Sürdürülebilirlik kavramı, kurumsal sosyal sorumluluğa (KSS) benzer biçimde, çevresel, toplumsal
ve ekonomik problemlere ilişkin belirli çözüm yollarına odaklanmaktadır. Ne var ki sürdürülebilirlik
kavramı, KSS’nin pek çok bakımdan genişletilmiş bir hali olarak nitelendirilebilir. Sürdürülebilirlik anlayışı
içerisinde firmalar tüm faaliyet ve toplumla ilişkilerini, sürdürülebilir bir gelişme için yeniden tanımlamak
zorundadır. Sürdürülebilirliğin bu geniş anlamı, toplumsal yaşam içerisindeki iletişim olanaklarını da etkin
kullanmasını gerektirmektedir. Çünkü farklı unsurlarla iletişim kurma konusunda gösterilecek başarı,
aslında sürdürülebilirliğin pek çok öğeyi kapsamasını da mümkün kılacaktır. Bu sebeple sürdürülebilirlik
iletişimi önemli bir kavram olarak değerlendirilmelidir. İşte bu çalışma sürdürülebilirlik iletişiminin
önemli iki aracı olan web siteleri ve sürdürülebilirlik raporlarında, sürdürülebilirlik kavramının yer alma
biçimlerine ilişkin bir analiz yapmayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda çalışmada Türkiye’de faaliyet gösteren
özel ve kamu sermayeli toplam 5 bankanın web siteleri ve sürdürülebilirlik raporları örnek olay tekniği
kapsamında, nitel bir analiz yoluyla çözümlenmiştir. Sonuçta bankaların sürdürülebilirlik kavramını
tanımlama ve ona ilişkin çaba göstermekte önemli adımlar attıkları ancak sürece toplumsal dinamikleri
dâhil edecek araçları geliştirmekte kısmen yetersiz kaldıkları ortaya konulmuştur.
sürdürülebilirlik sürdürülebilirlik iletişimi web siteleri sürdürülebilirlik raporları bankalar ve sürdürülebilirlik
The concept of sustainability focuses on specific solutions to environmental, social, and economic
problems, similar to corporate social responsibility (CSR). However, the concept of sustainability can be described as an expanded version of CSR in many respects. Basic meanings of sustainability can indicate
that companies must redefine their relationships with all activities and society to promote sustainable
development. This broad meaning of sustainability requires effective use of communication opportunities
in social life. Successfully communicating across many arenas will certainly lay the foundations for more
a thoroughly sustainable process. For this reason, sustainability communication should be considered an
important concept. This study aimed to analyse the way that the concept of sustainability is included in
websites and sustainability reports, which are two important tools of sustainability communication. In this
context, the websites and sustainability reports of five private and public banks operating in Turkey were
analysed through a qualitative analysis within the scope of the case study technique. As a result, it was
revealed that banks have taken important steps in defining the concept of sustainability and making efforts
regarding this concept, but the banks are somewhat inadequate in developing tools that will include social
dynamics in the process.
sustainability sustainability communication websites sustainability reports banks and sustainability
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 2 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 39 |
Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi'nde yayımlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.