Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Belediyelerde Rekreasyon Hizmeti Sağlayan ve Sponsorluk Yapan Paydaşların Motivasyonu

Yıl 2024, , 12 - 20, 29.06.2024
https://doi.org/10.32706/tusbid.1477111

Öz

Belediye bünyesindeki rekreasyonel alanlarda hizmet veren ya da etkinliklerde sponsor olan paydaşların, paydaşlık etme noktasındaki motivasyonların neler olması gerektiğinin bilinmemesi rekreasyon endüstrisinin ihtiyaç duyduğu önemli bilgiler arasındadır. Bu bağlamda araştırmanın amacı belediyelere ait rekreatif etkinlik alanlarındaki paydaşlar seçilirken hem belediyeler hem de paydaşlara kılavuzluk edecek motivasyon faktörlerini ortaya çıkarmak ve belediyelerin rekreasyon etkinliklerini organize ederken, bu etkinlikleri paydaşlarının motivasyonlarını baz alarak oluşturması için gerekli olan temel bilimsel bilgiyi elde etmektir. Araştırmanın evrenini belediyelerdeki rekreasyon alanlarında hizmet veren işletmeler ve düzenlenen faaliyetlere sponsor olan paydaşlar oluşturmaktadır. Ölçüte dayalı örnekleme tekniği ile Eskişehir belediyelerinin rekreasyon alanlarında hizmet veren paydaş işletmelerin ve sponsorların yöneticileri belirlenmiştir. Eskişehir belediyelerinden Büyükşehir, Tepebaşı ve Odunpazarı Belediyesine ait paydaşlarla yarı-yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Tematik analiz sonucunda paydaş yöneticilerinin motivasyonları belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre “Rekreasyon ile İlişkili Belediye Paydaşlarının Motivasyonları” teması adı altında “İş birliği Motivasyonları”, “Sponsorluk Motivasyonları” ve “Sosyal Sorumluluk Motivasyonları” adıyla 3 kategori ve 24 kod ortaya çıkarılmıştır. Sonuç olarak belediyelerde rekreasyon hizmeti sağlayacak ya da düzenlenecek etkinliklere sponsor olacak firmaları motive eden faktörler belirlenmiştir. Sonuç olarak belediye bünyesindeki rekreasyonel alanlarda ya da etkinliklerde iş birliği yapmak, sponsor olmak ya da sosyal sorumluluk almak için paydaş firmaları motive eden temel faktörler belirlenmiştir.

Etik Beyan

Bu çalışma Helsinki bildirgesi ile uyumludur. Bu çalışma için; Eskişehir Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Etik Kurulundan 24.04.2023 tarih ve 35/7 sayılı kararı ile ‘Etik Kurul İzni’ alınmıştır

