BibTex RIS Kaynak Göster

BELÇİKA’DA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ VE SORUNLARI

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 1 - Cilt: 3 Sayı: 1, 5 - 14, 01.06.2016

Öz

Avrupa Ekonomik Topluluğu (AET), üye ülkelere göçmen işçilerin çocuklarının ihtiyaçlarını karşılayacak bir eğitim vermelerini telkin eden 25 Temmuz 1977 tarihli yönergesini yayımlamıştır. Bu yönerge kapsamında Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığı, yurttaşlarımızın çocuklarına Türkçe ve Türk kültürü öğretimi yapmak amacıyla her sene Türklerin yoğun yaşadığı yerlere Türkçe ve Türk kültürü öğretmenleri göndermektedir. Bu araştırmanın amacı, 1961 yılıyla başlayan ve 1964 yılında imzalanan işgücü anlaşmasının ardından yoğun bir şekilde Belçika‟ya gelen ve buraya yerleşen soydaşlarımızın çocuklarına verilen Türkçe öğretiminin durumunu belirlemek ve Türkçe öğretimi veren öğretmenlerimizin problemlerinin tespitini yapmaktır. Görüşme için araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme soruları, 5 kişilik ön deneme grubuna yöneltilmiş ve alınan cevaplar doğrultusunda, görüşme formu sorularına son şekli verilmiştir. Öğretmenlere görüşme formu soruları yöneltilmiş ve elde edilen veriler, nitel veri çözümleme tekniklerinden içerik analizi tekniği kullanılarak, kodlamalarla temalandırılmış ve temalara anlam vererek yorumlanmıştır

Kaynakça

  • Çakır, M. (2002). Almanya'daki Çok Kültürlü Ortamlarda Türkçenin Ana dili Olarak Kullanımı. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Sayı: 1, 39-58.
  • Demir, C. , Yapıcı, M. (2007). Ana Dili Olarak Türkçenin Öğretimi ve Sorunları. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi / Cilt: IX, Sayı: 2, Aralık, 177-192.
  • Doğan, A. (2008). Avrupa‟daki Yeni Neslin Ulusal ve Kültürel Kimlik Oluşumuna Katkıda Bulunan Mevcut Eğitim Uygulamalarının Geliştirilmesi. 1.Uluslararası Avrupalı Türkler Kongresi “Eğitim ve Kültür” Kitabı. Cilt: 1, Kayseri: Erciyes Üniversitesi Yayınları, 303-318.
  • Güzel, A. (2010). İki Dilli Çocuklarına Türkçe Öğretimi. Ankara: Öncü Basımevi.
  • Kasapçopur, A. (2007). Avrupa Birliği Ülkelerinde Eğitim Denetimi. MEB Teftiş Kurulu Başkanlığı: Ankara.
  • Karadüz, A. (2008). Yazı ve Yazım Kavramlarının Dilin Anlam ve Ses Ögeleriyle İlişkisi. Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 3/6, 430-457.
  • Manço, A. (2000). Belçika'da Türklerin 40 Yılı (1960-2000): Sorunlar, Gelişmeler, Değişmeler. Muğla Üniversitesi SBE Dergisi Güz 2000 Cilt:1 Sayı:1, 119-133.
  • Yıldırım, A. ; Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 6. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Ekmekçi, V. (2012). Belçika‟da Türkçe Öğretimi ve Karşılaşılan Temel Sorunlar, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 1 - Cilt: 3 Sayı: 1, 5 - 14, 01.06.2016

Öz

Republic of Turkey Ministry of National Education send directive European Economic Community (1977) , in order to make teaching the children of our citizens to Turkish and Turkish culture expecially densely inhabited places every year. The purpose of this research is beginning after 1961 and then the labor agreement signed in 1964. İn this date intensive Turkish population came from the Turkey to Belgium and settled here. Aim of this research is determine the status of the Turkish teaching to their children and make the determination of the Turkish education situation and teachers problems who came from Turkey to teaching Turkish and Turkish culture lesson. Interview, was made with teachers and teaching sitiation was observed by researcher talked with the teachers according to form questions after resulting this data was used content analysis of qualitative data analysis techniques. İn this analysis themes and codes were constituted then which were explained.

Kaynakça

  • Çakır, M. (2002). Almanya'daki Çok Kültürlü Ortamlarda Türkçenin Ana dili Olarak Kullanımı. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Sayı: 1, 39-58.
  • Demir, C. , Yapıcı, M. (2007). Ana Dili Olarak Türkçenin Öğretimi ve Sorunları. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi / Cilt: IX, Sayı: 2, Aralık, 177-192.
  • Doğan, A. (2008). Avrupa‟daki Yeni Neslin Ulusal ve Kültürel Kimlik Oluşumuna Katkıda Bulunan Mevcut Eğitim Uygulamalarının Geliştirilmesi. 1.Uluslararası Avrupalı Türkler Kongresi “Eğitim ve Kültür” Kitabı. Cilt: 1, Kayseri: Erciyes Üniversitesi Yayınları, 303-318.
  • Güzel, A. (2010). İki Dilli Çocuklarına Türkçe Öğretimi. Ankara: Öncü Basımevi.
  • Kasapçopur, A. (2007). Avrupa Birliği Ülkelerinde Eğitim Denetimi. MEB Teftiş Kurulu Başkanlığı: Ankara.
  • Karadüz, A. (2008). Yazı ve Yazım Kavramlarının Dilin Anlam ve Ses Ögeleriyle İlişkisi. Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 3/6, 430-457.
  • Manço, A. (2000). Belçika'da Türklerin 40 Yılı (1960-2000): Sorunlar, Gelişmeler, Değişmeler. Muğla Üniversitesi SBE Dergisi Güz 2000 Cilt:1 Sayı:1, 119-133.
  • Yıldırım, A. ; Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 6. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Ekmekçi, V. (2012). Belçika‟da Türkçe Öğretimi ve Karşılaşılan Temel Sorunlar, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA26ZK23YS
Bölüm Türkçe Öğretimi
Yazarlar

Vedat Ekmekçi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 1 - Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ekmekçi, V. (2016). BELÇİKA’DA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ VE SORUNLARI. Turkophone, 3(1), 5-14.

TURKOPHONE | 2014 | ISSN: 2148-6808

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.