BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Medyada Kamuoyu Oluşturma ve Gündem Belİrleme Algısı

Yıl 2014, Cilt: 5 Sayı: 28, 113 - 130, 25.07.2022

Öz

Günümüzde, değişen teknolojik gelişmelerle birlikte kitle iletişim araçları açısından oldukça etkili değişim ve dönüşümler yaşanmaktadır. Bu değişim ve dönüşümler, geleneksel medyada yapılan ürünlerin biçiminden, içeriğine ve sunumuna kadar olan alanlarda yansımalarını göstermektedir. Ayrıca, sadece ürünün oluşturulma ve sunulma süreçlerinde değil, aynı zamanda alıcı konumundaki izleyicilerin ve okuyucuların tüketme eylemlerinde de değişimler görülmektedir. Bütün bu değişimlerin meydana geldiği ortak zemin ise sosyal medya olarak adlandırılmaktadır. Geleneksel medyanın önemli bir işlevi olan kamuoyu oluşturma ve gündem belirleme, sosyal medyada da kendisine işlerlik kazanmaktadır

Kaynakça

  • BABAN, E., 2012 , “Mc Luhan ve Baudrillard’ın Penceresinden Sosyal Medyanın Etkisi: İfadenin Esareti, Gözetlenen Toplum ve Kayıp Kimlik Sendromu”, KARA Tolga ve ÖZGEN Ebru ed. , Sosyal Medya Akademi, İstanbul: Beta Yayınları, s. 57-83.
  • BİNARK, M., Yeni Medyada Gündelik Yaşam, htt ps://yenimedya.wordpress.com/calismalar/ Erişim Tarihi: 05.10.2013.
  • BİNARK, M. LÖKER, K., 2011 , Sivil Toplum Örgütleri İçin Bilişim Rehberi, Ankara: Uzerler Matbaası.
  • DİLMEN, E. N. 2012 , “Sosyal Paylaşım Ağlarının Reklam ve Pazarlama Disiplinleri İçerisinde Kullanımı”, KARA Tolga ve ÖZGEN Ebru ed. , Sosyal Medya Akademi, İstanbul: Beta Yayınları, s. 129-155.
  • ENGİN, B. 2011 , “Yeni Medya ve Sosyal Hareketler”, BİNARK, Mutlu Işık FİDANER Barış drl. , Cesur Yeni Medya, İstanbul: Alternatif Bilişim Derneği, s. 33-38.
  • ERDOĞAN, İ. 2011 , “Gündem Koyma ve Saptama Yaklaşımında Bir Araştırma Geleneği Olarak Çerçeveleme”, Erciyes İletişim, sayı:1, s. 48-62.
  • ERÖZALP, A., A. 2012 , Gündem Belirleme Kuramı Açısından Türk Basınında Wikileaks Etkisi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • GERAY, H. 2003 , İletişim ve Teknoloji, Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • GÖNENLİ, G. HÜRMERİÇ, P.,- 2012 , “Sosyal Medya: Bir Alan Çalışması Olarak Facebook’un Kullanımı”, Tolga Kara ve Ebru Özgen ed. , Sosyal Medya Akademi, İstanbul: Beta Yayınları, s. 213-243.