Destekleyen Kurum

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Argan, M.T. (2013). Etkinlik Kavramı ve Türleri. M. Argan (Ed.), Etkinlik Yönetimi. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Australia Department of Finance and Administration. (2006). Introduction to Cost benefit Analysis and Alternative Evaluation Methodologies. Department of Finance and Administration. Erişim adresi: chrome-extension://mhnlakgilnojmhinhkckjpncpbhabphi/pages/pdf/web/viewer.html?file=https%3A%2F%2Fwww.atap.gov.au%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2FHandbook_of_CB_analysis.pdf
  • Bal, M., Bryde, D., Fearon, D. ve Ochieng, E. (2013). Stakeholder engagement: Achieving sustainability in the construction sector. Sustainability, 5(2), 695-710.
  • Covell, D. (2008). The Lowell spinners and the Yankee elimination project: A case study consideration of linking community relations and sponsorship. Sport Marketing Quarterly, 17(2), 122.
  • Galera, A. N., Berjillos, A. R., Lozano, M.R. ve Valencia, P.T. (2015). Identifying Motivation of The Local Governments to Improve The Sustainability Transparency. Transylvanian Review of Administrative Sciences, 45, 149-167.
  • Government of Western Australia Department of Finance. (2015). Stakeholder Engagement Guidelines for Community Services Procurement. Erişim adresi: https://www.finance.gov.au/search?search=Stakeholder+Engagement+Guidelines+for+Community+Services+Procurement
  • İnan, T.T. (2011). Sporda Sponsorluk ve Türk Hava Yolları Üzerine Bir Uygulama. Bahçeşehir Üniversitesi Spor Bilimleri Enstitüsü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Koçyiğit, M. ve Yıldız, M. (2014). Yerel Yönetimlerde Rekreasyon Uygulamaları: Konya Örneği. International Journal of Sport Culture and Science, 2(Special Issue 2), 211-223.
  • Mehdiyev, E., Usta, G., Uğurlu, C. T. (2016). İngilizce Dil Öğreniminde Motivasyon. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(57).
  • Mengi, B. T. ve Türkmen, S. Y. (2013). Yatırım Hileleri. Öneri Dergisi, 10(39), 31-39.
  • NSW Department of Local Government (2007). Collaboration and Partnerships between Councils, NSW Department of Local Government. Erişim adresi: chrome-extension://mhnlakgilnojmhinhkckjpncpbhabphi/pages/pdf/web/viewer.html?file=https%3A%2F%2Fwww.olg.nsw.gov.au%2Fwp-content%2Fuploads%2FCollaboration-and-Partnerships-between-Councils-A-Guidance-Paper-2007.pdf
  • Norris-Tirrell, D. ve Clay, J. A. (2010). Strategic Collaboration in Public and Nonprofit Administration: A Practice-Based Approach to Solving Shared Problems. CRC Press.
  • Özkan, R. (2011). Toplumsal Yapı, Değerler ve Eğitim İlişkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 333-344.
  • Parsehyan, B. G. (2016). Sanat Organizasyonlarının Sponsorluğu ve İstanbul Bienali. Yıldız Journal of Art and Design, 3(1), 14-25.
  • Pietarinen, S. (2014). Corporate Branding in Social Media - Stakeholder Involvement in Value Co-creation: A Case Study. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Finlandiya: Aalto University, Department of Communication
  • Qu, S. Q. ve Dumay, J. (2011). The Qualitative Research Interview. Qualitative Research in Accounting & Management. 8(3), 228-264.
  • Savin-Baden, M., Major, ve C. H. (2010). New Approaches to Qualitative Research: Wisdom and Uncertainty. Routledge.
  • Southwestern Region of the Forest Service. (2014). Southwest Region Sustainable Recreation Strategy. (https://www.fs.usda.gov/Internet/FSE_DOCUMENTS/fseprd495959.pdf).
  • Türkoğlu, İ. (2009). Yerel Yönetimlerde Mali Reform Arayışları: Türkiye’de Belediyelerde Mali Özerklik ve Belediye Başkanlarının Mali Özerklik Algılaması. Ankara: Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
  • Ukman, L. (2015). IEG’s Guide to Sponsorship. Chicago: IEG, LLC.
  • Vadeveloo, T. ve Singaravelloo, K. (2013). Local Government and Community Development. International Journal of Business, Economics and Law, 2, (2).
  • Yau, O. H., Chow, R. P., Sin, L. Y., Tse, A. C., Luk, C. L. ve Lee, J. S. (2007). Developing a scale for stakeholder orientation. European Journal of Marketing, 41(11/12), 1306-1327.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 9. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yörük, D., Dündar, S. ve Topçu, B. (2011). Türkiye’deki Belediye Başkanlarının Liderlik Tarzı ve Liderlik

The Motivation of Stakeholders Providing Recreation Services and Sponsoring in Municipalities

