BibTex RIS Kaynak Göster

THE THINGS THAT PISTOLETTO MAKE US THINK US AND THE REFLECTIONS IN THE MIRROR

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 2, 44 - 56, 01.06.2017

Öz

Michelangelo Pistoletto, one of the figures of art povera, performed a performance on WNH gallery in Paris on October 20, 2016. In his performance, Pistoletto was breaking twenty three big framed mirrors on the walls in the gallery space with a sledgehammer in front of the audience. We were reading the word “respect” in the most spoken languages of the world painted in different colors behind every broken mirror. The basic theoretical frameworks of the Lacanian psychoanalysis have been considered as essential reference points in this article in relation to an idea of attempting to read by comparing the performance of Pistoletto with two popular examples from cinema history. Besides, the main conceptualizations of contemporary art have been tried to be criticized with respect to the present and the relation of "now" with the time and space of today and with the issue of alterity in contemporary art marketing system

Kaynakça

  • Deleuze. G, & Guattari. F, (1995), Felsefe Nedir? (Çev. Turhan Ilgaz), YKY, İstanbul
  • Groys. B, (2014), Sanatın Gücü, (Çev. F. Candil Erdoğan), HayalPerest Yay. -Sanat Kuramları, İstanbul
  • Harrison. C, & Wood. Poul, (2011), Sanat ve Kuram, 1900-2000 Değişen Fikirler
  • Antolojisi, (Çev. Sabri Gürses), Küre Yayınları, İstanbul Zizek. S, (2013), Yamuk Bakmak, (Çev. Tuncay Birkan), Metis Yayınları, İstanbul
  • https://www.theguardian.com/artanddesign/2014/may/28/pistoletto-arte-povera-mirror- smasher-eco-houses-interview

Pistoletto'nun Düşündürdükleri, Aynanın Yansıttıkları

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 2, 44 - 56, 01.06.2017

Öz

Art Povera’nın önemli figürlerinden biri olan Michelangelo Pistoletto, 20 Ekim 2016 tarihinde, Paris’te WNH Galeri’de bir performans gerçekleştirdi. Performansında Pistoletto, galeri mekanında duvarlara asılmış büyük ebatlarda 23 adet çerçeveli aynayı izleyicilerin gözleri önünde, elinde bir balyozla rastgele sıralar halinde kırıyordu. Kırılan her aynanın arkasında farklı renklerde boyanmış, dünyanın en çok konuşulan dillerinde “respect” saygı sözcüğünü okuyorduk. Pistoletto’nun bu performansını, sinema tarihinden iki popüler örnekle çaprazlayarak okuma denemesine girişmek şeklindeki bir düşünce ile ilişkili olarak, Lacancı Psikanalitiğin temel kuramsal çerçeveleri Zizek üzerinden-Yamuk Bakmak bu makalede gerekli referans noktaları olarak ele alınmıştır. Bunun yanında, çağdaş/güncel sanatın temel kavramsallaştırmaları, göndergeleri, ‘şimdi’ ile ilişkileri, şimdinin zamanı ve mekanı dolayımında ve çağdaş sanat-piyasa sisteminde ötekilik meselesiyle birlikte, yine bu performans vesilesiyle eleştiri konusu yapılmaya çalışılmıştır

Kaynakça

  • Deleuze. G, & Guattari. F, (1995), Felsefe Nedir? (Çev. Turhan Ilgaz), YKY, İstanbul
  • Groys. B, (2014), Sanatın Gücü, (Çev. F. Candil Erdoğan), HayalPerest Yay. -Sanat Kuramları, İstanbul
  • Harrison. C, & Wood. Poul, (2011), Sanat ve Kuram, 1900-2000 Değişen Fikirler
  • Antolojisi, (Çev. Sabri Gürses), Küre Yayınları, İstanbul Zizek. S, (2013), Yamuk Bakmak, (Çev. Tuncay Birkan), Metis Yayınları, İstanbul
  • https://www.theguardian.com/artanddesign/2014/may/28/pistoletto-arte-povera-mirror- smasher-eco-houses-interview
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Şefik Özcan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özcan, Ş. (2017). Pistoletto’nun Düşündürdükleri, Aynanın Yansıttıkları. Tykhe Sanat Ve Tasarım Dergisi, 2(2), 44-56.