Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin şiddet eğilimi düzeyleri ve değer algılarını betimlemektir. Veri toplama aracı olarak için kişisel bilgi formu, öğrencilerin şiddet eğilimi düzeylerini belirlemek amacıyla Göka, Bayat ve Türkçapar tarafından geliştirilen Şiddet Eğilimi Ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerin değer algılarını belirlemek amacıyla Schwartz ve vd. (2001) geliştirdiği ve Demirutku ve Sümer (2010) tarafından Türkçe uyarlaması yapılan “Portre Değerler Anketi “kullanılmıştır.
Verilerin çözümlenmesinde, aritmetik ortalama, standart sapma, frekans, yüzde, Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır.
Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, öğrencilerin Güç, Başarı ve Uyarılım değeri puanları arasında şiddet eğilimi düzeylerine göre anlamlı bir farklılık bulunmakta, hazcılık, öz yönelim, yardımseverlik, evrenselcilik, geleneksellik, uyma, güvenlik ve toplam değer puanları arasında ise anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Sosyal Bilimler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 4 |