Yıl 2024, , 12 - 20, 29.06.2024
https://doi.org/10.32706/tusbid.1477111

Öz

The fact that the determining factors motivating stakeholders to become involved or sponsor recreational areas under municipal management have not been identified constitutes crucial information needed by the recreation industry. In this context, the aim of the research is to identify stakeholders in municipal recreation areas, to reveal motivation factors that can guide both municipalities and stakeholders, and to obtain the fundamental scientific knowledge necessary for municipalities to organize recreational activities according to the motivations of their stakeholders. The population of the study comprises businesses operating in recreational areas within municipalities and stakeholders sponsoring organized activities. Managers of stakeholder businesses and sponsors operating in recreational areas of Eskişehir municipalities were identified using criterion-based sampling technique. Semi-structured, in-depth interviews were conducted with stakeholders within Eskişehir Metropolitan Municipality, Tepebaşı Municipality, and Odunpazarı Municipality. As a result of thematic analysis, the motivations of stakeholder managers were identified. Based on the findings, under the theme of "Motivations of Stakeholders Related to Recreation," 3 categories and 24 codes were revealed, namely "Collaboration Motivations," "Sponsorship Motivations," and "Social Responsibility Motivations". As a result, factors motivating companies to provide sponsorship for recreational services or events organized by municipalities have been identified. Consequently, fundamental factors motivating stakeholder companies to collaborate, sponsor, or undertake social responsibility in municipal recreational areas or events have been determined.

Kaynakça

  • Argan, M.T. (2013). Etkinlik Kavramı ve Türleri. M. Argan (Ed.), Etkinlik Yönetimi. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Australia Department of Finance and Administration. (2006). Introduction to Cost benefit Analysis and Alternative Evaluation Methodologies. Department of Finance and Administration. Erişim adresi: chrome-extension://mhnlakgilnojmhinhkckjpncpbhabphi/pages/pdf/web/viewer.html?file=https%3A%2F%2Fwww.atap.gov.au%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2FHandbook_of_CB_analysis.pdf
  • Bal, M., Bryde, D., Fearon, D. ve Ochieng, E. (2013). Stakeholder engagement: Achieving sustainability in the construction sector. Sustainability, 5(2), 695-710.
  • Covell, D. (2008). The Lowell spinners and the Yankee elimination project: A case study consideration of linking community relations and sponsorship. Sport Marketing Quarterly, 17(2), 122.
  • Galera, A. N., Berjillos, A. R., Lozano, M.R. ve Valencia, P.T. (2015). Identifying Motivation of The Local Governments to Improve The Sustainability Transparency. Transylvanian Review of Administrative Sciences, 45, 149-167.
  • Government of Western Australia Department of Finance. (2015). Stakeholder Engagement Guidelines for Community Services Procurement. Erişim adresi: https://www.finance.gov.au/search?search=Stakeholder+Engagement+Guidelines+for+Community+Services+Procurement
  • İnan, T.T. (2011). Sporda Sponsorluk ve Türk Hava Yolları Üzerine Bir Uygulama. Bahçeşehir Üniversitesi Spor Bilimleri Enstitüsü. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Koçyiğit, M. ve Yıldız, M. (2014). Yerel Yönetimlerde Rekreasyon Uygulamaları: Konya Örneği. International Journal of Sport Culture and Science, 2(Special Issue 2), 211-223.
  • Mehdiyev, E., Usta, G., Uğurlu, C. T. (2016). İngilizce Dil Öğreniminde Motivasyon. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(57).
  • Mengi, B. T. ve Türkmen, S. Y. (2013). Yatırım Hileleri. Öneri Dergisi, 10(39), 31-39.
  • NSW Department of Local Government (2007). Collaboration and Partnerships between Councils, NSW Department of Local Government. Erişim adresi: chrome-extension://mhnlakgilnojmhinhkckjpncpbhabphi/pages/pdf/web/viewer.html?file=https%3A%2F%2Fwww.olg.nsw.gov.au%2Fwp-content%2Fuploads%2FCollaboration-and-Partnerships-between-Councils-A-Guidance-Paper-2007.pdf
  • Norris-Tirrell, D. ve Clay, J. A. (2010). Strategic Collaboration in Public and Nonprofit Administration: A Practice-Based Approach to Solving Shared Problems. CRC Press.
  • Özkan, R. (2011). Toplumsal Yapı, Değerler ve Eğitim İlişkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 333-344.
  • Parsehyan, B. G. (2016). Sanat Organizasyonlarının Sponsorluğu ve İstanbul Bienali. Yıldız Journal of Art and Design, 3(1), 14-25.
  • Pietarinen, S. (2014). Corporate Branding in Social Media - Stakeholder Involvement in Value Co-creation: A Case Study. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Finlandiya: Aalto University, Department of Communication
  • Qu, S. Q. ve Dumay, J. (2011). The Qualitative Research Interview. Qualitative Research in Accounting & Management. 8(3), 228-264.
  • Savin-Baden, M., Major, ve C. H. (2010). New Approaches to Qualitative Research: Wisdom and Uncertainty. Routledge.
  • Southwestern Region of the Forest Service. (2014). Southwest Region Sustainable Recreation Strategy. (https://www.fs.usda.gov/Internet/FSE_DOCUMENTS/fseprd495959.pdf).
  • Türkoğlu, İ. (2009). Yerel Yönetimlerde Mali Reform Arayışları: Türkiye’de Belediyelerde Mali Özerklik ve Belediye Başkanlarının Mali Özerklik Algılaması. Ankara: Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
  • Ukman, L. (2015). IEG’s Guide to Sponsorship. Chicago: IEG, LLC.
  • Vadeveloo, T. ve Singaravelloo, K. (2013). Local Government and Community Development. International Journal of Business, Economics and Law, 2, (2).
  • Yau, O. H., Chow, R. P., Sin, L. Y., Tse, A. C., Luk, C. L. ve Lee, J. S. (2007). Developing a scale for stakeholder orientation. European Journal of Marketing, 41(11/12), 1306-1327.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 9. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yörük, D., Dündar, S. ve Topçu, B. (2011). Türkiye’deki Belediye Başkanlarının Liderlik Tarzı ve Liderlik
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor ve Rekreasyon
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Kaan Turgutkaya 0000-0002-3492-7168