  • GÜRSAKAL, N. 2009 , Sosyal Ağ Analizi, Bursa: Dora Yayınları.
  • IŞIK, G. 2013 , “Yeni Toplumsal Hareketler ve Sanal Gerçeklik Boyutunda Gezi Parkı Eylemleri”, Ahmet Tarhan ed. , Selçuk İletişim, sayı:1, s. 19-33.
  • KARA, T. 2012 , “Sosyal Medya KOBİ’ler İçin Bir Fırsat mı? Facebook ve LinkedIn Üzerinden Bir İnceleme”, Tolga Kara ve Ebru Özgen ed. , Sosyal Medya Akademi, İstanbul: Beta Yayınları, s. 113-129.
  • KARAGÖZ, K. 2013 , “Yeni Medya Çağında Dönüşen Toplumsal Hareketler ve Dijital Aktivizm Hareketleri”, İletişim ve Diplomasi, sayı:1, s. 131-156.
  • MCQUAİL, D. WİNDAHL, S. 2010 , İletişim Modelleri, Konca Yumlu çev. Ankara: İmge Kitabevi.
  • ÖZGEN, E. 2012 , “Sosyal Medya ve Halkla İlişkilerde Değişen Medya Anlayışı”, Tolga Kara ve Ebru ÖZGEN, ed. , Sosyal Medya Akademi, İstanbul: Beta Yayınları, s. 9-21.
  • PELTEKOĞLU, B. F. 2012 , “Sosyal Medya, Sosyal Değişim”, Tolga Kara ve Ebru Özgen ed. , Sosyal Medya Akademi, İstanbul: Beta Yayınları, s. 3-9.
  • PESEN, M. M. 2011 , Sosyal Medyada Kelebek Etkisiyle Kitlesel Yönlendirme, htt p://www.e-siber. com/sosyal-medya/sosyal-medyada-kelebek-etkisiyle-kitlesel-yonlendirme/. Erişim Tarihi: 05.10.2013.
  • PESEN, M. M. 2011 , Sosyal Medya Devrimlerinin Anatomisi, htt p://www.e-siber.com/sosyal-medya/sosyal-medya-devrimlerinin-anatomisi/. Erişim Tarihi: 05.10.2013.
  • TİMİSİ, N., 2003 , Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi, Ankara: Dost Kitabevi.
  • TUNCER, S. A. 2013 , Sosyal Medyanın Gelişimi, F. Zeynep Özata ed. , Sosyal Medya, Eskişehir: Açık Öğretim Yayınları, s. 2-26.
  • UÇKAN, Ö. 2011 , “Bilgi Edinme Hakkı, Yeni Medya Düzeni ve Wikileaks”, Mutlu Binark, Işık Barış FİDANER drl. , Cesur Yeni Medya, İstanbul: Alternatif Bilişim Derneği, s. 51-66.
  • WAYNE, M. 2003 , Marksizm ve Medya Araştırmaları, çev: Barış Cezar, İstanbul: Yordam Kitap.
  • YÜKSEL, E. 2007 , “Kamuoyu Oluşturma ve Gündem Belirleme Kavramları Nerede Kesişmekte Nerede Ayrılmaktadır?”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sayı:1, s. 571-586.
Yıl 2014, Cilt: 5 Sayı: 28, 113 - 130, 25.07.2022

