1960’lı yıllarda başlayan Türkiye’den Batı Avrupa’ya işçi göçü sinema alanını da etkilemiş ve Türk sinemasında göç konulu filmler yapılmaya başlanmış, “Almanya Acı Vatan”, “Gurbetçi Şaban” ve “Sarı Mercedes” gibi filmlerle göçün toplumsal boyutu ele alınmıştır. Bu çalışmada da Türkiye’den Almanya’ya işçi göçünün nedenleri ve süreci ve göçmenlerin kendi aralarında geliştirdikleri ilişkiler “Almanya Acı Vatan”, “Gurbetçi Şaban” ve “Sarı Mercedes” filmleri üzerinden ele alınmaktadır. Nitel araştırma deseninin kullanıldığı bu çalışmada, filmler görsel analiz yöntemi ile incelenmiştir. Analiz sonucunda üç filmde de Türkiye’den Almanya’ya göçün ekonomik nedenlerle gerçekleştiği, göç sürecinde ve göçmenler arasında kurulan ilişkilerde ilişki ağlarının önemli bir rolü olduğu görülmüştür.
Göç görsel analiz sinema ekonomi temelli göç teorileri ilişki ağı teorisi
Labor migration, which started from Turkey to Western Europe in 1960s, also influenced the field of cinema and in Turkish cinema, films about migration have been made since then, the social dimention of migration was evaluated including “Almanya Acı Vatan”, “Gurbetçi Şaban” and “Sarı Mercedes”. In this study, the causes and process of labor migration from Turkey to Germany as well as the relations which migrants develop among themselves are evaluated through “Almanya Acı Vatan”, “Gurbetçi Şaban” and “Sarı Mercedes”. In this study, qualitative research design was used these films were analyzed through the visual analysis method. At the end of analysis, it has been perceived in all three films that people migrated from Turkey to Germany because of economic reasons and the relational networks played a very important role in the relations set up among migrants and migration process.
Migration visual analysis cinema economy based migration theories network theory.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Göç Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Ağustos 2016 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 24 |