Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Exam Anxiety and Situational Motivation Levels of Middle School Students for Physical Education Lesson

Yıl 2023, , 59 - 71, 31.12.2023
https://doi.org/10.32706/tusbid.1234083

Öz

Purpose of this study is to examine the relationship between middle school students' exam anxiety for physical education lesson and their situational motivation levels. The study was carried out in relational screeninng model and 624 secondary school students (324 girls, 300 boys).
In this study, "Personal Information Form", "Situational Motivation Scale in Physical Education" and "Physical Education Lesson Exam Anxiety Scale" were used as data collection tools. Descriptive statistics, Independent Groups t-Test, Pearson Moments Correlation Analysis and One-Way Analysis of Variance (ANOVA) were used in the analysis of the data.
According to the result of the correlation analysis, a significant relationship was found between the physical education lesson exam anxiety scale sub-dimensions and the situational motivation scale sub-dimensions. According to the results of the T-test, it was observed that the scores of the physical education lesson exam anxiety scale sub-dimensions and the situational motivation scale sub-dimensions differed according to gender. In addition, as a result of the Anova analysis, a significant difference was found between the classes in the physical education lesson test anxiety scale sub-dimensions and the situational motivation scale sub-dimensions.
As a result, the findings showed that there is a weak negative relationship between test anxiety and situational motivation scales. In addition, we can say that male students' motivation to the lesson is higher than female students, and the test anxiety they feel is lower than female students. It was observed that 6th graders had more test anxiety than other grades, and 5th graders were more motivated than 6th, 7th and 8th graders.

