Bu araştırmanın amacı, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören öğrencilerin matematiğe yönelik özyeterlik algıları ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi ortaya koymak ve öğrencilerin matematiğe yönelik özyeterlik algılarını bazı değişkenler açısından incelemektir. Araştırmaya 2006-2007 öğretim yılında Gazi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 181 öğrenci katılmıştır. Araştırmada Matematiğe Karşı Özyeterlik Algısı Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmış, veriler üzerinde Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı hesaplanmış, t testi ve tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Araştırmada öğrencilerin matematiğe yönelik özyeterlik algıları ile akademik başarıları arasında anlamlı bir ilişki (r=0.492) bulunmuş; öğrencilerin matematiğe yönelik özyeterlik algılarının cinsiyet, babanın eğitim düzeyi, öğretim şekli ve mezun olunan lise türüne göre anlamlı farklılıklar gösterdiği ortaya konmuştur.
Bu araştırmanın amacı, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören öğrencilerin matematiğe yönelik özyeterlik algıları ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi ortaya koymak ve öğrencilerin matematiğe yönelik özyeterlik algılarını bazı değişkenler açısından incelemektir. Araştırmaya 2006-2007 öğretim yılında Gazi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 181 öğrenci katılmıştır. Araştırmada Matematiğe Karşı Özyeterlik Algısı Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmış, veriler üzerinde Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı hesaplanmış, t testi ve tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Araştırmada öğrencilerin matematiğe yönelik özyeterlik algıları ile akademik başarıları arasında anlamlı bir ilişki (r=0.492) bulunmuş; öğrencilerin matematiğe yönelik özyeterlik algılarının cinsiyet, babanın eğitim düzeyi, öğretim şekli ve mezun olunan lise türüne göre anlamlı farklılıklar gösterdiği ortaya konmuştur.
Bölüm | SOS |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ekim 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 2 Sayı: 2 |