Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

E-Commerce Activities of Chain Markets in Turkey

Yıl 2023, Cilt: 2 Sayı: 2, 144 - 162, 31.12.2023

Öz

The retail sector's move into e-commerce in Turkey creates new avenues of competition and opportunity. The fact that chain markets such as A101, BIM, Migros and Şok have launched their own e-commerce mobile applications is a clear indication that companies are trying to adapt to technological developments. Chain markets are evaluating opportunities for growth in e-commerce with the increasing popularity of online shopping. Consumers are provided with an option to order their essential needs online and have them delivered to their door. Chain markets have also adopted technological innovations such as mobile applications and online payment systems. This has enabled customers to shop more easily and quickly. Additionally, special discounts and promotions are offered to gain customer loyalty. In this study, chain markets and e-commerce activities in Turkey are discussed. In the study, the relationship between e-commerce and chain markets was examined.

Kaynakça

  • 2022 Yılı İlk 6 Ay E-Ticaret Veriler . (2023). Şubat 27, 2023 tarihinde https://www.eticaret.gov.tr/haberler/10089/detay#:~:text=2022%20y%C4%B1l%C4%B1%20i adresinden alındı
  • A101 Kapıda Tüm Türkiye'de Faaliyete Geçti. (2020). Mart 25, 2023 tarihinde https://ekonomi.haber7.com/ekonomi/haber/3012694-a101-kapida-tum-turkiyede-faaliyete-gecti?ysclid=lgcimddx94904542039 adresinden alındı
  • A101 Kapıda, Yardım. (2023). Mart 25, 2023 tarihinde https://www.a101kapida.com/sikca-sorulan-sorular#destek-4. adresinden alındı
  • A101 Kapıda-Google Play'de Uygulamalar. (2023). Mart 25, 2023 tarihinde https://play.google.com/store/apps/details?id=com.akinon.kapida&hl=tr&gl=US adresinden alındı
  • A101-Wikipedi. (2023). Mart 25, 2023 tarihinde https://tr.wikipedia.org/wiki/A101 adresinden alındı
  • Ağyıldız, S. T. (2021). Ekim 27, 2022 tarihinde https://www.ticimax.com/blog/e-ticaretin-gelisim-sureci-hakkinda-kapsamli-rehber adresinden alındı
  • Ağyıldız, S. T. (2022). Ekim 2022, 27 tarihinde https://www.ticimax.com/blog/e-ticaretin-gelisim-sureci-hakkinda-kapsamli-rehber adresinden alındı
  • Aliyeva, B. (2017). Elektronik Ticaret: Dünyadaki Gelişmeler ve Azerbaycan Açısından Bir Değerlendirme. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi 2(4), 30-43.
  • Alma, F. (tarih yok). Dünya E-Ticaret İstatistikleri. Mart 25, 2023 tarihinde https://www.linkedin.com/pulse/d%C3%BCnya-e-ticaret-istatistikleri-ferdi-alma/?trk=public_profile_article_view adresinden alındı
  • Arasta. (1999). Dünyada perakendecilik nereye gidiyor? . Alışveriş Merkezleri ve Perakendecileri Derneği Dergisi, 14, 14-20.
  • Arslan, C. (2019). Lovemark Kavramının Marka Sadakatine Etkisinde Marka Deneyiminin Şartlı Değişken Etkisi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı,Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Arslandere, M. (2010). Elektronik Ticaret ve Karaman’daki KOBİ’ler Üzerine Bir Araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Aydın, H. (2019). Küreselleşme Çerçevesinde Dünya Ticaretinde Wal-Mart Ve Etkileri. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Aydın, K. (2007). Perakende Yönetiminin Temelleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Aydın, K., & Korkmaz, M. (2023). Dijital Pazarlama Ve Müşteri Sadakati İlişkisi. Efe Akademi Yayınları.
  • Baluch, A. (2023). E-Ticaret İstatistikleri- Forbes Danışmanı. Mart 26, 2023 tarihinde https://www.forbes.com/advisor/business/ecommerce-statistics/ adresinden alındı
  • Barkatullah, A. D. (2018). Öz denetim e-ticaret tüketicilerine yasal koruma ve güvenlik sağlıyor mu? Elektronik Ticaret Araştırma ve Uygulamaları, 30, 94-101.
  • Blok Zincir Ve Metaverse Teknolojisi Çalışma Heyeti Sonuç Raporu,. (2022). Şubat 21, 2023 tarihinde https://webdosya.csb.gov.tr/db/cbs/icerikler/blokz-nc-r-ve-metaverse-calisma-heyet--raporu-20220823173218.pdf adresinden alındı
  • Boyacıgil, B. (2008). İnternette Pazarlama Açısından Müzayede Siteleri Ve Tüketicilerin Müzayede Siteleri Hakkındaki Tutumları. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Deliçay, M. (2021). Perakende E-ticaretin Yükselişi Fırsatlar, Sorunlar ve Öneriler. Sektörler ve Kamu Yatırımları Genel Müdürlüğü,0019.