Kerem Yıldırım Şimşek 0000-0002-5020-9801

Erken Görünüm Tarihi 27 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 2 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 19 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Turgutkaya, K., & Şimşek, K. Y. (2024). Belediyelerde Rekreasyon Hizmeti Sağlayan ve Sponsorluk Yapan Paydaşların Motivasyonu. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, 8(1), 12-20. https://doi.org/10.32706/tusbid.1477111
AMA Turgutkaya K, Şimşek KY. Belediyelerde Rekreasyon Hizmeti Sağlayan ve Sponsorluk Yapan Paydaşların Motivasyonu. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi. Haziran 2024;8(1):12-20. doi:10.32706/tusbid.1477111
Chicago Turgutkaya, Kaan, ve Kerem Yıldırım Şimşek. “Belediyelerde Rekreasyon Hizmeti Sağlayan Ve Sponsorluk Yapan Paydaşların Motivasyonu”. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi 8, sy. 1 (Haziran 2024): 12-20. https://doi.org/10.32706/tusbid.1477111.
EndNote Turgutkaya K, Şimşek KY (01 Haziran 2024) Belediyelerde Rekreasyon Hizmeti Sağlayan ve Sponsorluk Yapan Paydaşların Motivasyonu. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi 8 1 12–20.
IEEE K. Turgutkaya ve K. Y. Şimşek, “Belediyelerde Rekreasyon Hizmeti Sağlayan ve Sponsorluk Yapan Paydaşların Motivasyonu”, Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, c. 8, sy. 1, ss. 12–20, 2024, doi: 10.32706/tusbid.1477111.
ISNAD Turgutkaya, Kaan - Şimşek, Kerem Yıldırım. “Belediyelerde Rekreasyon Hizmeti Sağlayan Ve Sponsorluk Yapan Paydaşların Motivasyonu”. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi 8/1 (Haziran 2024), 12-20. https://doi.org/10.32706/tusbid.1477111.
JAMA Turgutkaya K, Şimşek KY. Belediyelerde Rekreasyon Hizmeti Sağlayan ve Sponsorluk Yapan Paydaşların Motivasyonu. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi. 2024;8:12–20.
MLA Turgutkaya, Kaan ve Kerem Yıldırım Şimşek. “Belediyelerde Rekreasyon Hizmeti Sağlayan Ve Sponsorluk Yapan Paydaşların Motivasyonu”. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, c. 8, sy. 1, 2024, ss. 12-20, doi:10.32706/tusbid.1477111.
Vancouver Turgutkaya K, Şimşek KY. Belediyelerde Rekreasyon Hizmeti Sağlayan ve Sponsorluk Yapan Paydaşların Motivasyonu. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi. 2024;8(1):12-20.


Flag Counter