Birinci Sanayi Devrimi’nden sonra hızla gelişen otomobil dünyası her geçen gün kendini yenilemiş ve müşteri beklentileri doğrultusunda en önemli ArGe çalışmalarının öncüsü olmuştur. İlk buharlı otomobil 1769 yılında Fransız Nicolas Joseph Cugnot ve ilk fosil yakıtlı otomobil olan 1885 yılında Alman Karl Benz’in patentini alarak icat ettiği otomobiller ile günümüz otomobilleri temel prensipte aynıdır. O tarihlerdeki kullanıcı beklentileri ile gelişen teknoloji ve buna paralel değişen toplumsal algılar ve beklentiler sebebiyle teknolojik yansımaların en önemli etkilerini otomobil dünyasında görmek mümkündür. Robotik sistemler ile günün beklentileri çerçevesinde üretilen otomobillerin; çevreci otomobil olmakla birlikte yakıt ekonomisi, performans, konfor ve güvenlik sistemleri ile müşteri beklentilerini de karşılama zorunluluğu vardır. Aksi takdirde küresel arenada otomobil üreticilerinin varlığını sürdürmeleri mümkün gözükmemektedir. Bir araç beyni E.C.U ile kontrol edilen otomobil yardımcı sistemleri aktif-pasif güvenlik sistemleri, can-bass sistemi, ABS, ASR, klima, yol bilgisayarı, hız sabitleme vb. sürüş rahatlığı ve güvenliği sağlayarak sürüş işlemlerini daha çekici ve kolay hale getirmektedir. Yardımcı sistemlerin ve birbirleri arasında olan iletişimin kolaylaştırıcı özelliği vardır. Bu çalışmada E.C.U ve haberleşme sistemleri ile endüstri 4.0 etkilerinin otomobil gelişimi ile etkileşimi ele alınmış ve sonuçlar irdelenmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 43 |