Günümüzde yeni medya teknolojilerindeki gelişmeler, sosyal medya ortamlarında çeşitli ilgi alanları altında bir araya gelen insanların oluşturduğu, belli kültürel dinamiklere sahip sanal toplulukların ve yine bu ortamlarda diğer insanlarla etkileşim halinde olan, onların davranış ve düşünce anlamında etkileyen influencerlerın doğmasına neden olmuştur. Bir infulencer takipçisi niteliğindeki sanal topluluklarda ise hem katılımcılar arasında hem de bu katılımcılar ile influencer arasında farklı etkileşim alanları bulunmaktadır. Bu sebeple bu çalışmada; kilo verme alanında bir Instagram influencerı takipçisi niteliğindeki bir sanal toplumluluğun kendi içindeki etkileşim alanlarını ve influencerın bu alanlarda takipçiler tarafından nasıl konumlandırıldığını netnografik bir çalışma ile ortaya koymak amaçlanmıştır. Katılımsız gözlem tekniği ile ilgili Instagram hesabından toplanan veriler, nitel netnografik içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda ulaşılan bulgular; takipçilerin “trendler”, “arzular ve korkular”, “kabul görmeyen davranışlar” ve “motivasyon” şeklinde başlıca dört alanda etkileşim içinde olduğunu göstermiştir. Ulaşılan diğer bulgular ise influencerın bu alanlarda; takipçileri tarafından takdir edilen, davranış ve tavsiyeleri takip edilen ve uygulanan, hayranlık duyulan, motivasyon kaynağı olan; fakat aynı zamanda savunulan ve motive edilen bir lider şeklinde konumlandırıldığını göstermiştir.
Sanal Topluluklar Influencer Netnografi Sosyal Medya Virtual Communities Netnography Social Media
Today, developments in new media technologies have led to the emergence of virtual communities with certain cultural dynamics, which are formed by people coming together under various interests in social media environments, and influencers who interact with other people in these environments and affect them in terms of behavior and thought. In virtual communities, which are in the nature of an influencer follower, there are different areas of interaction both between the participants and between these participants and the influencer. For this reason, in this study; In the field of weight loss, it is aimed to reveal the interaction areas of a virtual community, which is an Instagram influencer follower, and how the influencer is positioned by the followers in these areas with a netnographic study. The data collected from the Instagram account related to the unattended observation technique were analyzed with the qualitative netnographic content analysis method. The findings obtained as a result of the analyzes made; showed that followers interact in four main areas: “trends”, “desires and fears”, “unacceptable behaviors” and “motivation”. Other findings reached are the influencer's in these areas; appreciated by his followers, followed and implemented, admired and a source of motivation; but it has also shown that he is positioned as a championed and motivated leader.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 7 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 63 |