BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Türkçe Dersinde Dinleme Eğitiminde Drama Yönteminin Kullanılması Ve Bir Uygulama Örneği

Yıl 2014, Cilt: 5 Sayı: 29, 105 - 116, 25.09.2022

Kaynakça

  • ANGELA, M. F. 2001 , SoapsandSuspicious Activity: DramaticExperiences in British Classroom. Journal of Adolescent&AdultLiteracy, V.45.
  • AKOĞUZ, Mete 2002 , İletişim Becerilerinin Geliştirilmesinde Yaratıcı Dramanın Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • ATAMAN, Ayşegül vd. 2001 , Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Plânı. Ankara: Nobel Yayınları.
  • BAŞ, Hacer Zehra 2002 , Drama Yöntemiyle Türkçe Eğitimi. 1. Basım Yayın Yeri Yok: Uzerler Matbaacılık.
  • CEMALOĞLU, Necati 2001 , İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • COŞKUN, Eyüp 2007 , Geçmişten Günümüze Türkçe Öğretiminin Gelişimi. Editörler: Ahmet Kırkkılıç ve Hayati Akyol , İlköğretimde Türkçe Öğretimi; Ankara: Pegem A Yay., 1-12.
  • GÜRGEN, İbrahim. 2008 , Türkçe Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • KARASAR, Niyazi 2000 , Bilimsel Araştırma Yöntemi -Kavramlar, İlkeler, Teknikler-. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • KANTEMİR, Enise 1995 , Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Engin Yayınevi.
  • KARA, Ömer Tuğrul 2000 , Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Drama. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • KAVCAR, Cavit, OĞUZKAN, Ferhan ve SEVER, Sedat. 1995 . Türkçe Öğretimi. Ankara: Engin Yayınları
  • KESKİNKILIÇ, Kadir 2002 , İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara: Nobel Yayınları
  • KÖKLÜ, Serhat 2003 , Türkçe Öğretiminde 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerine Dinlediğini Anlama Davranışının Kazandırılmasına Dramatizasyonun Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • MADEN, Sedat 2010 , Türkçe Öğretiminde Drama Yönteminin Gerekliliği,TÜBAR-XXVII-Bahar, 503- 519.
  • MEB 2005 “Temel Eğitim Okulları Türkçe Eğitim Programı”, Tebliğler Dergisi, 2098; Ankara, 327–356.
  • NAS, Recep 1999 , Metinlerle İlkokuma Yazma Öğretimi. Bursa: Ezgi Yayınları.
  • SAN, İnci 1996 . Yaratıcılığı Geliştiren Bir Yöntem ve Yaratıcı Bireyi Yetiştiren Bir Disiplin: Eğitsel Yaratıcı Drama. Yeni Türkiye Dergisi, 2 7 , 148-161.
  • SEVER, Sedat. 2000 , Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • TAŞER, Suat 1995 , Örneklerle Konuşma Eğitimi 5. Baskı . İstanbul: Papirus Yayınları.
  • ÜNSAL, Bilsen. 2005 , İlköğretim İkinci Kademe 6, 7, 8. Sınıflar Türkçe Dersinde Drama Yönteminin Çocukların Dil ve Anlatım Becerilerine Katkısı, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • YALÇIN, Alemdar. 2002 , Türkçe Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • YANGIN, Banu. 1999 , İlköğretimde Türkçe Öğretimi. Ankara: MEB Yayınları
  • YAZKAN, Mustafa 2000 , İlköğretim Okullarının I. Kademesinde Dinlediğini Anlama Davranışının Kazandırılmasına Dramatizasyonun Etkisi, Yüksek Lisan Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ömer Tuğrul Kara Bu kişi benim

Mesut Gün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 5 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Kara, Ö. T., & Gün, M. (2022). Ortaokul Türkçe Dersinde Dinleme Eğitiminde Drama Yönteminin Kullanılması Ve Bir Uygulama Örneği. Düşünce Dünyasında Türkiz, 5(29), 105-116.