In this paper, the
authors discuss the conceptual and theoretical underpinnings of the Integrated
Teaching Framework and the rationale behind its development as a road-map for
teachers and teacher educators. It is further explored in the paper to what
extent a sustainable teacher professional development project, which is
grounded in this framework, displayed intellectual merit and broader impact. Outlines
of the programs developed within this particular project are provided as evidences.
Given short-term seminars or workshops in Turkey are generally accepted as the
norm, revealing the details of long-term sustainable professional development
programs is considered to be noteworthy for teachers, teacher educators,
principal investigators of similar projects, and policy makers in Turkey and
elsewhere.
Bu çalışmada öncelikle öğretmen
ve öğretmen eğitimcileri için bir yol haritası işlevi görmesi beklenen
Bütünleşik Öğretmenlik Çerçevesi’nin mantıksal, kavramsal ve kuramsal altyapısı
tartışılmaktadır. Bu çerçeveye dayanan ve sürdürülebilirlik iddiasındaki bir
öğretmen eğitimi projesinin ne ölçüde özgün değere ve yaygın etkiye sahip
olduğu incelenmektedir. Proje kapsamında geliştirilen bir çok farklı program
ise okuyucuların bu çalışmada detaylandırılan projeyi açık ve bağımsız şekilde
değerlendirebilmeleri için kanıtlar olarak sunulmaktadır. Bu şekilde
öğretmenler, öğretmen eğitimcileri, benzer proje önerileri yazmak amacındaki
proje yürütücüleri ve politika yapıcılar için kısa dönemli seminer veya
çalıştaylar yerine öğretmen eğitimine sürdürülebilir bir yaklaşımın gerekliliği
ve önemi vurgulanmaktadır.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2017 |
Acceptance Date | October 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 4 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0