  • Demir, B. (2016). E-Ticarette Tüketicilerin Güvenlik Ve Risk Algılarının Değerlendirilmesi. Yaşar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Demirdöğmez, M., Gültekin, N., & Taş, Y. (2018). Türkiye’de e-ticaret sektörünün yıllara göre gelişimi. Uluslararası Toplum Araştırma Dergisi, 8(15), 2216 – 2236.
  • Demireli, C., & Dursun, F. (2013). E-Ticaret’te müşteri sadakatinin belirlenmesi üzerine bir uygulama. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 38, 271-284.
  • Dennis, C., Fenech, O. T., & Merrilees, B. (2005). E-retailing, Routledge,. Marketing the E-Business.
  • Dereli, D. D. (2015). Yeni ekonomide elektronik ticaret ve türkiye’de elektronik ticaretin boyutu ve vergilendirilmesi. Siirt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisadi Yenilik Dergisi,2(2), 56-71.
  • D-Help, Geleneksel Ticareti Elektronik Ticarete Uyarlayın! Geleneksel Ticareti Elektronik Ticarete Uyarlayın! (2023). Mart 30, 2023 tarihinde https://d-help.com/geleneksel-ticareti-elektronik-ticarete-uyarlayin/ adresinden alındı
  • Dijital 2022: Tampon Büyümenin Bir Yılı Daha - We Are Social UK. (2022). Aralık 27, 2022 tarihinde https://wearesocial.com/uk/blog/2022/01/digital-2022-another-year-of-bumper-growth-2/ adresinden alındı
  • Doğanlar, T. (2016). E-Ticarette Marka Yönetim Süreci ve Bir Uygulama. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı,Yüksek Lisans Tezi.
  • Dönüşürken Büyüyen Türkiye Perakende Sektörü. (2023). Kasım 18, 2022 tarihinde https://www.pwc.com.tr/tr/publications/industrial/retail-consumer/pdf/donusurken-buyuyen-turkiye-perakende-sektoru-raporu.pdf adresinden alındı
  • Enginkaya, E. (2006). Elektronik perakendecilik ve elektronik alışveriş. Ege Akademik Bakış Dergisi,6(1), 10-16.
  • E-perakende nedir? . (2022). Aralık 01, 2022 tarihinde https://www.optimizely.com/insights/blog/what-is-e-retail/ adresinden alındı
  • E-Retailing (E-Perakendecilik) Nedir? (2023). Mart 06, 2023 tarihinde https://www.mikro.com.tr/e-retailing-e-perakendecilik-nedir/ adresinden alındı
  • E-Ticaret Nedir- Avantajları ve Dezavantajları . (2023). Mart 30, 2023 tarihinde https://anadoludabugun.com.tr/teknoloji/e-ticaret-nedir avantajlari-ve-dezavantajlari-187693h adresinden alındı
  • E-Ticaretin Dezavantajları Nasıl Ortadan Kaldırılır? (2021). Mart 29, 2023 tarihinde https://blog.delbig.com/e-ticaretin-dezavantajlari-nasil-ortadan-kaldirilir/ adresinden alındı
  • E-Ticarette Güvenlik ve Veri Koruma Yöntemleri Nelerdir? 29.03.2023. (2023). Mart 29, 2023 tarihinde https://bizdemevcut.com.tr/e-ticarette-guvenlik-ve-veri-koruma-yontemleri-nelerdir/ adresinden alındı
  • E-Ticarette Karşılaşılan 10 Sorun ve Çözüm Önerileri. (2023). Mart 30, 2023 tarihinde https://yengec.co/blog/e-ticarette-karsilasilan-sorunlar-ve-cozumleri/ adresinden alındı
  • E-Ticaret-Türkiye,StatistaPiyasa Tahmini. (2023). Mart 26, 2023 tarihinde https://www.statista.com/outlook/dmo/ecommerce/turkey. adresinden alındı
  • Forsythe, M. S., & Shi, B. (2003). Consumer patronage and risk perceptions in internet shopping. Journal of Business Research, 56, 867-875.
  • Gedik, Y. (2020). Pazarlamada yeni bir çerçeve: Sosyal medya ve web 2.0. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 3(1), 252-269.
  • Genç, B. (2020). E-Ticaret ile Gelişmekte olan Lojistik ve Teslimat Süreçleri. Mart 11, 2023 tarihinde https://tr.linkedin.com/pulse/e-ticaret-ile-geli%C5%9Fmekte-olan-lojistik-ve-teslimat-s%C3%BCre%C3%A7leri-gen%C3%A7 adresinden alındı
  • Gençyürek, E. M. (2020). Covid-19 döneminde e-ticaret ve dijital reklam yatırımları. Selçuk İletişim Dergisi,13(3), 1296-1318.
