BibTex RIS Kaynak Göster

Cumhuriyet Dönemi Yükseköğretim Politikaları ve Günümüze Yansımaları

Yıl 2012, Cilt: 3 Sayı: 16, 103 - 111, 25.07.2022

Kaynakça

  • ADEM, M. 1988 , Yükseköğretimde planlama ve koordinasyon. İçinde Ö. Demirel ve KOÇ, N. Editörler , Yükseköğretimde gelişmeler s. 151-185 . Ankara: Türk Eğitim Derneği.
  • AKDAĞ, Ö. 2008 , Cumhuriyet’in ilk yıllarında eğitim alanında yabancı uzman istihdamı.Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1 1 , 45-77
  • AKINTÜRK, T. 1988 , Yükseköğretimde başlıca sorunlar. İçindeÖ. Demirel ve N. Koç Editörler ,Yükseköğretimde Gelişmeler s. 51-58 . Ankara: Türk Eğitim Derneği.
  • ALTINSOY, S. 2011 , Yeni devlet üniversitelerinin gelişimi: Sorunlar ve politika önerileri.Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1 2 , 98-104.
  • ARAP, S. K. 2010 , Türkiye yeni üniversitelerine kavuşurken: Türkiye’de yeni üniversiteler ve kuruluş gerekçeleri.
  • Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 65 1 , 1-29.http://www.politics.ankara.edu.tr/eski/ dergi/pdf/65 /1/3_Arap_Sultan_Kavili.Pdf adresinden 02 Ocak 2012’de alınmıştır.
  • ARSLAN, M. 2005 , Cumhuriyet dönemi üniversite reformları bağlamında üniversitemizde demokratiklik tartışmaları. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 1 , 23 49.http://sbe.erciyes.edu.tr/dergi/sayi_18/03_arslan.pdfadresinden 02 Ocak 2012’de alınmıştır.
  • ATAÜNAL, A. 1998 , Türkiye’de yükseköğretim. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yükseköğretim Genel Müdürlüğü.
  • SÜZEN, Bumin Z. 2011 , Avrupa Üniversiteler Birliği kurumsal değerlendirme programına katılan Ankara’daki üniversitelerin kurumsal değerlendirme raporlarının incelenmesi Yayımlanmış doktora tezi .Ankara: GaziÜniversitesi.
  • BÜLBÜL, M. 2009 , 2000’li yılların eğitim problemlerine 1920’lerden çözüm önerileri: Dewey’den bugüne ne değişti? Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,7 3 ,667-689.
  • DEMİR, R. 2008 , Üniversitenin bugünü ve yarını sorunlar, sorumlular, çözüm önerileri . Ankara: Palme.
  • DOĞRAMACI, İ. 2007 , Türkiye’de ve dünyada yükseköğretim yönetimi. Ankara: Meteksan.
  • DUNN, W.N. 2003 , Publicpolicyanalysis.Anintroduction.New Jersey: PearsonPrenticeHall.
  • GÜNAY, D. ve GÜNAY A. 2011 , 1933’den günümüze Türk yükseköğretiminde nicelikselgelişmeler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1 1 ,1-22.
  • GÜRÜZ, K. 2003 , Dünyada ve Türkiye’de yükseköğretim: Tarihçe ve bugünkü sevk ve idare sistemleri. Ankara: ÖSYM.
  • İNAN, N. 1988 , Üniversite ve yükseköğretim kavramı açısından Türkiye’deki gelişmeler, yükseköğretimde değişmelerİçinde Ö. Demirel ve N. Koç Editörler , Yükseköğretimde gelişmeler s.21-51 . Ankara:Türk Eğitim Derneği.
  • KAVAK, Y. 2011 , Türkiye’de yükseköğretimin görünümü ve geleceğe bakış. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1 2 , 55-58.
  • KORKUT, H. 2003 , Türkiye’de cumhuriyet döneminde üniversite reformları. Millî Eğitim Dergisi, 160 .
  • MARANGOZ, C. 2008 , Çağdaş üniversite. Ankara:Yarınlar için düşünme platformu eğitim ve kültür.
  • ÖSYM, 2012 , Ölçme, seçme ve yerleştirme merkezi 2011-2012 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri.http:// www.osym.gov.tr/dosya/1-60395/h/1ogrencisay Ozettablosupdf adresinden 03 Ocak 2012 tarihinde alınmıştır.
  • ÖZDEMİR, S. 2005 , Eğitim kurumlarında toplam kalite uygulamalarınıolumsuz etkileyen etmenler. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi,25 3 , 1-23.
  • TANRIKULU, D. 2009 , Yükseköğretime erişimin değerlendirilmesi ve Türkiye için politika önerileri Yayımlanmış uzmanlık tezi . Devlet Planlama Teşkilatı, Ankara.http://ekutup.dpt.gov.tr/egitim/ dtanrikulu/tez-dtanrikulu.pdf adresinden 03 Ocak 2012 tarihinde alınmıştır.
  • TURAL, N. 2004 , Küreselleşme ve üniversiteler. Ankara: Kök.
  • YAVUZ, M. 2012 , Yükseköğretim yönetiminde dönüşüm ve Türkiye için alternatif yönetim modeli önerisi Yayımlanmış uzmanlık tezi . Kalkınma Bakanlığı, Ankara.http://www.xn-kalknmaufb.gov.tr/ PortalDesign/PortalControls/WebIcerikGosterim.aspx?Enc=83D5A6FF03C7B4FC4D414E310 4A32B4 adresinden 03 Ocak 2012 tarihinde alınmıştır.
  • YÖK, 1981 , Madde 3/a 1983 değişikliği
  • YÖK, 1981 , Madde 3/a 2001 değişikliği
  • YÖK, 2005 , Türk yükseköğretiminin bugünkü durumu. Ankara: Yükseköğretim Kurulu.
  • YÖK, 2007 , Türkiye’nin yükseköğretim stratejisi. Ankara:Yükseköğretim Kurulu.
  • YÖK, 2010 , Yükseköğretim üst kuruluşları ve yükseköğretim kurumları saklama süreli standart dosya planı. https://www.yok.gov.tr/content/view/527/222/lang,tr/ adresinden 03 Ocak 2012 tarihinde alınmıştır.
  • YÖK, 2011 ,Yükseköğretimin yeniden yapılandırılmasına dair açıklama. http://yeniyasa.yok.gov.tr/? page=yazi&c=90&i=103 adresinden 03 Ocak 2012 tarihinde alınmıştır.
  • YÖK, 2012 , Yeni bir yükseköğretim yasasına doğru.http://yeniyasa.yok.gov.tr/?page= yazi&c=90&i=104 adresinden 03 Ocak 2012 tarihinde alınmıştır.
  • YÖK, 2012 , Yeni yasa taslağı önerisi.http://yeniyasa.yok.gov.tr/?page=yazi&c=90&i =105 adresinden 03 Ocak 2012 tarihinde alınmıştır.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Temel Çalık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Çalık, T. (2022). Cumhuriyet Dönemi Yükseköğretim Politikaları ve Günümüze Yansımaları. Düşünce Dünyasında Türkiz, 3(16), 103-111.