BACON, E. Elizabeth. (t.y.), Esir Orta Asya, (Çeviren. Tansu Say). Tercüman 1001 Temel Eser.
BAYAT, Fuzuli, (2004), Türk Şaman Metinleri (Efsane ve Memoratlar), Ankara: Piramit Yayınları.
........... . (2006), Ana Hatlanyla Türk Şamanlığı, İstanbul: Ötüken Yayınları.
BEYDİLİ, Celal, (2004), Türk Mitolojisi Ansiklopedik Sözlük. (Çeviren: Eren Ercan), Ankara: Yurt Yayınları.
BULUÇ, Saadettin, (1948). “Şamanizmin Menşei ve inkişafı Hakkında”, Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi. 2. Sayı 3-4. lstanbul.
........... . (1979). “Şaman”. İslam Ansiklopedisi. Cilt XI, İstanbul.
ÇOBANOĞLU. Özkul, (2001), Türk Dünyası Ortak Edebiyat Tarihi (İçinde Türk Mitolojisi Bölümü). Cilt I, Ankara: AKM Yayınları.
Ebem Kuşağının Fadime Ana kuşağı olduğuna dair halk inancı Dr.Yaşar Kalafat’ın son
saha çalışmalarında ulaştığı bilgilerden olup kendisiyle 29.5.2006 tarihli görüşmemizde
edindiğimiz bilgidir.
KADıN KAMLAR’DAN GÖÇEREVLİ TÜRKMENLER’DE “EBELİK” KURUMU’NA DÖNÜŞUM
............ (2003). “Kağanlık ve Kamlık Kurumları Arasındaki Çekişmenin Türk Mitolojisine Yansıması Problematiğinde Yöntem Sorunları”, Bilig. Sayı 27: 21-45.
DOĞANER, Ali. (2006), Osmaniye Yöresi’nde Yaşayan Ulaşlı Türkmenlerinin Geçiş Törenleri, Hacettepe Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
ELİADE, Mircea, (1990), Dinin Anlam ve Sosyal Fonksiyonu, (Çev. Mehmet Aydın), Ankara.
........... , (1991). Kutsal ve Dindışı, (Çeviren: Mehmet Ali Kılıçbay), Ankara.
GÜNAY, Ünver, Harun GÜNGÖR, (1998), Türk Din Tarihi,Laçin Yayınları Kayseri
GÜNGÖR, Harun. (2006), “Şamanizm", İslam Ansiklopedisi, Ankara: Diyanet Vakfı Yayınları (Baskıda).
İNAN, Abdulkadir, (2000), Şamanizm, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
KALAFAT, Yaşar, (1999), Doğu Anadolu’da Eski Türk İnançları İzleri. Ankara: AKM Yayınları.
........... , (2006), “'Anadolu'da Ulu Kadın Kişiler ve Halk İnançıları, Yörtürk Fikir, Kültür ve Sanat Dergisi, Sayı 65, Ankara: 3- 14.
MARSHALL, Gordon, (1999), Sosyoloji Sözlüğü. (Çeviren. Osman Akınhay - Derya Kömürcü), Ankara: Bilim ve Sanat Yay.
ÖGEL, Bahaeddin, (1984), İslamiyetten önceki Türk Kültür Tarihi, Ankara.
ÖZCAN, Tarık, (2003), "Oğuz Kağan Destanı’nın Kahramanlık Mitosu Bakımından Çözümlenmesi”, Milli Folklor, Sayı 57: 76-81.
ÖZDEMİR, Nebi, (2001). “Bilim ve Teknolojideki Gelişmelerin Köy Seyirlik Oyunlarına Etkisi”, Milli Folklor. Sayı 51: 119-129
SELÇUK, Ali, (2004), Tahtacılar, Mersin Tahtacıları Üzerine Bir Araştırma, İstanbul: Yeditepe Yayınları.
SEVİNÇ, Nejdet, (1987), Eski Türklerde Kadın ve Aile, İstanbul: Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı.
TANYU, Hikmet, (1982), “Fatma Anamız ve El İle İlgili İnançlar Üzerine Kısa Bir Araştırma”, II. Milletlerarası Türk Folklor Kongresi Bildirileri, Cilt: İV. Ankara.
TIETZE, Andreas, (2002), Tarihi ve Etimolojik Türkiye Türkçesi Lügati, C. l, İstanbul: Simurg Yayınları.