  • Getir Büyümeye Devam Ediyor: Şimdi de Sıra İspanya'da... (2021). Şubat 23, 2023 tarihinde https://www.chip.com.tr/haber/getir-buyumeye-devam-ediyor-simdi-de-sira-ispanya_96432.html adresinden alındı
  • Getir Uygulaması Hakkında. (2022). Şubat 23, 2023 tarihinde https://www.eray.com.tr/getir-uygulamasi-hakkindaki-tum-merak-edilenler-burada/ adresinden alındı
  • Grewal, D., Bart, Y., Spann, M., & Zubcsek, P. P. (2016). Mobile advertising: A framework and research agenda. Journal Of Interactive Marketing, 34, 3-14.
  • Güllü, K., & Tarhan, M. (2021). Satış sonrası hizmetler ve tüketicilerin yeniden satın alma niyetleri arasındaki ilişkiye yönelik e-perakende sektöründe bir uygulama. Tujom, 6(3), 192-205.
  • Gülşen, İ. (2019). Nesnelerin interneti: Vaatleri ve faydaları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 6(8), 106-118.
  • Gülşen, İ., & Özdemir, Ş. (2018). Perakendecilikte teknolojik yenilikler ve uygulamalar. Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi, 4(1), 104-138.
  • Güven, F. (2022). Covıd-19’un yarattığı zorunlu dijital dönüşüm ve yeni normalde perakendecilik. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(4), 1941-1961.
  • Huang, E. Y., Lin, S. W., & Fan, Y. C. (2015). MS-QUAL: Mobile service quality measurement. Electronic Commerce Research And Applications, 14(2), 126-142.
  • Hummatov, J. (2022). Elektronik Ticaretin Ekonomik Büyüme Üzerindeki Etkisi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • İçözü, T. (2020). Mart 25, 2023 tarihinde https://webrazzi.com/2020/03/24/sok-market-cepte-sok-uygulamasinin-yeni-surumunu-yayina-aldi/ adresinden alındı
  • Kemp, S. (2021). Mart 25, 2023 tarihinde Digital in Turkey: All the Statistics You Need in 2021 — DataReportal–Global Digital Insights: https://datareportal.com/reports/digital-2021-turkey adresinden alındı
  • Lamberton, C., & Stephen, A. T. (2016). A thematic exploration of digital, social media, and mobile marketing: Research evolution from 2000 to 2015 and an agenda for future inquiry. Journal Of Marketing, 80(6), 146-172.
  • Migros Güvenli Alışveriş. (2023). Şubat 19, 2023 tarihinde https://www.migros.com.tr/guvenli-alisveris adresinden alındı
  • Migros Hakkımızda. (2023). Şubat 18, 2023 tarihinde https://www.migros.com.tr/hakkimizda adresinden alındı
  • Migros Sanal Market. (2023). Şubat 18, 2023 tarihinde https://www.migros.com.tr/islem-rehberi?id=8 adresinden alındı
  • Migros Sipariş İşlemleri. (2023). Şubat 18, 2023 tarihinde https://www.migros.com.tr/islem-rehberi?id=8 adresinden alındı
  • ‎Migros-Market & Yemek App Store’da. (2023). Mart 19, 2023 tarihinde https://apps.apple.com/tr/app/migros-market-yemek/id397585390?l=tr adresinden alındı
  • Nolen, L. (2010). Perakende Market Zincirleri, Zincir mağaza | perakendecilik operasyonu | Britannica. Haziran 12, 2022 tarihinde https://www.britannica.com/money/topic/chain-store adresinden alındı
  • Pala, M., & Saygı, B. (2001). Gıda Sanayinde Büyük Mağazaların Özel Markalı Ürün Uygulamaları. İstanbul: İTO Yayınları.73. Temmuz 6, 2023 tarihinde https://www2.deloitte.com/tr/tr/pages/consumer-business/articles/global-powers-of-retailing-2022.html, adresinden alındı
  • Perakende.org, Discount Konsepti Hakkında Her Şey (II),. (2023). Şubat 01, 2023 tarihinde https://arsiv.perakende.org/discount-konsepti-hakkinda-her-sey-ii adresinden alındı
  • Sezgin, A. G. (2013). Dünyada ve Türkiye’de E-Ticaret Sektörü,İş Bankası İktisadi Ve Araştırmalar Bölümü, 1-16. Haziran 25, 2023 tarihinde https://ekonomi.isbank.com.tr/userfiles/pdf/ar_04_2013.pdf adresinden alındı
  • Shahriari, S., Shahriari, M., & Gheiji, S. (2015). E-commerce and it impacts on global trend and market, i–granthaalaya. International Journal of Research,3(4), 49- 55.
