Bu çalışmada, Grade A tipi gemi sacı levhaları tozaltı ve özlü tel kullanılarak gazaltı kaynak yöntemi ile birleştirilmiştir. Seçilen kaynak yöntemlerinin birleştirilen gemi sac levhaların mekanik özelliklerine etkileri incelenmiştir. Birleştirilen parçalara çekme, eğme, mikrosertlik ve çentik darbe deneyleri uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda bu tür malzemelerin birleştirilmesinde kaynak yönteminin etkili olduğu ve kaynak esnasında malzemeye olan ısı girdisinin birleştirmenin sahip oldugu mukavemet değerlerini etkilediği görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Fen Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ekim 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 2 Sayı: 1 |