Kaynakça

  • Ada, E. N., Comoutos, N., Bal, S. İ. ve Pehlivan, Z. (2020). Beden eğitimi dersine yönelik durumsal güdülenme, tutum ve içsel konuşma arasındaki ilişki. Sport Sciences, 15(4), 53-66.
  • Ada, E. N. (2011). Beden eğitimi derslerinde güdüsel iklim ve güdülenmenin optimal performans duygu durumu üzerindeki etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ege Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Sporda Psiko-Sosyal Alanlar Ana Bilim Dalı. İzmir.
  • Aşçı, F. H. ve Erturan İlker, G. (2018). Algılanan öğretmen geribildirimi ve güdüsel iklimin beden eğitimi ve spor derslerinde zevk alma ve güdülenme üzerine yordayıcı etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(2), 123-138.
  • Aşıkoğlu, M. (1996). İnsan Kaynaklarını Verimliliğe Yönlendirme Aracı Olarak Motivasyon. Üniversite Kitabevi, İstanbul.
  • Barkoukis, V., Rodafinos, A., Koidou, E. ve Tsorbatzoudis, H. (2012). Development of a scale measuring trait anxiety in physical education. Measurement in Physical Education and Exercise Science, 16(4): 237-253.
  • Baykal, B. (1978). Motivasyon Kavramına Genel Bir Bakış İşyerinde Motivasyon. İstanbul Üniversitesi Yayınevi, İstanbul.
  • Burucu, S. (2019). Beden eğitimi derslerinde algılanan özerklik desteğinin güdülenme düzeyi ve optimal performans duygu durumu ile ilişkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi. Türkiye.
  • Coşkun, Y. ve Akkaş, G. (2009). Engelli çocuğu olan annelerin sürekli kaygı düzeyleri ile sosyal destek algıları arasındaki ilişki. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Çiy, D., Devrilmez, E., Bilgiç, M., ve Dervent, F. (2022). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik sınav kaygılarının incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 20(4), 85-97.
  • Danthony, S., Mascret, N., ve Cury, F. (2019). Development and validation of a scale assessing test anxiety in physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 38(4), 357-366.
  • Danthony, S., Mascret, N., ve Cury, F. (2020). Test anxiety in physical education: The predictive role of gender, age, and implicit theories of athletic ability. European Physical Education Review, 26(1), 128-143.
  • Daşdan Ada. E. N., Aşçı, F. H., Kazak Çetinkalp. F. Z., ve Altıparmak, M. E. (2012). Durumsal Güdülenme Ölçeği’nin (DGÖ) beden eğitimi ders ortamı için geçerlik ve güvenirliği. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(1), 7-12.
  • Deci, E. L. and Ryan, R. M., (1985). Intrinsic motivation and self-determination in human behavior. Springer. New York: Plenum Press.
  • Deci, E. L. and Ryan, R. M., (2004). Overview of self-determination theory: An organismic dialectical perspective. In E. L. Deci, and R. M. Ryan (Ed.), Handbook of self-determination research (pp:3-33). Rochester, NY: The University of Rochester Press.
  • Devrilmez, E., Çiy, D., Bilgiç, M., ve Dervent, F. (2021). Beden eğitimi ve spor dersi sınav kaygısı ölçeğinin Türkçe geçerlik ve güvenirliği/Turkish validity and reliability of physical education and sport course exam anxiety scale. Beden Eğitimi ve Spor Araştırmaları Dergisi, 13(1), 1-13.
  • Dilts, R. (1998). Motivation. [Online] Retrieved on 03-February-2012, at URL: http://www.nlpu.com/Articles/artic17.htm
  • Doğan, O. (2004). Spor psikolojisi. Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları.
  • Erdem, M. (2008). Amerikan futbolu sporcularında sporda güdülenme ölçeğinin geliştirilmesi Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Erdoğan, A., ve Sural, V. (2021). Lise öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersi sınav kaygılarının incelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Araştırmaları Dergisi, 13(2), 82-90.
  • George, D. and Mallery, M. (2010). SPSS for windows step by step: A simple guide and reference, 17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson.
  • Guay, F., Vallerand, R.J., and Blanchard, C.M., (2000). ”On the assessment of situational intrinsic and extrinsic motivation: the situational motivation scale (SIMS)”. Motivation and Emotion, 24, 175-213.
  • Haerens, L., Aelterman, N., Vansteenkiste, M., Soenens, B., Petegem, S. V. (2015). Do perceived autonomy-supportive and controlling teaching relate to physical education students’ motivational experiences through unique pathways? Distinguishing between the bright and dark side of motivation. Psychology of Sport and Exercise. 16: 26- 36.
  • Hagger, M., Chatzisarantis, N. L. D., Hein, V., Soós, I., Karsai, I., Lintunen, T., Leemans, S. (2009). Teacher, peer, and parent autonomy support in physical education and leisure-time physical activity: a trans-contextual model of motivation in four nations. Psychology and Health, 24: 689-711.
  • Karasar, N. (2017). Bilimsel araştırma yöntemi. (32. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kazak Çetinkalp, F. Z. (2010). Durumsal Güdülenme Ölçeği (Situational Motivation Scale- SIMS)’nin Türkçe versiyonunun psikometrik özellikleri (psychometric properties of the turkish version of the situational motivation scale – SIMS). Türkiye Klinikleri Spor Bilimleri Dergisi, 2(2):86-94.
  • Kazak, Z. F. (2004a). Motivational types and competence levels of female and male athletes. 10.ISCHPER Avrupa ve 8. Uluslar Arası Spor Bilimleri Kongresi 17-20 Kasım 2004, Antalya.
  • Kazak, Z. F. (2004b). Sporda güdülenme ölçeğinin Türk sporcuları için güvenirlik ve geçerlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 15(4): 191-206.
  • Kennerley, H. (2014). Overcoming anxiety: A self-help guide using cognitive behavioural techniques. Hachette UK
  • Konter, E. (1995). Sporda Motivasyon. Saray Tıp Kitabevi. İzmir. s: 27-44, 203-218.
  • Liukkonen, J., Barkoukis, V., Watt, A. and Jaakkola, T. (2010). Motivational climate and students’ emotional experiences and effort in physical education. The Journal of Educational Research, 103(5), 295–308.
  • Moreno Murcia, J.A., González-Cutre Coll, D. and Chillón Garzón, M.( 2009). Preliminary validation in Spanish of a scale designed to measure motivation in physical education classes: The perceived locus of causality (PLOC) scale. The Spanish Journal of Psychology,12(1), 327-337.
  • Morgan, W. P. (1981). Psychological benefits of physical activity. Exercise in health and disease, 299-314.
  • Öner, N. and Le Compte, A. (1985). Durumluk-Sürekli Kaygı El Kitabı İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları. İstanbul.
  • Öner, N. and Le Compte, A. (1998). Süreksiz Durumluk Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Özgür, T. (2018). Futbol okullarında eğitim alan gençlerin lisanslı futbolcu olabilmeleriyle ilgili kaygı düzeylerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Pelletier, L. G., Tuson, K. M., Fortier, M. S., Vallerand, R. J., Briere, N. M., and Blais, M. R. (1995). Toward a new measure of intrinsic motivation, extrinsic motivation, and amotivation in sports: The Sport Motivation Scale (SMS). Journal of sport and Exercise Psychology, 17(1), 35-53.
  • Putwain, D. W., Woods, K. and Symes. W. (2010) Personal and situational predictors of test anxiety of students in post-compulsory education. British Journal of Educational Psychology, 80, 137-160.
  • Sallis, J. F. and McKenzie, T. L. (1991). Physical education's role in public health. Research Quarterly for Exercise and Sport, 62(2), 124-137.
  • Shephard, R. J. and Trudeau, F. (2000). The legacy of physical education: Influences on adult lifestyle. Pediatric Exercise Science, 12(1), 34-50.
  • Spielberger, C. and Vag, R. (1995). Test Anxiety: Theory Assesment And Treatment. Taylor and Francis Publishers.
  • Tarakçıoğlu, S., Sökmen, A. ve Boylu, Y. (2010). Motivasyon araçlarının değerlendirilmesi: Ankara’da bir araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 2(1), 3-20.
  • Tenenbaum, G. and Eklund, R. C. (Eds.). (2007). Handbook Of Sport Psychology. John Wiley & Sons.
  • Tremayne, S. (1995) .‘‘Çocuk ve Spor Psikolojisi ". Spor Psikolojisinde: Teori, Uygulamalar ve Sorunlar, Düzenleyen: Morris, T. ve Sunders, J. 516 – 537.
  • Trifoni, A. and Shahini, M. (2011). How does exam anxiety affect the performance of university students. Mediterranean Journal of Social Sciences, 2(2), 93-100.
  • Wang, C. J., Chatzisarantis, N. L., Spray, C. M. and Biddle, S. J. (2002). Achievement goal profiles in school physical education: Differences in self‐determination, sport ability beliefs, and physical activity. British Journal of Educational Psychology, 72(3), 433-445.
  • Yıldıran, İ. ve Yetim, A. (1996). Orta öğretimde beden eğitimi dersinin öncelikli amaçları üzerine bir araştırma. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(3), 36-43.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yıldırım, P. (2017). Ortaokul öğrencilerinin yaptıkları spor branşlarına göre spora güdülenme düzeylerinin karşılaştırılması Yayımlanmamış Doktora Tezi. Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Balıkesir.
  • Zeidner, M. ve Matthews, G. (2005). Evaluation anxiety. Handbook of competence and motivation, 141-163.

Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Sınav Kaygıları ile Durumsal Güdülenme Düzeyleri

Yıl 2023, , 59 - 71, 31.12.2023
https://doi.org/10.32706/tusbid.1234083

Öz

Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik sınav kaygıları ile durumsal güdülenme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmada ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiş olup, çalışmaya 624 (324 kız, 300 erkek) ortaokul öğrencisi katılmıştır.
Bu çalışmada veri toplama araçları olarak, ‘Kişisel Bilgi Formu’, ‘Beden Eğitiminde Durumsal Güdülenme Ölçeği’ ve ‘Beden Eğitimi Dersi Sınav Kaygısı Ölçeği’ kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, Bağımsız Gruplar t-Testi ve Pearson Momentler Korelasyon Analizi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) uygulanmıştır.
Korelasyon analizi sonucuna göre, beden eğitimi dersi sınav kaygısı ölçeği alt boyutları ile durumsal güdülenme ölçeği alt boyutları arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. T-testi sonuçlarına göre beden eğitimi dersi sınav kaygısı ölçek alt boyutları ve durumsal güdülenme ölçeği alt boyutları puanlarının cinsiyete göre farklılaştığı görülmüştür. Ayrıca Anova analiz sonucunda ise, beden eğitimi dersi sınav kaygısı ölçeği alt boyutlarında ve durumsal güdülenme ölçeği alt boyutlarının da sınıflar arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir.
Sonuç olarak, bulgulara göre sınav kaygısı ve durumsal güdülenme ölçekleri arasında negatif yönlü zayıf bir ilişki olduğunu göstermiştir. Ayrıca, erkek öğrencilerin derse güdülenmelerinin kız öğrencilerden daha yüksek, hissettikleri sınav kaygısının ise kızlardan daha düşük olduğunu söyleyebiliriz. 6.sınıfların diğer sınıflardan daha fazla sınav kaygısı duydukları, 5.sınıfların ise 6, 7 ve 8.sınıflardan daha fazla derse güdülendikleri görülmüştür.