  • Shankar, V., Kleijnen, M., Ramanathan, S., Rizley, R., Holland, S., & Morrissey, S. (2016). Mobile shopper marketing: Key issues, current insights, and future research avenues. Journal Of Interactive Marketing, 34, 37-48.
  • Solomon, M. R., & Stuart, E. W. (2000). The Brave New World of E-Commerce. New Jersey: Prentice Hall.
  • Şekerkaya, A., & Cengiz, E. (2010). Tüketicilerin perakende market zincirlerine yönelik yapmış oldukları satın alma sıklıklarına göre bölümlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi,24(2), 73-99.
  • Şevik, F. (2020). E-Ticaret 101,E-Ticaret Nedir? Mart 29, 2023 tarihinde https://www.dijitalfakulte.com/e-ticaret-101-e-ticaret-nedir/ adresinden alındı
  • Şok Aktüel Ürünler. (2020). Mart 25, 2023 tarihinde https://www.boxerdergisi.com.tr/sok-aktuel-1-nisan-2020-ucuz-indirimli-urunler-katalogu-yayinlandi-5016 adresinden alındı
  • Şok Tarihçemiz. (2023). Mart 25, 2023 tarihinde https://kurumsal.sokmarket.com.tr/tarihcemiz adresinden alındı
  • Taşkın, E. (1999). Süpermarket işletmeciliğinde küresel rekabet stratejileri . Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2, 187-194.
  • Tek, B. Ö., & Orel, D. F. (2006). Perakende Pazarlama Yönetimi, 2. Baskı. İzmir: Birleşik Matbaacılık.
  • Tenekecioğlu, B., Tokol, T., Çalık, N., Karalar, R., Timur, N., & Öztürk, A. S. (2004). Pazarlama Yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınevi.
  • Trendyol Hızlı Market. (2023). Şubat 24, 2023 tarihinde https://www.trendyol.com/?ysclid=lk405ttnhw867176576 adresinden alındı
  • Trendyol Hızlı Market. (2023). Şubat 24, 2023 tarihinde https://www.trendyol.com/s/hizli-market. adresinden alındı
  • Trendyol İndirimleri Nasıl Takip Edilir? (2023). Şubat 24, 2023 tarihinde https://pokus.com.tr/blog/trendyol-indirimleri-nasil-takip-edilir adresinden alındı
  • Trendyol Mağaza Açma Rehberi. (2021). Şubat 25, 2023 tarihinde https://www.ideasoft.com.tr/trendyol-magaza-acmak-rehberi/ adresinden alındı
  • Türkiye Dijital. (2023). https://www.guvenliweb.org.tr/dosya/HQTLP.pdf adresinden alındı
  • Türkiye'de E-Ticaret-E-Ticaret Haberleri. (2023). Şubat 25, 2023 tarihinde https://ecommercenews.eu/ecommerce-in-europe/ecommerce-turkey/ adresinden alındı
  • Utku, A. (2022). Tarihteki İlk Çevrimiçi Alışveriş. Ağustos 16, 2022 tarihinde https://www.kampustenevar.com/kategori-alisveris/tarihteki-ilk-çevrimiçi-alisveris adresinden alındı
  • Uzunkaya, T., & Yükselen, C. (2019). Çevrimiçi alışverişte pazarlama stratejilerinin tüketicinin algıladıkları risk ve güvene etkileri üzerine bir araştırma. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisi 12(2), 35-46.
  • Varinli, İ. (2011). Marketlerde Pazarlama Yönetimi. Detay Yayıncılık.
  • Wikipedia. (2023). Nisan 05, 2023 tarihinde https://en.wikipedia.org/wiki/A%26P adresinden alındı
  • Yanık, T. (2021). Mart 23, 2023 tarihinde https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/getir-128-milyon-dolarlik-yeni-yatirim-aldi/2115302 adresinden alındı
  • Yıldırım, F., & Taştekin, K. (2019). Perakende yönetiminde teknoloji kullanımının algılanan hizmet kalitesindeki önemi: Gıda perakendeciliği üzerine bir araştırma. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 3(6), 75-88.
  • Yıldırım, H. H. (2006). Yerli Ve Yabancı İndirimli Süpermarket Zincirleri Müşterilerinin Bu Marketleri Değerlemeleri Üzerine Bir Pilot Araştırma. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı Pazarlama Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.

