Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A model for increasing quality of education by using a unified repository among BUA universities

Yıl 2020, Cilt: 21 Sayı: 2, 67 - 73, 30.12.2020

Öz

Anyone who had to create learning materials from scratch knows how intensive and time consuming this process can be. This process can be made easier by reusing existing learning and teaching materials. Creating a unified repository enables time and effort savings, opportunities to transfer technical and technological knowledge among educational staff, exchange of practical applications experience and, most importantly, quality enhancement of educational materials. Unified repository is a web-based database application software that is used for simplifying the tasks of sharing learning contents and resources between different universities through providing a unified solution and access point. This paper proposes a model for building a unified e-learning repository system for Balkan University Association (BUA), to enable academics to store, classify, access and share teaching and learning materials, BUA resources and not only. By providing a flexible unified repository that can be adjusted to suit the diverse learning styles and necessities of students and staff, the structure proposed here can go a long way in alleviating the burden each university has to bear in terms of effort and finance.

Destekleyen Kurum

No

Kaynakça

  • L. Lockyer, J. Patterson, B. Harper, “ICT in higher education: evaluating outcomes for health education” ,Journal of Computer Assisted Learning ,Vol. 17 Issue 3 Page 275 September 2001
  • N. Matar, S. Khwaldeh and Z. Hunaiti, “ Adaptive Unified E-learning System for Supporting Better Elearning Approach”, Proceedings of the 8th Annual Postgraduate Symposium on the Convergence of Telecommunications, Networking and Broadcasting (PGNet 2007), Liverpool John Moores University, UK, 28-29 June 2007
  • P. Pouyioutas, and M. Poveda, (2005) "Designing a Learning Object Repository-The Views of Higher Education Faculty", Lecture Notes in Computer Science 3583/2005: pp. 111-121
  • Richards, G., McGreal, R. and Friesen, N. (2002) "Learning Object Repository Technologies For Telelearning: The Evolution of POOL and CanCore", Proceedings of the IS2002, Informing Science + IT Education Conference, June, 2002. Cork, Ireland

BUA üniversiteleri arasında birleşik bir havuz kullanarak eğitim kalitesini artırmaya yönelik bir model

Yıl 2020, Cilt: 21 Sayı: 2, 67 - 73, 30.12.2020

Öz

Sıfırdan öğrenme materyalleri oluşturmak zorunda olan herkes, bu sürecin ne kadar yoğun ve zaman alıcı olabileceğini bilir. Bu süreç, mevcut öğrenme ve öğretme materyallerinin yeniden kullanılmasıyla kolaylaştırılabilir. Birleşik bir havuz oluşturmak, zaman ve emek tasarrufu, eğitim personeli arasında teknik ve teknolojik bilgi aktarımı fırsatları, pratik uygulama deneyimlerinin alışverişi ve en önemlisi eğitim materyallerinin kalitesinin artırılmasını sağlar. Birleşik depo, birleşik bir çözüm ve erişim noktası sağlayarak farklı üniversiteler arasında öğrenme içeriklerinin ve kaynaklarının paylaşılması görevlerini basitleştirmek için kullanılan web tabanlı bir veritabanı uygulama yazılımıdır. Bu makale, akademisyenlerin sadece BUA kaynaklarını değil, öğretim ve öğrenim materyallerini depolamasını, sınıflandırmasını, bunlara erişmesini ve paylaşmasını sağlamak için Balkan Üniversite Derneği (BUA) için birleşik bir e-öğrenme havuzu sistemi oluşturmak için bir model önermektedir. Öğrencilerin ve personelin çeşitli öğrenme tarzlarına ve gereksinimlerine uyacak şekilde ayarlanabilen esnek birleşik bir havuz sağlayarak, burada önerilen yapı, her üniversitenin çaba ve finansman açısından taşıması gereken yükü hafifletmede uzun bir yol kat edebilir.

Kaynakça

  • L. Lockyer, J. Patterson, B. Harper, “ICT in higher education: evaluating outcomes for health education” ,Journal of Computer Assisted Learning ,Vol. 17 Issue 3 Page 275 September 2001
  • N. Matar, S. Khwaldeh and Z. Hunaiti, “ Adaptive Unified E-learning System for Supporting Better Elearning Approach”, Proceedings of the 8th Annual Postgraduate Symposium on the Convergence of Telecommunications, Networking and Broadcasting (PGNet 2007), Liverpool John Moores University, UK, 28-29 June 2007
  • P. Pouyioutas, and M. Poveda, (2005) "Designing a Learning Object Repository-The Views of Higher Education Faculty", Lecture Notes in Computer Science 3583/2005: pp. 111-121
  • Richards, G., McGreal, R. and Friesen, N. (2002) "Learning Object Repository Technologies For Telelearning: The Evolution of POOL and CanCore", Proceedings of the IS2002, Informing Science + IT Education Conference, June, 2002. Cork, Ireland
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Mühendislik
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Agon Memeti 0000-0002-6824-3856

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Kabul Tarihi 18 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 21 Sayı: 2

Kaynak Göster

IEEE A. Memeti, “A model for increasing quality of education by using a unified repository among BUA universities”, Trakya Univ J Eng Sci, c. 21, sy. 2, ss. 67–73, 2020.