Etik Beyan

Bu çalışma Helsinki bildirgesi ile uyumludur. Bu çalışma için; Mersin Üniversitesi Spor Bilimleri Etik Kurulu’ndan 24.10.2022-042 tarih ve karar numaralı ‘Etik Kurul İzni’ alınmıştır.

Kaynakça

  • Ada, E. N., Comoutos, N., Bal, S. İ. ve Pehlivan, Z. (2020). Beden eğitimi dersine yönelik durumsal güdülenme, tutum ve içsel konuşma arasındaki ilişki. Sport Sciences, 15(4), 53-66.
  • Ada, E. N. (2011). Beden eğitimi derslerinde güdüsel iklim ve güdülenmenin optimal performans duygu durumu üzerindeki etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ege Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Sporda Psiko-Sosyal Alanlar Ana Bilim Dalı. İzmir.
  • Aşçı, F. H. ve Erturan İlker, G. (2018). Algılanan öğretmen geribildirimi ve güdüsel iklimin beden eğitimi ve spor derslerinde zevk alma ve güdülenme üzerine yordayıcı etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(2), 123-138.
  • Aşıkoğlu, M. (1996). İnsan Kaynaklarını Verimliliğe Yönlendirme Aracı Olarak Motivasyon. Üniversite Kitabevi, İstanbul.
  • Barkoukis, V., Rodafinos, A., Koidou, E. ve Tsorbatzoudis, H. (2012). Development of a scale measuring trait anxiety in physical education. Measurement in Physical Education and Exercise Science, 16(4): 237-253.
  • Baykal, B. (1978). Motivasyon Kavramına Genel Bir Bakış İşyerinde Motivasyon. İstanbul Üniversitesi Yayınevi, İstanbul.
  • Burucu, S. (2019). Beden eğitimi derslerinde algılanan özerklik desteğinin güdülenme düzeyi ve optimal performans duygu durumu ile ilişkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi. Türkiye.
  • Coşkun, Y. ve Akkaş, G. (2009). Engelli çocuğu olan annelerin sürekli kaygı düzeyleri ile sosyal destek algıları arasındaki ilişki. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Çiy, D., Devrilmez, E., Bilgiç, M., ve Dervent, F. (2022). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik sınav kaygılarının incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 20(4), 85-97.
  • Danthony, S., Mascret, N., ve Cury, F. (2019). Development and validation of a scale assessing test anxiety in physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 38(4), 357-366.
  • Danthony, S., Mascret, N., ve Cury, F. (2020). Test anxiety in physical education: The predictive role of gender, age, and implicit theories of athletic ability. European Physical Education Review, 26(1), 128-143.
  • Daşdan Ada. E. N., Aşçı, F. H., Kazak Çetinkalp. F. Z., ve Altıparmak, M. E. (2012). Durumsal Güdülenme Ölçeği’nin (DGÖ) beden eğitimi ders ortamı için geçerlik ve güvenirliği. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(1), 7-12.
  • Deci, E. L. and Ryan, R. M., (1985). Intrinsic motivation and self-determination in human behavior. Springer. New York: Plenum Press.
  • Deci, E. L. and Ryan, R. M., (2004). Overview of self-determination theory: An organismic dialectical perspective. In E. L. Deci, and R. M. Ryan (Ed.), Handbook of self-determination research (pp:3-33). Rochester, NY: The University of Rochester Press.
  • Devrilmez, E., Çiy, D., Bilgiç, M., ve Dervent, F. (2021). Beden eğitimi ve spor dersi sınav kaygısı ölçeğinin Türkçe geçerlik ve güvenirliği/Turkish validity and reliability of physical education and sport course exam anxiety scale. Beden Eğitimi ve Spor Araştırmaları Dergisi, 13(1), 1-13.
  • Dilts, R. (1998). Motivation. [Online] Retrieved on 03-February-2012, at URL: http://www.nlpu.com/Articles/artic17.htm
  • Doğan, O. (2004). Spor psikolojisi. Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları.
  • Erdem, M. (2008). Amerikan futbolu sporcularında sporda güdülenme ölçeğinin geliştirilmesi Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • Erdoğan, A., ve Sural, V. (2021). Lise öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersi sınav kaygılarının incelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Araştırmaları Dergisi, 13(2), 82-90.
  • George, D. and Mallery, M. (2010). SPSS for windows step by step: A simple guide and reference, 17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson.
  • Guay, F., Vallerand, R.J., and Blanchard, C.M., (2000). ”On the assessment of situational intrinsic and extrinsic motivation: the situational motivation scale (SIMS)”. Motivation and Emotion, 24, 175-213.
  • Haerens, L., Aelterman, N., Vansteenkiste, M., Soenens, B., Petegem, S. V. (2015). Do perceived autonomy-supportive and controlling teaching relate to physical education students’ motivational experiences through unique pathways? Distinguishing between the bright and dark side of motivation. Psychology of Sport and Exercise. 16: 26- 36.
