Destan, bir sözlü anlatım türü olarak folklor çalışmaları arasında önemli bir yere sahiptir. Bu anlatım türü gücünü geleneklerin aktarılması sürecindeki rolünden almaktadır. Bu özelliği destanı folklorun çalışma alanının dışına taşımakta, sosyolojinin inceleme nesnesi haline dönüştürmektedir. Bu çalışmada Kırgızların önemli destanı olan Manas destanının Bağımsızlık sonrasında Kırgız kimliğinin inşa edilmesindeki rolüne değinilmiş, Manas destanının kimlik inşa sürecinde nasıl araçsallaştırıldığı ders programlarında incelenerek farklı düzeylerdeki -ilk öğretim ve yüksek öğretim görünümü ortaya konulmuştur. Söz konusu çalışma kapsamında ayrıca manastanuu ders içerikleri incelenerek kimlik inşaa etmedeki rolu değerlendirilmiş, Akayev’in ortaya koyduğu Manasın yedi nasihati ve bu yedi nasihatin politik sosyalizasyon sürecine yansımaları üzerinde durulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 22 Sayı: 22 |