AKINOĞLU, O. 2003 , Bir Eğitim Değeri Olarak Eleştirel Düşünme. Değerler Eğitimi Dergisi.
ALTAN, A., ARHAN, S., BAŞAR, S., ÖZTÜRKER, G., & YILMAZ, D. 2012 , İlköğretim 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı. Ankara: MEB Yayınları.
BAŞAR, S.- ZEYBEK KÖKEN, S. 2013 , İlköğretim 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı. Ankara: MEB Yayınları.
CÜCELOĞLU, D. 2001 , İyi Düşün Doğru Karar Ver. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Eğitim Reformu Girişimi. 2005 , Yeni Öğretim programlarını inceleme ve Değerlendirme Raporu. İdtanbul: Sabancı Üniversitesi
GÜLTEKİN, M. 2004 , Öğrenme Öğretme Sürecinde Yeni Yaklaşımlar. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 14 , 25-51.
HAYIRSEVER, F. 2010 , Sosyal Bilgiler Ders, Öğretmen Kılavuz ve Öğrenci Çalışma Kitaplarının Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Kazandırılması Hedefl enen Temel Beceriler Açısından Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
HEZEN, E. 2009 ,. İlköğretim 1-5.Sınıfl ar Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Klavuzunun Ögelerinin Öğretim Programında Yer lAlan Temel Becerileri Geliştirmeye Uygunluğu. Yüksek Lisans Tezi. Hacett epe Üniversitesi , Ankara.
İPŞİROĞLU, Z. 1992 , Eleştirinin Eleştirsi. İstanbul: Cem Yayınevi.
KALYONCU, A. T. 2012 , Yirmibirinci Yüzyılda Öğrencilerin Sahip Olması Gereken Bazı Temel Becerilere İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
KARASAR, N. 2009 , Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Yayınevi , 23. Baskı
KOMİSYON, 2013 , İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı. Ankara: MEB Yayınları.
KOMİSYON, 2013 , İlköğretim 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı. Ankara: MEB Yayınları.
Köken, N. 2004 , Düşünme ve Eğitim. Eğitime İlişkin Çeşitlemeler I. Edt. Musa Gürel . 109-129. Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları.
MEB 2005 , İlköğretim Türkçe Dersi 6-8. Sınıfl ar Öğretim Programı. Ankara:Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
ÖZDEN, Y. 2002 , Eğitimde Yeni Değerler. Pegem Akademi Yayınları.
SABAN, A. 2000 , Öğrenme Öğretme Süreci. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
SEMERCİ, N. 1999 , Kritik düşünmenin mikro öğretim dersinde eleştiri becerisini geliştirmeye etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
TDK 2011 , Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
TEMİZKAN, M. 2014 , Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarının Türkçe Dersi Öğretim Programındaki Temel Beceriler Açısından İncelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 49-72.
Temizkan, M., & Zeyfi, R. (2022). Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Eleştirel ve Yaratıcı Düşünme Açısından İncelenmesi. Düşünce Dünyasında Türkiz, 5(29), 133-164.