Türkiye’de Zincir Marketlerin E-Ticaret Faaliyetleri

Yıl 2023, Cilt: 2 Sayı: 2, 144 - 162, 31.12.2023

Öz

Türkiye’de perakende sektörünün e-ticarete atılması yeni rekabet ve fırsat kulvarlarının oluşmasına etki etmektedir. A101, BİM, Migros, Şok gibi zincir marketlerin kendi e-ticaret mobil uygulamalarını kullanıma sunması, firmaların teknolojik gelişmelere uyum sağlamaya çalıştığının açık bir göstergesidir. Zincir marketler, çevrimiçi alışverişin popülerliğinin artmasıyla, e-ticaret alanında büyümeye yönelik fırsatları değerlendirmektedir. Tüketicilere, temel ihtiyaçlarını çevrimiçi olarak sipariş edip kapılarına teslim alabilecekleri bir seçenek sunulmuştur. Zincir marketler ayrıca mobil uygulamalar ve çevrimiçi ödeme sistemleri gibi teknolojik yenilikleri de benimsemiştir. Bu, müşterilerin daha kolay ve hızlı bir şekilde alışveriş yapmalarını sağlamıştır. Ayrıca, müşteri sadakati kazanmak amacıyla özel indirimler ve promosyonlar da sunulmaktadır. Bu çalışmada Türkiye’de zincir marketler ve e-ticaret faaliyetleri işlenmiştir. Yapılan çalışmada e-ticaret ile zincir marketlerin ilişkisi incelenmiştir.

Kaynakça

  • 2022 Yılı İlk 6 Ay E-Ticaret Veriler . (2023). Şubat 27, 2023 tarihinde https://www.eticaret.gov.tr/haberler/10089/detay#:~:text=2022%20y%C4%B1l%C4%B1%20i adresinden alındı
  • A101 Kapıda Tüm Türkiye'de Faaliyete Geçti. (2020). Mart 25, 2023 tarihinde https://ekonomi.haber7.com/ekonomi/haber/3012694-a101-kapida-tum-turkiyede-faaliyete-gecti?ysclid=lgcimddx94904542039 adresinden alındı
  • A101 Kapıda, Yardım. (2023). Mart 25, 2023 tarihinde https://www.a101kapida.com/sikca-sorulan-sorular#destek-4. adresinden alındı
  • A101 Kapıda-Google Play'de Uygulamalar. (2023). Mart 25, 2023 tarihinde https://play.google.com/store/apps/details?id=com.akinon.kapida&hl=tr&gl=US adresinden alındı
  • A101-Wikipedi. (2023). Mart 25, 2023 tarihinde https://tr.wikipedia.org/wiki/A101 adresinden alındı
  • Ağyıldız, S. T. (2021). Ekim 27, 2022 tarihinde https://www.ticimax.com/blog/e-ticaretin-gelisim-sureci-hakkinda-kapsamli-rehber adresinden alındı
  • Ağyıldız, S. T. (2022). Ekim 2022, 27 tarihinde https://www.ticimax.com/blog/e-ticaretin-gelisim-sureci-hakkinda-kapsamli-rehber adresinden alındı
  • Aliyeva, B. (2017). Elektronik Ticaret: Dünyadaki Gelişmeler ve Azerbaycan Açısından Bir Değerlendirme. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi 2(4), 30-43.
  • Alma, F. (tarih yok). Dünya E-Ticaret İstatistikleri. Mart 25, 2023 tarihinde https://www.linkedin.com/pulse/d%C3%BCnya-e-ticaret-istatistikleri-ferdi-alma/?trk=public_profile_article_view adresinden alındı
  • Arasta. (1999). Dünyada perakendecilik nereye gidiyor? . Alışveriş Merkezleri ve Perakendecileri Derneği Dergisi, 14, 14-20.
  • Arslan, C. (2019). Lovemark Kavramının Marka Sadakatine Etkisinde Marka Deneyiminin Şartlı Değişken Etkisi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı,Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Arslandere, M. (2010). Elektronik Ticaret ve Karaman’daki KOBİ’ler Üzerine Bir Araştırma. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Aydın, H. (2019). Küreselleşme Çerçevesinde Dünya Ticaretinde Wal-Mart Ve Etkileri. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Aydın, K. (2007). Perakende Yönetiminin Temelleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Aydın, K., & Korkmaz, M. (2023). Dijital Pazarlama Ve Müşteri Sadakati İlişkisi. Efe Akademi Yayınları.
  • Baluch, A. (2023). E-Ticaret İstatistikleri- Forbes Danışmanı. Mart 26, 2023 tarihinde https://www.forbes.com/advisor/business/ecommerce-statistics/ adresinden alındı
  • Barkatullah, A. D. (2018). Öz denetim e-ticaret tüketicilerine yasal koruma ve güvenlik sağlıyor mu? Elektronik Ticaret Araştırma ve Uygulamaları, 30, 94-101.
  • Blok Zincir Ve Metaverse Teknolojisi Çalışma Heyeti Sonuç Raporu,. (2022). Şubat 21, 2023 tarihinde https://webdosya.csb.gov.tr/db/cbs/icerikler/blokz-nc-r-ve-metaverse-calisma-heyet--raporu-20220823173218.pdf adresinden alındı
  • Boyacıgil, B. (2008). İnternette Pazarlama Açısından Müzayede Siteleri Ve Tüketicilerin Müzayede Siteleri Hakkındaki Tutumları. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Deliçay, M. (2021). Perakende E-ticaretin Yükselişi Fırsatlar, Sorunlar ve Öneriler. Sektörler ve Kamu Yatırımları Genel Müdürlüğü,0019.
