Çalışmada, Uşak Kazası’nda telgraf ve posta hizmetlerinde, 1870-1912 yılları arasında yaşanan değişim ele alınmaktadır. Çalışmada, ayrıca, Osmanlı merkezî ve taşra bürokrasisi ile Uşak ahalisinin, posta ve telgraf hizmetlerine yönelik tutumları tespit edilmeye çalışılmaktadır. Başbakanlık Osmanlı Arşivi’nin çeşitli tasniflerinde yer alan belgelerdeki bilgiler üzerine inşa edilen çalışma neticesinde, Uşak Kazası’nda, 1870-1908 yılları arasında telgraf ve posta hizmetlerinde önemli değişikliklerin yaşandığı, hem Osmanlı Devleti’nin, hem Uşak ahalisinin yeniliklere karşı müspet bir tutum takındığı, posta ve telgraf hizmetlerinden devletin merkeziyetçi bir taşra idaresini tesis ve idame için, ahalinin de çeşitli talep ve şikâyetlerini ilgili makamlara iletmek için azamî derecede istifade ettiği anlaşılmaktadır. Uşak ahalisinin, özellikle telgraf hatlarının tesisi için son derece talepkâr ve müspet bir tutum sergilediği görülmektedir.
Uşak Kazası Telgraf ve Posta Hizmetleri modernleşme II. Abdülhamit Dönemi Osmanlı Taşra İdaresi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 22 Sayı: 22 |