1 Doğuştan Günümüze Büyük İslam Tarihi, Çağ Yayınları, İstanbul, 1999. İçinde: Hakkı Dursun Yıldız, “Türklerin Müslüman Olmaları”, s. 18- 54.
2 YILDIZ, Hakkı Dursun “Talas Savaşı Hakkında Bazı Düşünceler”, Edebiyat Fakültesi Cumhuriyetin 50. Yılına Armağan, s. 71- 82.
3 YILDIZ, Hakkı Dursun Doğuştan Günümüze Büyük İslam Tarihi, s. 20.
4 OĞUZLAR, Faruk Sümer 1967 , Ankara, s. 49; Barthold, Türkistan, s. 324.
5 YILDIZ, Hakkı Dursun Doğuştan Günümüze Büyük İslam Tarihi, s. 34.
6 YUSUF HAS HACİB 1994 , Kutadgu Bilig, Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi, s. 31.
7 BOTTOMORE, Thomas Burton 1966 , Elite und Gesellschaft, Verlag C.H. Beck, München, s. 25.
8 YUSUF HAS HACİB 1994 , Kutadgu Bilig, çev. Reşid Rahmedi Arat, Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi, s. 464- 465.
9 AKYÜZ, Hüseyin 2002 , Kutadgu Bilig’de Sosyo-Pedagojik ve Siyasal Söylem, Erzurum: Eser Matbaacılık, s. 100.
10 AKYÜZ, Hüseyin 2002 , Kutadgu Bilig’de Sosyo-Pedagojik ve Siyasal Söylem, Eser Ofset, Erzurum, s. 51.
11 KÖPRÜLÜZADE, M. Fuad 1934 , Türk Dili ve Edebiyatı Hakkında Araştırmalar, İstanbul: Kanaat Kitabevi, s. 150.
12 AKYÜZ, Hüseyin 2001 , Türk Eğitimcileri I, İstanbul: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları, s. 179- 180.
13 Tutarsızlık, dengesizlik anlamına gelir. Gazali’nin 11. yy. da yazdığı “Tehafüt’ül Felasife eseriyle İslam âlimlerinin tartışma konularından birisi olmuştur