BibTex RIS Kaynak Göster

Medyanın İnşa Ettİğİ Yoksulluk Kültürünün Toplumsal Algısı

Yıl 2014, Cilt: 5 Sayı: 28, 131 - 140, 25.07.2022

Öz

Küreselleşme ile birlikte varsıl kesimin kurallarını koyduğu ekonomi politikaları yeryüzünde yoksulluğu nicel olarak artırmış, nitel olarak farklı boyutlar kazandırmıştır. Yoksulluk olgusunun toplumsal varoluşu nasıl etkileyeceği sorunu zengin ve yönetici sınıfın, kaynakların kullanımından dışladığı yoksul kitlelerden korkmasına neden olmuştur. Bu korku yoksulluk yönetimini zorunlu kılmıştır. Teknolojiye paralel olarak kitle iletişiminin gelişmesiyle birlik te dünyaya ilişkin farkındalık düzeyi son derece artmıştır. Bu nedenle yoksulluk yönetimi güçleşmiştir. Farklı biçim ve boyutt a yeni stratejileri gerektirmektedir. Yoksulluğun algı yönetimi kitle iletişim araçlarıyla yapılmaktadır. Medya, kitlelerin zihninde yoksulluğu yeniden tanımlayan bir yoksulluk kültürü inşa eder. Bunu her gün yeniden üretir, izlett irir. Sürekli tekrar edilen bu mesajlar zihinlerdeki yoksulluk algısını yönetir. Çalışmanın amacı medyanın inşa ett iği yoksulluk kültürü aracılığıyla yoksulluk algı yönetiminin nasıl gerçekleştirildiği sorusuna yanıt aramaktır

Yıl 2014, Cilt: 5 Sayı: 28, 131 - 140, 25.07.2022

Öz

Economic policies that establish the rules of affl uent segment with globalization have increased poverty as quantitative earth has given qualitatively diff erent dimensions . Social existence of the phenomenon of poverty and how the problem will aff ect the rich ruling class ,has led to a fear of the poor masses to exclude the use of resources. This government has made it mandatory fear poverty . The awareness about the world of mass communication in parallel with the development of technology has increased enormously . Therefore, poverty management is diffi cult. Diff erent formats and requires new strategies in size. Poverty is done with perception management in the mass media. Media builds a culture of poverty redefi ning poverty in the minds of the masses. It reproduces every day , lets you monitor . These messages that repeat continuously manage the perception of poverty in mind . The aim of the media through which to build a culture of poverty in which to answer the question of how poverty perception management .

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Pınar Mehri Şanlıer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 5 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Şanlıer, P. M. (2022). Medyanın İnşa Ettİğİ Yoksulluk Kültürünün Toplumsal Algısı. Düşünce Dünyasında Türkiz, 5(28), 131-140.