ULUTAŞ, Batur 2013 , “PISA ile Türkçe Öğretim Programındaki Okuduğunu Anlama Kazanımlarının Örtüşme Düzeyinin İncelenmesi”, The Journal of Academic Social Studies JASS, Volum: 6, Issue: 2. 1549- 1562
CHOMSKY, Noam 2007 , Demokrasi ve Eğitim Editör: C. P. Otero-Türkçesi. Ender Abadoğlu ve dğr. , İstanbul: bgts Yayınları.
DİKEÇLİGİL, Beylü 2006 , “Sosyal Bilimler Epistemolojisinde Sorunların Kaynağı: Onkolojiyi Unutmak” Felsefe ve Sosyal Bilimler, Muğla Üniversitesi Felsefe ve Sosyal Bilimler Sempozyumu Bildirileri, Ankara: Vadi Yayınları, 31-51
DUMAN, Tayyip 2005 , Türkiye’de Öğretmen Yetiştirmenin Tarihçesi, Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırmanın Sonuçları ve Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, 22-23-24 Eylül 2005 61-82
ERASLAN, Ali 2009 , “Finlandiya’nın PISA’daki Başarısının Nedenleri: Türkiye İçin Alınacak Dersler”, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi EFMED , Cilt:3, Sayı:2. 238- 248
GÜZEL, Abdurrahman 2005 , “Türkçe Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Dört Yıllık Lisans Programı” Türkiye’de Öğretmen Yetiştirmenin Tarihçesi, Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırmanın Sonuçları Ve Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, 22-23-24 Eylül. 305-310
KAVCAR, Cahit 2002 , Cumhuriyet Döneminde Dal Öğretmeni Yetiştirme, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, yıl: 2002, cilt:35, sayı:1-2 1-14
MÜFTÜOĞLU, Ferruh 2004 , Maarif Meseleleri, Felsefi Esaslar-Tarihi Perspektif-Mevcut Durum ve Aykırı Çözüm Teklifleri , İstanbul: Ötüken Neşriyat A.Ş.
ÖZBAY, Murat 2005 , “Türkçe Eğitimi Bölümleri İçin Lisans Programı Önerisi”, Türkiye’de Öğretmen Yetiştirmenin Tarihçesi, Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırmanın Sonuçları Ve Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, 22-23-24 Eylül 2005. 311-334
YAĞMUR, Kutlay 2010 , “Türkçe Ders Kitaplarının Üst Düzey Bilişsel Becerileri Geliştirme Yeterliliği”, Türkçe Ders Kitabı Çözümlemeleri Ed. Hakan Ülper , Pegem Akademi.