  • Hagger, M., Chatzisarantis, N. L. D., Hein, V., Soós, I., Karsai, I., Lintunen, T., Leemans, S. (2009). Teacher, peer, and parent autonomy support in physical education and leisure-time physical activity: a trans-contextual model of motivation in four nations. Psychology and Health, 24: 689-711.
  • Karasar, N. (2017). Bilimsel araştırma yöntemi. (32. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kazak Çetinkalp, F. Z. (2010). Durumsal Güdülenme Ölçeği (Situational Motivation Scale- SIMS)’nin Türkçe versiyonunun psikometrik özellikleri (psychometric properties of the turkish version of the situational motivation scale – SIMS). Türkiye Klinikleri Spor Bilimleri Dergisi, 2(2):86-94.
  • Kazak, Z. F. (2004a). Motivational types and competence levels of female and male athletes. 10.ISCHPER Avrupa ve 8. Uluslar Arası Spor Bilimleri Kongresi 17-20 Kasım 2004, Antalya.
  • Kazak, Z. F. (2004b). Sporda güdülenme ölçeğinin Türk sporcuları için güvenirlik ve geçerlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 15(4): 191-206.
  • Kennerley, H. (2014). Overcoming anxiety: A self-help guide using cognitive behavioural techniques. Hachette UK
  • Konter, E. (1995). Sporda Motivasyon. Saray Tıp Kitabevi. İzmir. s: 27-44, 203-218.
  • Liukkonen, J., Barkoukis, V., Watt, A. and Jaakkola, T. (2010). Motivational climate and students’ emotional experiences and effort in physical education. The Journal of Educational Research, 103(5), 295–308.
  • Moreno Murcia, J.A., González-Cutre Coll, D. and Chillón Garzón, M.( 2009). Preliminary validation in Spanish of a scale designed to measure motivation in physical education classes: The perceived locus of causality (PLOC) scale. The Spanish Journal of Psychology,12(1), 327-337.
  • Morgan, W. P. (1981). Psychological benefits of physical activity. Exercise in health and disease, 299-314.
  • Öner, N. and Le Compte, A. (1985). Durumluk-Sürekli Kaygı El Kitabı İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları. İstanbul.
  • Öner, N. and Le Compte, A. (1998). Süreksiz Durumluk Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Özgür, T. (2018). Futbol okullarında eğitim alan gençlerin lisanslı futbolcu olabilmeleriyle ilgili kaygı düzeylerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Pelletier, L. G., Tuson, K. M., Fortier, M. S., Vallerand, R. J., Briere, N. M., and Blais, M. R. (1995). Toward a new measure of intrinsic motivation, extrinsic motivation, and amotivation in sports: The Sport Motivation Scale (SMS). Journal of sport and Exercise Psychology, 17(1), 35-53.
  • Putwain, D. W., Woods, K. and Symes. W. (2010) Personal and situational predictors of test anxiety of students in post-compulsory education. British Journal of Educational Psychology, 80, 137-160.
  • Sallis, J. F. and McKenzie, T. L. (1991). Physical education's role in public health. Research Quarterly for Exercise and Sport, 62(2), 124-137.
  • Shephard, R. J. and Trudeau, F. (2000). The legacy of physical education: Influences on adult lifestyle. Pediatric Exercise Science, 12(1), 34-50.
  • Spielberger, C. and Vag, R. (1995). Test Anxiety: Theory Assesment And Treatment. Taylor and Francis Publishers.
  • Tarakçıoğlu, S., Sökmen, A. ve Boylu, Y. (2010). Motivasyon araçlarının değerlendirilmesi: Ankara’da bir araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 2(1), 3-20.
  • Tenenbaum, G. and Eklund, R. C. (Eds.). (2007). Handbook Of Sport Psychology. John Wiley & Sons.
  • Tremayne, S. (1995) .‘‘Çocuk ve Spor Psikolojisi ". Spor Psikolojisinde: Teori, Uygulamalar ve Sorunlar, Düzenleyen: Morris, T. ve Sunders, J. 516 – 537.
  • Trifoni, A. and Shahini, M. (2011). How does exam anxiety affect the performance of university students. Mediterranean Journal of Social Sciences, 2(2), 93-100.
  • Wang, C. J., Chatzisarantis, N. L., Spray, C. M. and Biddle, S. J. (2002). Achievement goal profiles in school physical education: Differences in self‐determination, sport ability beliefs, and physical activity. British Journal of Educational Psychology, 72(3), 433-445.
  • Yıldıran, İ. ve Yetim, A. (1996). Orta öğretimde beden eğitimi dersinin öncelikli amaçları üzerine bir araştırma. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(3), 36-43.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yıldırım, P. (2017). Ortaokul öğrencilerinin yaptıkları spor branşlarına göre spora güdülenme düzeylerinin karşılaştırılması Yayımlanmamış Doktora Tezi. Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Balıkesir.
  • Zeidner, M. ve Matthews, G. (2005). Evaluation anxiety. Handbook of competence and motivation, 141-163.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Dilem Çiy 0000-0001-6283-4033

