Yıl 2020, Cilt , Sayı 48, Sayfalar 131 - 150 2020-12-14

Yirmi yıl gibi kısa bir zaman dilimindeki yazı faaliyetleriyle Türk modern hikâye geleneğinde haklı bir yer edinen Ömer Seyfettin, yaşadığı devrin meselelerine duyarsız kalmaz. Hem hikâyelerinde hem de diğer tür yazılarında, Türk milletinin özellikle eğitimle kalkınacağını düşünerek, bu konuda çeşitli fikirler sunar. Modernlik karşıtı olmayan Büyük Türkçü, milletin hayrına olan yeniliklerin yine milletin öz karakterine uygunluğunu da arayarak, belli bir ölçü oluşturur. Bu bakışla hareket ederek özellikle 1908’den sonra İttihat ve Terakki yönetiminin desteklediği bir dizi eğitim modelini, Türk insanına sunulan yeni tarz uygulamaları takip eder. İyi bir gözlemci ve tenkitçi kabiliyetine sahip olan Ömer Seyfettin, Türk milletine has olanla taklitçi, yüzeysel kalanı sade ve etkili Türkçesiyle eleştirir. Bu eleştirinin yanında, eğitime ilişkin kendi bilgi ve düşüncelerini de paylaşır. Çalışmanın kapsamında Ömer Seyfettin’in hikâye ve nesirleri ele alınmış, bu türlerde ise doğrudan eğitim ve eğitimin ana unsurları olan okul, sınıf, öğretmen, yabancı dil öğrenimi, Türkçenin yabancı diller karşısında eğitim ortamlarındaki hâli gibi unsurlar üzerinde durulmuştur. Belirlenen ögeler devrin gerçeklikleriyle birlikte sunularak, Ömer Seyfettin’in eğitime dair görüşleri tespit edilmiş, bugüne kadar yapılmış çoğu çalışmada eksik bırakılan sosyal zemin ve tarihî şartlarla eserlerde söz konusu edilen eğitim unsurları bir arada sunulmuştur.
EĞİTİM, İSMAİL HAKKI BALTACIOĞLU, ÖMER SEYFETTİN, SÂTI BEY, TÜRKÇÜLÜK
  • NÂZIM H. POLAT
Birincil Dil tr
Konular Edebiyat
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0003-1355-5681
Yazar: Bilal KAS (Sorumlu Yazar)
Kurum: Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi
Ülke: Turkey


Tarihler

Başvuru Tarihi : 24 Nisan 2020
Kabul Tarihi : 3 Aralık 2020
Yayımlanma Tarihi : 14 Aralık 2020

Bibtex @araştırma makalesi { tubar726261, journal = {Türklük Bilimi Araştırmaları}, issn = {1300-7874}, eissn = {2564-6915}, address = {}, publisher = {Nazım Hikmet POLAT}, year = {2020}, volume = {}, pages = {131 - 150}, doi = {}, title = {ÖMER SEYFETTİN VE EĞİTİM}, key = {cite}, author = {Kas, Bilal} }
APA Kas, B . (2020). ÖMER SEYFETTİN VE EĞİTİM . Türklük Bilimi Araştırmaları , (48) , 131-150 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tubar/issue/58232/726261
MLA Kas, B . "ÖMER SEYFETTİN VE EĞİTİM" . Türklük Bilimi Araştırmaları (2020 ): 131-150 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/tubar/issue/58232/726261>
Chicago Kas, B . "ÖMER SEYFETTİN VE EĞİTİM". Türklük Bilimi Araştırmaları (2020 ): 131-150
RIS TY - JOUR T1 - ÖMER SEYFETTİN VE EĞİTİM AU - Bilal Kas Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - DO - T2 - Türklük Bilimi Araştırmaları JF - Journal JO - JOR SP - 131 EP - 150 VL - IS - 48 SN - 1300-7874-2564-6915 M3 - UR - Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 Türklük Bilimi Araştırmaları ÖMER SEYFETTİN VE EĞİTİM %A Bilal Kas %T ÖMER SEYFETTİN VE EĞİTİM %D 2020 %J Türklük Bilimi Araştırmaları %P 1300-7874-2564-6915 %V %N 48 %R %U
ISNAD Kas, Bilal . "ÖMER SEYFETTİN VE EĞİTİM". Türklük Bilimi Araştırmaları / 48 (Aralık 2020): 131-150 .
AMA Kas B . ÖMER SEYFETTİN VE EĞİTİM. TÜBAR. 2020; (48): 131-150.
Vancouver Kas B . ÖMER SEYFETTİN VE EĞİTİM. Türklük Bilimi Araştırmaları. 2020; (48): 131-150.
IEEE B. Kas , "ÖMER SEYFETTİN VE EĞİTİM", Türklük Bilimi Araştırmaları, sayı. 48, ss. 131-150, Ara. 2020