  • Demir, B. (2016). E-Ticarette Tüketicilerin Güvenlik Ve Risk Algılarının Değerlendirilmesi. Yaşar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Demirdöğmez, M., Gültekin, N., & Taş, Y. (2018). Türkiye’de e-ticaret sektörünün yıllara göre gelişimi. Uluslararası Toplum Araştırma Dergisi, 8(15), 2216 – 2236.
  • Demireli, C., & Dursun, F. (2013). E-Ticaret’te müşteri sadakatinin belirlenmesi üzerine bir uygulama. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 38, 271-284.
  • Dennis, C., Fenech, O. T., & Merrilees, B. (2005). E-retailing, Routledge,. Marketing the E-Business.
  • Dereli, D. D. (2015). Yeni ekonomide elektronik ticaret ve türkiye’de elektronik ticaretin boyutu ve vergilendirilmesi. Siirt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisadi Yenilik Dergisi,2(2), 56-71.
  • D-Help, Geleneksel Ticareti Elektronik Ticarete Uyarlayın! Geleneksel Ticareti Elektronik Ticarete Uyarlayın! (2023). Mart 30, 2023 tarihinde https://d-help.com/geleneksel-ticareti-elektronik-ticarete-uyarlayin/ adresinden alındı
  • Dijital 2022: Tampon Büyümenin Bir Yılı Daha - We Are Social UK. (2022). Aralık 27, 2022 tarihinde https://wearesocial.com/uk/blog/2022/01/digital-2022-another-year-of-bumper-growth-2/ adresinden alındı
  • Doğanlar, T. (2016). E-Ticarette Marka Yönetim Süreci ve Bir Uygulama. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı,Yüksek Lisans Tezi.
  • Dönüşürken Büyüyen Türkiye Perakende Sektörü. (2023). Kasım 18, 2022 tarihinde https://www.pwc.com.tr/tr/publications/industrial/retail-consumer/pdf/donusurken-buyuyen-turkiye-perakende-sektoru-raporu.pdf adresinden alındı
  • Enginkaya, E. (2006). Elektronik perakendecilik ve elektronik alışveriş. Ege Akademik Bakış Dergisi,6(1), 10-16.
  • E-perakende nedir? . (2022). Aralık 01, 2022 tarihinde https://www.optimizely.com/insights/blog/what-is-e-retail/ adresinden alındı
  • E-Retailing (E-Perakendecilik) Nedir? (2023). Mart 06, 2023 tarihinde https://www.mikro.com.tr/e-retailing-e-perakendecilik-nedir/ adresinden alındı
  • E-Ticaret Nedir- Avantajları ve Dezavantajları . (2023). Mart 30, 2023 tarihinde https://anadoludabugun.com.tr/teknoloji/e-ticaret-nedir avantajlari-ve-dezavantajlari-187693h adresinden alındı
  • E-Ticaretin Dezavantajları Nasıl Ortadan Kaldırılır? (2021). Mart 29, 2023 tarihinde https://blog.delbig.com/e-ticaretin-dezavantajlari-nasil-ortadan-kaldirilir/ adresinden alındı
  • E-Ticarette Güvenlik ve Veri Koruma Yöntemleri Nelerdir? 29.03.2023. (2023). Mart 29, 2023 tarihinde https://bizdemevcut.com.tr/e-ticarette-guvenlik-ve-veri-koruma-yontemleri-nelerdir/ adresinden alındı
  • E-Ticarette Karşılaşılan 10 Sorun ve Çözüm Önerileri. (2023). Mart 30, 2023 tarihinde https://yengec.co/blog/e-ticarette-karsilasilan-sorunlar-ve-cozumleri/ adresinden alındı
  • E-Ticaret-Türkiye,StatistaPiyasa Tahmini. (2023). Mart 26, 2023 tarihinde https://www.statista.com/outlook/dmo/ecommerce/turkey. adresinden alındı
  • Forsythe, M. S., & Shi, B. (2003). Consumer patronage and risk perceptions in internet shopping. Journal of Business Research, 56, 867-875.
  • Gedik, Y. (2020). Pazarlamada yeni bir çerçeve: Sosyal medya ve web 2.0. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 3(1), 252-269.
