Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine başlamadan önce öğretmeye hazır olmalarını anlamaktır. Özellikle, “öğretim sürecini tasarlamak” aracılığıyla “öğreneni anlama” ve “tekno-pedagojik yeterliğin” “etkili öğrenme ortamları oluşturma” üzerindeki nedensel etkileri araştırılmıştır. Bu değişkenlerin etkili öğrenme ortamları üzerindeki etkilerini yordamak için yapısal eşitlik modellemesi uygulanmıştır. Türkiye’deki bir devlet üniversitesinde 2019-2020 bahar döneminde eğitim gören 314 öğretmen adayı ile kesitsel ölçek tasarımı kullanılmıştır. Bu çalışmanın amacı doğrultusunda, Öğretmenliğe Hazır Olma ölçeği kullanılarak veriler toplanmış olup, ölçeğin geçerlik ve güvenirlik özellikleri incelenmiştir. Sonuçlar öğreneni anlama’nın etkili öğrenme ortamları oluşturma üzerinde hem doğrudan hem de dolaylı etkileri olduğunu tavsiye etmektedir. Yani, öğretmen adaylarının öğreneni ne kadar iyi anlarsa, öğretim sürecini o kadar uygun bir şekilde tasarlayabilecek ve nihayetinde etkili bir öğrenme ortamı oluşturabilecektir. Ancak, tekno-pedagojik yeterliğin etkili öğrenme ortamları oluşturma üzerinde sadece dolaylı etkileri olduğu saptanmıştır. Bu bulgu, tekno-pedagojide daha yüksek yetkinliğe sahip öğretmen adaylarının ÖST tarafından daha etkili bir öğrenme ortamı oluşturabileceklerini göstermektedir.
Eğitimde ölçme ve değerlendirme Etkili öğrenme ortamı Öğreneni anlama Öğretim süreci tasarımı Tekno-pedagojik yeterlik Yapısal eşitlik modellemesi
Measurement and evaluation in education Designing instructional process Effective learning environments Structural equation modeling Techno-pedagogical competency Understanding learners
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2020 |
Kabul Tarihi | 27 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 3 |
Turkish Journal of Education is licensed under CC BY-NC 4.0