevver Aydın’ Mehmet Akif Ersoy”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Yıl:7, S.73, s: 57-68.
  • DÜZDAĞ, M. Ertuğrul (2004), Mehmet Akif Ersoy, Kaynak Kitaplığı, İstanbul.
  • ERSOY, M. Âkif (2010), Safahat, (Haz. Hüseyin SU, Abdurrahim KARADENİZ), Hece Yay., Ankara.
  • İLDENİZ, Aysun - Banu DAVUN (2006), “S. Hayri Bolay ile Mehmet Akif’in Düşünceleri Hakkında”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Yıl:7, S. 73, s: 117-129.
  • KABAKLI, Ahmet (1997), “Mehmed Akif” Türk Edebiyatı, C. 3, Türk Edebiyatı Vakfı Yay., İstanbul.
  • TÜRK DİL KURUMU (2005), Türkçe Sözlük, TDK Yay., Ankara.
  • TİMURTAŞ, F. Kadri (1986), “Cemiyetçi Şair”, Ölümünün 50. Yılında Mehmet Akif Ersoy’a Armağan, Selçuk Üni. Basım Evi, Konya.
  • YETİŞ, Kâzım (2006), “Safahat’ta Tasvirin Gücü”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Yıl:7, S. 73, s: 109-116.
  • YILMAZ, Arif (2009), “Mehmet Akif Ersoy’un Şiirlerinde Halk Dilinin Kullanımı”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C. 6, S. 11, 189-210.

SAFAHAT ve AİLE EĞİTİMİ

Yıl 2015, Sayı: 37, 169 - 188, 14.06.2015
https://doi.org/10.17133/tba.06207

Öz

Mehmet Akif Ersoy, sanatçının toplumun içinde yer alan her türlü sorunu eserlerinde işlenmesi gerektiği anlayışıyla hareket etmiş bir şairdir. Bu doğrultuda Safahat’ta özellikle toplumun aksayan yanları üzerinde durmuştur. Şairin eserinde sıklıkla yer verdiği sosyal konulardan biri; içki, kumar gibi kötü alışkanlıklara sahip olan erkekler ve bu erkeklerin aile hayatıdır. Çalışmamızda şairin özellikle Meyhane, Mahalle Kahvesi ve Köse İmam adlı manzum hikâyelerinde belirttiği, toplumun en küçük ama en önemli parçası olarak değerlendirdiği ailenin yıkılmasına neden olarak gördüğü unsurların belirlenmesi amaçlanmaktadır. Aynı zamanda Mehmet Akif’in içki, kumar gibi alışkanlıklar, bu alışkanlıklarla ilişkili mekânlar ve aile hayatına ilişkin görüşleri de ortaya konulmaya çalışacaktır. Safahat’ta toplumda yaşanan tüm sorunların temelini cahillik olarak gören şairin çözüm için eğitimini şart koştuğu görülmektedir.

Kaynakça

  • AYDOĞAN, Bekir (1997), “Mehmet Akif Ersoy’un Meyhane ve Mahalle Kahvesi Şiirleri Üzerine Bir Değerlendirme”, Türkoloji Araştırmaları 1997, Fuat Özdemir Anısı, s:85-106. Adana.
  • BALTACI, Cahit (2006), “Mehmet Akif’in Eğitim Görüşleri”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Mehmet Akif Ersoy Özel Sayısı, Yıl:7, S. 73, s: 130-133.
  • CEYLAN, Metin (2008), “Mehmet Akif’in Şiirlerindeki Sosyal Mesajlar”, I. Uluslararası Mehmet Akif Ersoy Sempozyumu Poster Bildiriler, Mehmet Akif Ersoy Üni. Yay., s.19-21. http://uam.mehmetakif.edu.tr.
  • ÇETİN, Nurullah (2006), “Günümüze Işık Tutan ‘Münevver Aydın’ Mehmet Akif Ersoy”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Yıl:7, S.73, s: 57-68.
  • DÜZDAĞ, M. Ertuğrul (2004), Mehmet Akif Ersoy, Kaynak Kitaplığı, İstanbul.
  • ERSOY, M. Âkif (2010), Safahat, (Haz. Hüseyin SU, Abdurrahim KARADENİZ), Hece Yay., Ankara.
  • İLDENİZ, Aysun - Banu DAVUN (2006), “S. Hayri Bolay ile Mehmet Akif’in Düşünceleri Hakkında”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Yıl:7, S. 73, s: 117-129.
  • KABAKLI, Ahmet (1997), “Mehmed Akif” Türk Edebiyatı, C. 3, Türk Edebiyatı Vakfı Yay., İstanbul.
  • TÜRK DİL KURUMU (2005), Türkçe Sözlük, TDK Yay., Ankara.
  • TİMURTAŞ, F. Kadri (1986), “Cemiyetçi Şair”, Ölümünün 50. Yılında Mehmet Akif Ersoy’a Armağan, Selçuk Üni. Basım Evi, Konya.
  • YETİŞ, Kâzım (2006), “Safahat’ta Tasvirin Gücü”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Yıl:7, S. 73, s: 109-116.
  • YILMAZ, Arif (2009), “Mehmet Akif Ersoy’un Şiirlerinde Halk Dilinin Kullanımı”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C. 6, S. 11, 189-210.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Hatice Fırat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Haziran 2015
Gönderilme Tarihi 14 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 37

Kaynak Göster

MLA Fırat, Yrd. Doç. Dr. Hatice. “SAFAHAT Ve AİLE EĞİTİMİ”. Türklük Bilimi Araştırmaları, sy. 37, 2015, ss. 169-88, doi:10.17133/tba.06207.