  • Genç, B. (2020). E-Ticaret ile Gelişmekte olan Lojistik ve Teslimat Süreçleri. Mart 11, 2023 tarihinde https://tr.linkedin.com/pulse/e-ticaret-ile-geli%C5%9Fmekte-olan-lojistik-ve-teslimat-s%C3%BCre%C3%A7leri-gen%C3%A7 adresinden alındı
  • Gençyürek, E. M. (2020). Covid-19 döneminde e-ticaret ve dijital reklam yatırımları. Selçuk İletişim Dergisi,13(3), 1296-1318.
  • Getir Büyümeye Devam Ediyor: Şimdi de Sıra İspanya'da... (2021). Şubat 23, 2023 tarihinde https://www.chip.com.tr/haber/getir-buyumeye-devam-ediyor-simdi-de-sira-ispanya_96432.html adresinden alındı
  • Getir Uygulaması Hakkında. (2022). Şubat 23, 2023 tarihinde https://www.eray.com.tr/getir-uygulamasi-hakkindaki-tum-merak-edilenler-burada/ adresinden alındı
  • Grewal, D., Bart, Y., Spann, M., & Zubcsek, P. P. (2016). Mobile advertising: A framework and research agenda. Journal Of Interactive Marketing, 34, 3-14.
  • Güllü, K., & Tarhan, M. (2021). Satış sonrası hizmetler ve tüketicilerin yeniden satın alma niyetleri arasındaki ilişkiye yönelik e-perakende sektöründe bir uygulama. Tujom, 6(3), 192-205.
  • Gülşen, İ. (2019). Nesnelerin interneti: Vaatleri ve faydaları. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 6(8), 106-118.
  • Gülşen, İ., & Özdemir, Ş. (2018). Perakendecilikte teknolojik yenilikler ve uygulamalar. Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi, 4(1), 104-138.
  • Güven, F. (2022). Covıd-19’un yarattığı zorunlu dijital dönüşüm ve yeni normalde perakendecilik. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(4), 1941-1961.
  • Huang, E. Y., Lin, S. W., & Fan, Y. C. (2015). MS-QUAL: Mobile service quality measurement. Electronic Commerce Research And Applications, 14(2), 126-142.
  • Hummatov, J. (2022). Elektronik Ticaretin Ekonomik Büyüme Üzerindeki Etkisi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • İçözü, T. (2020). Mart 25, 2023 tarihinde https://webrazzi.com/2020/03/24/sok-market-cepte-sok-uygulamasinin-yeni-surumunu-yayina-aldi/ adresinden alındı
  • Kemp, S. (2021). Mart 25, 2023 tarihinde Digital in Turkey: All the Statistics You Need in 2021 — DataReportal–Global Digital Insights: https://datareportal.com/reports/digital-2021-turkey adresinden alındı
  • Lamberton, C., & Stephen, A. T. (2016). A thematic exploration of digital, social media, and mobile marketing: Research evolution from 2000 to 2015 and an agenda for future inquiry. Journal Of Marketing, 80(6), 146-172.
  • Migros Güvenli Alışveriş. (2023). Şubat 19, 2023 tarihinde https://www.migros.com.tr/guvenli-alisveris adresinden alındı
  • Migros Hakkımızda. (2023). Şubat 18, 2023 tarihinde https://www.migros.com.tr/hakkimizda adresinden alındı
  • Migros Sanal Market. (2023). Şubat 18, 2023 tarihinde https://www.migros.com.tr/islem-rehberi?id=8 adresinden alındı
  • Migros Sipariş İşlemleri. (2023). Şubat 18, 2023 tarihinde https://www.migros.com.tr/islem-rehberi?id=8 adresinden alındı
  • ‎Migros-Market & Yemek App Store’da. (2023). Mart 19, 2023 tarihinde https://apps.apple.com/tr/app/migros-market-yemek/id397585390?l=tr adresinden alındı
  • Nolen, L. (2010). Perakende Market Zincirleri, Zincir mağaza | perakendecilik operasyonu | Britannica. Haziran 12, 2022 tarihinde https://www.britannica.com/money/topic/chain-store adresinden alındı
  • Pala, M., & Saygı, B. (2001). Gıda Sanayinde Büyük Mağazaların Özel Markalı Ürün Uygulamaları. İstanbul: İTO Yayınları.73. Temmuz 6, 2023 tarihinde https://www2.deloitte.com/tr/tr/pages/consumer-business/articles/global-powers-of-retailing-2022.html, adresinden alındı
  • Perakende.org, Discount Konsepti Hakkında Her Şey (II),. (2023). Şubat 01, 2023 tarihinde https://arsiv.perakende.org/discount-konsepti-hakkinda-her-sey-ii adresinden alındı
  • Sezgin, A. G. (2013). Dünyada ve Türkiye’de E-Ticaret Sektörü,İş Bankası İktisadi Ve Araştırmalar Bölümü, 1-16. Haziran 25, 2023 tarihinde https://ekonomi.isbank.com.tr/userfiles/pdf/ar_04_2013.pdf adresinden alındı
  • Shahriari, S., Shahriari, M., & Gheiji, S. (2015). E-commerce and it impacts on global trend and market, i–granthaalaya. International Journal of Research,3(4), 49- 55.
