Bu çalışma, Kars’ta bir üniversite hastanesinin acil servisine başvuran kritik hasta yakınlarının gereksinimlerinin saptanması amacı ile tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Çalışma, 15 Ocak-15 Eylül 2015 tarihleri arasında 640 kritik hasta yakını ile yürütüldü. Araştırmanın verileri acil serviste kritik hasta yakınlarının gereksinimlerini saptama ölçeği ve demografik özelliklere yönelik formlarla toplanmıştır. En yüksek puan aile üyelerinin desteklenme süreci gereksinimi alt boyutundan alınmıştır. En önemli ilk iki gereksinim maddesi sırasıyla: yakınınıza verilebilecek en iyi bakımın verildiğinden emin olunması ve nakil planları yapılırken bilgi verilmesi şeklindedir. Hasta yakınlarına acil servisten memnuniyet durumu sorulduğunda %61.9’u memnun olduğunu, %28.9’u memnun olmadığını ve %9.2’si fikri olmadığını belirtmiştir. Acil servise başvurma saatine göre toplam ölçek ve alt ölçek puanlarına bakıldığında 00:01-07:59 arasında gelenlerin konfor alt ölçeği puanının daha yüksek olduğu ve farkın anlamlı olduğu saptanmıştır. Hasta yakınlarının gereksinimlerinin genellikle bilgilendirme ve etik davranışa yönelik olduğu görülmektedir. Bu nedenle acil serviste her aşamada bilgilendirilmenin yapılması ve etik davranılması önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Sağlık Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 4 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 1 |