CONVERSE, Philip E. 1989 , “Kamuoyu ve Oy Verme Davranışına Ailenin Etkisi”, Siyasal Katılma Kamuoyu ve Oy Verme Davranışı, Der. N.H. Nie, S.Verba, P.E.Converse, çev. Tunçer Kara- mustafaoğlu, Ankara: Siyasi İlimler Türk Derneği Yayını.
DEMERS, David Pearce 1988 , “Commentary: A Qualitative Analysis of Newspaper Polls”, Newpaper Research Journal 9, Spring.
DÖNMEZER, Sulhi 1983 , “Basın Suçlarında Ceza Sorumluluğu”, Basın ve Basının Karılaştığı Hukuki Sorunlar, İstanbul: Hürriyet Vakfı Eğitim Yayınları, Nu.: 3.
DÖNMEZER, Sulhi 1976 , Basın ve Hukuku, 4. Baskı, İstanbul.
DUVARGER, Maurice 1986 , Sosyal Bilimlere Giriş, çev. Ünsal Oskay, 3. Baskı, Ankara: Bilgi Yayınevi.
GÜZ, Nurettin 2005 , Haberde Yönlendirme ve Kamuoyu Araştırmaları, Ankara: Nobel Yayınevi.
HARTLEY, Eugene L., Rith E. HARTLEY, Clyde HART 1985 , “Tutumlar ve Kanaatlar”, Kitle Haberleşme Teorilerine Giriş, drl. Ünsal Oskay, 3. Baskı, Ankara.
İÇEL, Kayıhan 1983 , “Devletle Basın Arasındaki İlişkiler”, Basın ve Basının Karılaştığı Hukuki Sorunlar, İstanbul: Hürriyet Vakfı Eğitim Yayınları, Nu.: 3.
JAMIESON, Harry 1996 , İletişim ve İkna, çev. N. Atabek, B. Dağtaş, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir: ESBAÇ Yayını, 141.
JANQUA, Daniel 1992 “Mesleği Gazeteci”, Medya Dünyası, drl. Jean-Marie Charon, çev. Oya Tatlıpınar, Ankara: İletişim Yayınları.
JOHNSON-CARTEE, Karen S., Gary A. COPELAND 1991 , Negative Political Advertising, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publichers.
KAPANİ, Münci 2001 , Politika Bilimine Giriş, 13. Baskı, İstanbul: Bilgi Yayınevi.
KAYA, Raşit 1985 , Kitle İletişim Sistemleri, Ankara: Teori Yayınları.
LAKE, Celinda C., Pat Callbeck HARPER 1987 , Public Opinion Polling, Island Press, Was- hington, USA, Türkçe çevirisi için bk. Kamuoyu Araştırmaları, çev. N. Güz, 2002 , Ankara: Altın Küre Yayınları .
MACBRIDE, Sean, vd. 1980 , Communication and Society Today and Tomorrow: Many Voices One World, London: Kogan Page.
MCCOMBS, Maxwell, Donald SHAW 1991 , “The Agenda-Setting Function of Mass Media”, Agenda Setting, New Jersey: Ed. David L. Protess, Maxwell McCombs, Lawrence Erlbaum Assoc.
MCQUAIL, Denis, Sven WINDAHL 1986 , Communication Models, 3 rd Inpression, Long- man, New York; Türkçe çevrisi için bk. 1993 , İletişim Modelleri, çev. Mehmet Küçükkurt, Ankara: İmaj Yayınları.
MEYER, Philip 1987 , “Commentary: Polls Are Predictions So Let’s Stop Kidding Ourselves ”, Newspaper Research Journal 8, Spring 1987
MILBURN, Michael A. 1998 , Kamuoyu ve Siyaset, çev. A. Dönmez, V. Duyan, Ankara: İmge Kitapevi.
NEUMANN, Noelle E. 1998 , Kamuoyu, çev. Murat Özkök Ankara: Dost Kitapevi Yayını.
NEUMANN, Noelle E. 1974 , “The Spiral of Silence: A Theory of Public Opinion”, Journal of Communication, 24
NEYZİ, Nezih H. 1988 , “Piyasa ve Kamuoyu Araştırmalarının Gelişimi”, Kamuoyu Araştır- maları Birinci Uluslar Arası Sempozyumu, Ankara: AÜ BYYO Yayını, 11.
ÖZKÖK, Ertuğrul 1988 , “Yazılı ve Elektronik Basın ve Kamuoyu Yoklamaları”, Kamuoyu Araştırmaları Birinci Uluslar Arası Sempozyumu, Ankara: AÜ BYYO Yayını, 11.
SALMON, Charles T., Theodore L. GLASSER 1995 , “The Politics of Polling and the Limits of Consent”, Public Opinion and the Communication of Cansent, New York: Ed. Theodore L. Glasser, Charles T. Salmon, The Guilford Press.
SEMELIN, Jacques 1992 , “Gerçek Dışı Bilgi Verme ya da ‘Yalanı Gerçek Gösterme’ Sanatı”, Medya Dünyası, Der. Jean-Marie Charon, çev. Oya Tatlıpınar, Ankara: İletişim Yayınları.
TOPUZ, Hıfzı 1991 , Siyasal Reklamcılık, İstanbul: Cem Yayınevi.
UNAT, Nermin Abadan 1988 , “Türkiye’de Toplumsal Değişme, Piyasa Araştırmaları ve Ka- muoyu Yoklamaları”, Kamuoyu Araştırmaları Birinci Uluslar Arası Sempozyumu, Ankara: AÜ BYYO Yayını, 11.
UYSAL, Birkan 1984 , Siyasal Katılma ve Katılma Davranışına Ailenin Etkisi, Ankara: TODAİE Yayını.
WALDAHL, Ragnar 1994 , “Siyasal Tutumlar ve Kamuoyu”, İletişim, çev. S. İrvan, Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, S.1-2.
YEGENOĞLU, Özgür 1988 , “Kamuoyu Araştırma Uygulamalarının Düzenlenmesinde Alternatif Yaklaşımlar”, Ankara: Türk İdare Dergisi, C. 60., S.379-381.
YUMLU, Konca 1994 , Kitle İletişim Kuram ve Araştırmaları, İzmir: Nam Basım Ltd.