BACON, E. Elizabeth. (t.y.), Esir Orta Asya, (Çeviren. Tansu Say). Tercüman 1001 Temel Eser.
BAYAT, Fuzuli, (2004), Türk Şaman Metinleri (Efsane ve Memoratlar), Ankara: Piramit Yayınları.
........... . (2006), Ana Hatlanyla Türk Şamanlığı, İstanbul: Ötüken Yayınları.
BEYDİLİ, Celal, (2004), Türk Mitolojisi Ansiklopedik Sözlük. (Çeviren: Eren Ercan), Ankara: Yurt Yayınları.
BULUÇ, Saadettin, (1948). “Şamanizmin Menşei ve inkişafı Hakkında”, Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi. 2. Sayı 3-4. lstanbul.
........... . (1979). “Şaman”. İslam Ansiklopedisi. Cilt XI, İstanbul.
ÇOBANOĞLU. Özkul, (2001), Türk Dünyası Ortak Edebiyat Tarihi (İçinde Türk Mitolojisi Bölümü). Cilt I, Ankara: AKM Yayınları.
Ebem Kuşağının Fadime Ana kuşağı olduğuna dair halk inancı Dr.Yaşar Kalafat’ın son
saha çalışmalarında ulaştığı bilgilerden olup kendisiyle 29.5.2006 tarihli görüşmemizde
edindiğimiz bilgidir.
KADıN KAMLAR’DAN GÖÇEREVLİ TÜRKMENLER’DE “EBELİK” KURUMU’NA DÖNÜŞUM
............ (2003). “Kağanlık ve Kamlık Kurumları Arasındaki Çekişmenin Türk Mitolojisine Yansıması Problematiğinde Yöntem Sorunları”, Bilig. Sayı 27: 21-45.
DOĞANER, Ali. (2006), Osmaniye Yöresi’nde Yaşayan Ulaşlı Türkmenlerinin Geçiş Törenleri, Hacettepe Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
ELİADE, Mircea, (1990), Dinin Anlam ve Sosyal Fonksiyonu, (Çev. Mehmet Aydın), Ankara.
........... , (1991). Kutsal ve Dindışı, (Çeviren: Mehmet Ali Kılıçbay), Ankara.
GÜNAY, Ünver, Harun GÜNGÖR, (1998), Türk Din Tarihi,Laçin Yayınları Kayseri
GÜNGÖR, Harun. (2006), “Şamanizm", İslam Ansiklopedisi, Ankara: Diyanet Vakfı Yayınları (Baskıda).
İNAN, Abdulkadir, (2000), Şamanizm, Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
KALAFAT, Yaşar, (1999), Doğu Anadolu’da Eski Türk İnançları İzleri. Ankara: AKM Yayınları.
........... , (2006), “'Anadolu'da Ulu Kadın Kişiler ve Halk İnançıları, Yörtürk Fikir, Kültür ve Sanat Dergisi, Sayı 65, Ankara: 3- 14.
MARSHALL, Gordon, (1999), Sosyoloji Sözlüğü. (Çeviren. Osman Akınhay - Derya Kömürcü), Ankara: Bilim ve Sanat Yay.
ÖGEL, Bahaeddin, (1984), İslamiyetten önceki Türk Kültür Tarihi, Ankara.
ÖZCAN, Tarık, (2003), "Oğuz Kağan Destanı’nın Kahramanlık Mitosu Bakımından Çözümlenmesi”, Milli Folklor, Sayı 57: 76-81.
ÖZDEMİR, Nebi, (2001). “Bilim ve Teknolojideki Gelişmelerin Köy Seyirlik Oyunlarına Etkisi”, Milli Folklor. Sayı 51: 119-129
SELÇUK, Ali, (2004), Tahtacılar, Mersin Tahtacıları Üzerine Bir Araştırma, İstanbul: Yeditepe Yayınları.
SEVİNÇ, Nejdet, (1987), Eski Türklerde Kadın ve Aile, İstanbul: Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı.
TANYU, Hikmet, (1982), “Fatma Anamız ve El İle İlgili İnançlar Üzerine Kısa Bir Araştırma”, II. Milletlerarası Türk Folklor Kongresi Bildirileri, Cilt: İV. Ankara.
TIETZE, Andreas, (2002), Tarihi ve Etimolojik Türkiye Türkçesi Lügati, C. l, İstanbul: Simurg Yayınları.