Hüseyin Selvi 0000-0002-3513-0003

Elif Nilay (daşdan) Ada 0000-0002-8817-6136

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 14 Ocak 2023
Kabul Tarihi 24 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Çiy, D., Selvi, H., & (daşdan) Ada, E. N. (2023). Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Sınav Kaygıları ile Durumsal Güdülenme Düzeyleri. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, 7(2), 59-71. https://doi.org/10.32706/tusbid.1234083
AMA Çiy D, Selvi H, (daşdan) Ada EN. Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Sınav Kaygıları ile Durumsal Güdülenme Düzeyleri. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi. Aralık 2023;7(2):59-71. doi:10.32706/tusbid.1234083
Chicago Çiy, Dilem, Hüseyin Selvi, ve Elif Nilay (daşdan) Ada. “Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Sınav Kaygıları Ile Durumsal Güdülenme Düzeyleri”. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi 7, sy. 2 (Aralık 2023): 59-71. https://doi.org/10.32706/tusbid.1234083.
EndNote Çiy D, Selvi H, (daşdan) Ada EN (01 Aralık 2023) Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Sınav Kaygıları ile Durumsal Güdülenme Düzeyleri. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi 7 2 59–71.
IEEE D. Çiy, H. Selvi, ve E. N. (daşdan) Ada, “Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Sınav Kaygıları ile Durumsal Güdülenme Düzeyleri”, Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, c. 7, sy. 2, ss. 59–71, 2023, doi: 10.32706/tusbid.1234083.
ISNAD Çiy, Dilem vd. “Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Sınav Kaygıları Ile Durumsal Güdülenme Düzeyleri”. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi 7/2 (Aralık 2023), 59-71. https://doi.org/10.32706/tusbid.1234083.
JAMA Çiy D, Selvi H, (daşdan) Ada EN. Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Sınav Kaygıları ile Durumsal Güdülenme Düzeyleri. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi. 2023;7:59–71.
MLA Çiy, Dilem vd. “Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Sınav Kaygıları Ile Durumsal Güdülenme Düzeyleri”. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, c. 7, sy. 2, 2023, ss. 59-71, doi:10.32706/tusbid.1234083.
Vancouver Çiy D, Selvi H, (daşdan) Ada EN. Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Sınav Kaygıları ile Durumsal Güdülenme Düzeyleri. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi. 2023;7(2):59-71.


Flag Counter