Estetik ameliyat olma isteğiyle hastaneye başvuran hasta öncelikle kendi doktoruyla birebir ilişki içinde olmaktadır. Ancak hastanenin kapısından girdiği andan itibaren birçok farklı hastane çalışanıyla da temas etmektedir. Farklı eğitim seviyesinde ve sosyokültürel yapılardan gelen değişik kademelerdeki bu hastane personelinin oldukça farklı bir hasta grubu olan estetik hastalar ve estetik ameliyatlar hakkındaki düşüncelerini ve bu hasta grubuna karşı davranışlarını ortaya koymayı amaçladık. Hastanenin değişik birimlerinde görev yapan ve görevi gereği plastik cerrahi hastaları ile temas kuran 50 kişilik yardımcı sağlık personeline yüz yüze görüşme tarzında 20 soruluk bir anket uygulandı. Bu ankette, yardımcı sağlık personelinin sosyodemografik yapısı, plastik cerrahi hakkındaki bilgileri, estetik ameliyatlar ve estetik ameliyat olan hastalar hakkındaki düşüncelerini saptamaya yönelik sorular soruldu. Çalışanların çoğunluğu plastik cerrahi anabilim dalında olmasına rağmen yapılan ameliyatların büyük çoğunluğunun estetik ameliyat olduğunu düşünmekteydi. Ankete katılanların %8'i (4 kişi) tüm plastik cerrahi ameliyatlarının estetik ameliyat olduğunu, %62'si (31 kişi) ameliyatların % 80'inin estetik ameliyat olduğunu düşünüyordu. Önemli bir bulgu, deneklerin %20'sinin (10 kişi) estetik ve rekonstrüktif hasta grubunu farklı gördüğünü ve estetik hastalara daha az ilgi gösterdiğini belirtmesiydi. Deneklerin %32'si (16 kişi) ise estetik hasta grubuyla daha fazla sorun yaşadığını belirtmekteydi. Çoğu zaman çalıştıkları birim hakkında profesyonel bir eğitimden geçmeyen yardımcı sağlık personeli sık sık hastane içinde birimler arasında pozisyon değiştirmektedirler. Bununla beraber, düşük gelir düzeyi, çalışanların işlerine olan motivasyonunu azaltmaktadır. Bunun için öncelikle sağlık personeli titiz bir şekilde seçilmeli, sonrasında düzenli eğitim programları uygulanmalı ve sık personel değişiminin önüne geçilmelidir. Bu değişikliklerin hizmet kalitesi ve çalışanların mutluluğunu, dolayısıyla hasta memnuniyetini arttıracağını düşünüyoruz.
Aesthetic patients primarily have an interaction with their doctor but after hospitalization they have other interactions with different members of the hospital staff. The aim of this study is to determine the hospital staff’s opinion about aesthetic patients. We applied a questionnaire with 20 questions to 50 staff members who have interaction with aesthetic patients at different departments in our hospital. We determined the personnel’s social and demographic profile and their view about the aesthetic patients. Most of the personnel working in plastic surgery department think that aesthetic operations comprised the highest percentage. 20% (10 people) of the staff pointed out that they attended to reconstructive patients more than the aesthetic patients. 32% (16 people) of staff stated that they had problems with aesthetic patients. In many other hospitals, people with different educational background from different socio-cultural levels serve together in the same team as it is, in our hospital. The members of our staff don’t have any professional education, and they are working in various departments, very often. Little salary they get reduces their motivation too. Because of these reasons, the personnel to be employed in a hospital should be selected with utmost care and trained accordingly. These points will help to improve service quality.
Diğer ID | JA59VF85ZK |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 16 Sayı: 2 |