Öz

Nowadays, with the changing technological developments in terms of the mass media there have been highly eff ective changes and transformations. In terms of products made in the traditional media of form, content and presentation, these changes and transformations show refl ections in those areas. Also, just in the process of product creation and presentation, but also consumption acts of audiences and readers who are located as receivers so there have been changes. The common ground of all these changes is named the social media. Creating public opinion and agenda sett ing which is an important function of traditional media, they have had operational function in social media

Kaynakça

  • BABAN, E., 2012 , “Mc Luhan ve Baudrillard’ın Penceresinden Sosyal Medyanın Etkisi: İfadenin Esareti, Gözetlenen Toplum ve Kayıp Kimlik Sendromu”, KARA Tolga ve ÖZGEN Ebru ed. , Sosyal Medya Akademi, İstanbul: Beta Yayınları, s. 57-83.
  • BİNARK, M., Yeni Medyada Gündelik Yaşam, htt ps://yenimedya.wordpress.com/calismalar/ Erişim Tarihi: 05.10.2013.
  • BİNARK, M. LÖKER, K., 2011 , Sivil Toplum Örgütleri İçin Bilişim Rehberi, Ankara: Uzerler Matbaası.
  • DİLMEN, E. N. 2012 , “Sosyal Paylaşım Ağlarının Reklam ve Pazarlama Disiplinleri İçerisinde Kullanımı”, KARA Tolga ve ÖZGEN Ebru ed. , Sosyal Medya Akademi, İstanbul: Beta Yayınları, s. 129-155.
  • ENGİN, B. 2011 , “Yeni Medya ve Sosyal Hareketler”, BİNARK, Mutlu Işık FİDANER Barış drl. , Cesur Yeni Medya, İstanbul: Alternatif Bilişim Derneği, s. 33-38.
  • ERDOĞAN, İ. 2011 , “Gündem Koyma ve Saptama Yaklaşımında Bir Araştırma Geleneği Olarak Çerçeveleme”, Erciyes İletişim, sayı:1, s. 48-62.
  • ERÖZALP, A., A. 2012 , Gündem Belirleme Kuramı Açısından Türk Basınında Wikileaks Etkisi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • GERAY, H. 2003 , İletişim ve Teknoloji, Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • GÖNENLİ, G. HÜRMERİÇ, P.,- 2012 , “Sosyal Medya: Bir Alan Çalışması Olarak Facebook’un Kullanımı”, Tolga Kara ve Ebru Özgen ed. , Sosyal Medya Akademi, İstanbul: Beta Yayınları, s. 213-243.
  • GÜRSAKAL, N. 2009 , Sosyal Ağ Analizi, Bursa: Dora Yayınları.
  • IŞIK, G. 2013 , “Yeni Toplumsal Hareketler ve Sanal Gerçeklik Boyutunda Gezi Parkı Eylemleri”, Ahmet Tarhan ed. , Selçuk İletişim, sayı:1, s. 19-33.
  • KARA, T. 2012 , “Sosyal Medya KOBİ’ler İçin Bir Fırsat mı? Facebook ve LinkedIn Üzerinden Bir İnceleme”, Tolga Kara ve Ebru Özgen ed. , Sosyal Medya Akademi, İstanbul: Beta Yayınları, s. 113-129.
  • KARAGÖZ, K. 2013 , “Yeni Medya Çağında Dönüşen Toplumsal Hareketler ve Dijital Aktivizm Hareketleri”, İletişim ve Diplomasi, sayı:1, s. 131-156.
  • MCQUAİL, D. WİNDAHL, S. 2010 , İletişim Modelleri, Konca Yumlu çev. Ankara: İmge Kitabevi.
  • ÖZGEN, E. 2012 , “Sosyal Medya ve Halkla İlişkilerde Değişen Medya Anlayışı”, Tolga Kara ve Ebru ÖZGEN, ed. , Sosyal Medya Akademi, İstanbul: Beta Yayınları, s. 9-21.
  • PELTEKOĞLU, B. F. 2012 , “Sosyal Medya, Sosyal Değişim”, Tolga Kara ve Ebru Özgen ed. , Sosyal Medya Akademi, İstanbul: Beta Yayınları, s. 3-9.
  • PESEN, M. M. 2011 , Sosyal Medyada Kelebek Etkisiyle Kitlesel Yönlendirme, htt p://www.e-siber. com/sosyal-medya/sosyal-medyada-kelebek-etkisiyle-kitlesel-yonlendirme/. Erişim Tarihi: 05.10.2013.
  • PESEN, M. M. 2011 , Sosyal Medya Devrimlerinin Anatomisi, htt p://www.e-siber.com/sosyal-medya/sosyal-medya-devrimlerinin-anatomisi/. Erişim Tarihi: 05.10.2013.
  • TİMİSİ, N., 2003 , Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi, Ankara: Dost Kitabevi.
  • TUNCER, S. A. 2013 , Sosyal Medyanın Gelişimi, F. Zeynep Özata ed. , Sosyal Medya, Eskişehir: Açık Öğretim Yayınları, s. 2-26.
  • UÇKAN, Ö. 2011 , “Bilgi Edinme Hakkı, Yeni Medya Düzeni ve Wikileaks”, Mutlu Binark, Işık Barış FİDANER drl. , Cesur Yeni Medya, İstanbul: Alternatif Bilişim Derneği, s. 51-66.
  • WAYNE, M. 2003 , Marksizm ve Medya Araştırmaları, çev: Barış Cezar, İstanbul: Yordam Kitap.
  • YÜKSEL, E. 2007 , “Kamuoyu Oluşturma ve Gündem Belirleme Kavramları Nerede Kesişmekte Nerede Ayrılmaktadır?”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sayı:1, s. 571-586.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tezcan Kaplan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 5 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Kaplan, T. (2022). Sosyal Medyada Kamuoyu Oluşturma ve Gündem Belİrleme Algısı. Düşünce Dünyasında Türkiz, 5(28), 113-130.