Amaç: Bu çalışmada birinci ve son sınıf diş hekimliği öğrencilerine verilen eğitim sürecinin, oral hijyen alışkanlıkları ve ağız diş sağlığı üzerindeki etkisinin araştırılarak, hastalara ve topluma verdikleri oral hijyen eğitimi ve motivasyon hakkındaki bilgi ve görüşlerinin belirlenmesi hedeflenmiştir.
Gereç ve Yöntem: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi birinci ve son sınıf öğrencileri olmak üzere toplam 181 öğrenciye anket yapılmış, veriler sınıflara göre yüzde olarak hesaplanmıştır. Anket formu; öğrencilerin cinsiyet, yaş, sınıf bilgileri, diş fırçalama sıklığı, fırçalama metotları, fırçalama süresi ve zamanı, oral hijyeni sağlamak için kullandıkları uygulamalar ve araçlar, yaptıkları son diş hekimi ziyareti, hastalara ve topluma ne düzeyde katkıda bulundukları ve benzeri sorular içermektedir.
Bulgular: 5. Sınıf öğrencilerinin ağız sağlığı konusundaki bilgisi, tutumu ve davranışları için hesaplanan yüzde puanlarının birinci sınıf öğrencilerinde belirlenen puanlardan önemli ölçüde daha yüksek olduğu belirlenmiştir. (p<0,001).
Sonuç: Diş hekimliğinde mevcut eğitim sürecinin, öğrencilerin kişisel ve toplumsal oral hijyen farkındalık ve davranışlarına etkisini arttırdığı gösterilmiştir.
diş hekimliği eğitimi diş hekimliği öğrencileri oral hijyen alışkanlık farkındalık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Diş Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 2 |