  • Shankar, V., Kleijnen, M., Ramanathan, S., Rizley, R., Holland, S., & Morrissey, S. (2016). Mobile shopper marketing: Key issues, current insights, and future research avenues. Journal Of Interactive Marketing, 34, 37-48.
  • Solomon, M. R., & Stuart, E. W. (2000). The Brave New World of E-Commerce. New Jersey: Prentice Hall.
  • Şekerkaya, A., & Cengiz, E. (2010). Tüketicilerin perakende market zincirlerine yönelik yapmış oldukları satın alma sıklıklarına göre bölümlendirilmesi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi,24(2), 73-99.
  • Şevik, F. (2020). E-Ticaret 101,E-Ticaret Nedir? Mart 29, 2023 tarihinde https://www.dijitalfakulte.com/e-ticaret-101-e-ticaret-nedir/ adresinden alındı
  • Şok Aktüel Ürünler. (2020). Mart 25, 2023 tarihinde https://www.boxerdergisi.com.tr/sok-aktuel-1-nisan-2020-ucuz-indirimli-urunler-katalogu-yayinlandi-5016 adresinden alındı
  • Şok Tarihçemiz. (2023). Mart 25, 2023 tarihinde https://kurumsal.sokmarket.com.tr/tarihcemiz adresinden alındı
  • Taşkın, E. (1999). Süpermarket işletmeciliğinde küresel rekabet stratejileri . Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2, 187-194.
  • Tek, B. Ö., & Orel, D. F. (2006). Perakende Pazarlama Yönetimi, 2. Baskı. İzmir: Birleşik Matbaacılık.
  • Tenekecioğlu, B., Tokol, T., Çalık, N., Karalar, R., Timur, N., & Öztürk, A. S. (2004). Pazarlama Yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınevi.
  • Trendyol Hızlı Market. (2023). Şubat 24, 2023 tarihinde https://www.trendyol.com/?ysclid=lk405ttnhw867176576 adresinden alındı
  • Trendyol Hızlı Market. (2023). Şubat 24, 2023 tarihinde https://www.trendyol.com/s/hizli-market. adresinden alındı
  • Trendyol İndirimleri Nasıl Takip Edilir? (2023). Şubat 24, 2023 tarihinde https://pokus.com.tr/blog/trendyol-indirimleri-nasil-takip-edilir adresinden alındı
  • Trendyol Mağaza Açma Rehberi. (2021). Şubat 25, 2023 tarihinde https://www.ideasoft.com.tr/trendyol-magaza-acmak-rehberi/ adresinden alındı
  • Türkiye Dijital. (2023). https://www.guvenliweb.org.tr/dosya/HQTLP.pdf adresinden alındı
  • Türkiye'de E-Ticaret-E-Ticaret Haberleri. (2023). Şubat 25, 2023 tarihinde https://ecommercenews.eu/ecommerce-in-europe/ecommerce-turkey/ adresinden alındı
  • Utku, A. (2022). Tarihteki İlk Çevrimiçi Alışveriş. Ağustos 16, 2022 tarihinde https://www.kampustenevar.com/kategori-alisveris/tarihteki-ilk-çevrimiçi-alisveris adresinden alındı
  • Uzunkaya, T., & Yükselen, C. (2019). Çevrimiçi alışverişte pazarlama stratejilerinin tüketicinin algıladıkları risk ve güvene etkileri üzerine bir araştırma. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisi 12(2), 35-46.
  • Varinli, İ. (2011). Marketlerde Pazarlama Yönetimi. Detay Yayıncılık.
  • Wikipedia. (2023). Nisan 05, 2023 tarihinde https://en.wikipedia.org/wiki/A%26P adresinden alındı
  • Yanık, T. (2021). Mart 23, 2023 tarihinde https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/getir-128-milyon-dolarlik-yeni-yatirim-aldi/2115302 adresinden alındı
  • Yıldırım, F., & Taştekin, K. (2019). Perakende yönetiminde teknoloji kullanımının algılanan hizmet kalitesindeki önemi: Gıda perakendeciliği üzerine bir araştırma. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 3(6), 75-88.
  • Yıldırım, H. H. (2006). Yerli Ve Yabancı İndirimli Süpermarket Zincirleri Müşterilerinin Bu Marketleri Değerlemeleri Üzerine Bir Pilot Araştırma. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı Pazarlama Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
Toplam 85 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dijital Pazarlama
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Erhan Uçar 0009-0001-3984-6324

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 12 Kasım 2023
Kabul Tarihi 20 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uçar, E. (2023). Türkiye’de Zincir Marketlerin E-Ticaret Faaliyetleri. Turkish Journal of Marketing Research, 2(2), 144-162.