BibTex RIS Kaynak Göster

THE RELATION OF ADVERTISEMENT AND ART IN TODAY’S SOCIETY

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 3, 142 - 159, 01.12.2017

Öz

In this study which named “the relation of advertisement and art in today’s societyé is mentioned the interactions between art and the fact of advertisement and consumtion which we have felt it’s influence in every sense since twentieth century. The global capitals persistently force the social consumption via trademarks. The art is affected by this force too. It is not possible to art not to be effected by the force. When it comes to the place, By the most popular art institutions, even the most rebellious and extraordinary artists are contract with the big companies in return of promises to sponsorship, they are helping to make advertisement by negotiating with them. Sponsorship is not a first-hand need for artists, but a reality that the capitalist order we are in is forcing. Nowadays, it is obvious that images created through advertisements how affect us and directs to consumption. However, art has no such purpose. The artist creates a problem for him and searches the audience for the problem. The advertiser creates a product and calls it a customer. In the direction of this data, how the events such as commercials, trademarks, commercial products and popular culture created by the age of technology are used in the field of arts, their effects and their interrelationships constitute the basis of this research

Kaynakça

  • Berger, J. (1986). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Durak, M. (2007). Sıfır Reklam. Sanatçının Atölyesi, Düşünce Sanat Kültür Seçkisi, Sayı: 04, Sonbahar
  • Klein, Naomi. (2002). Nologo. Ankara: Bilgi Yayınları.
  • Rutherford, Paul. (1996). Yeni İkonalar Televizyonda Reklam Sanatı. İstanbul:Yapı kredi yayınları.
  • Stallabrass, Julian. (2009). Sanat A.Ş. Çağdaş Sanat ve Bienaller. İstanbul: iletişim Yayınları.
  • Toscani, Oiliviero. (1996). Reklam Bize Sırıtan Bir Leştir. İstanbul: Doğan Kitapçılık.
  • Virilio, Paul. (2003). Enformasyon Bombası. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Chin-Tao Wu. (2005). Kültürün özelleştirilmesi 1980'ler Sonrasında Şirketlerin Sanata Müdahalesi, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Yazarı Belli Değil. Andy Warhol. http://www.absolut.com (Erişim tarihi: 28 Ekim 009)
  • Yazarı Belli Değil. Adbusters. http://www.adbusters.org/gallery/spoofads (Erişim tarihi: 17 Eylül 2009)
  • Yazarı Belli Değil. Gregor Graf. http://www.gregorgraf.net (Erişim tarihi: 12 Kasım 2009)
  • Yazarı Belli Değil. NTV Haber. http://www.ntvmsnbc.com (Erişim tarihi:14 Kasım 2009)
  • Altuğ, E. Sanat, Reklam Malzemesi. http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=100528 (Erişim tarihi: 29 Kasım 2009)
  • Yazarı Belli Değil. Türk Dil Kurumu. http://www.tdkterim.gov.tr (Erişim tarihi: 14 Nisan 2009
  • Yazarı Belli Değil. http://www.wwf.org (Erişim tarihi: 27 Kasım 20099
  • Yazarı Belli Değil. http://tr.wikipedia.org/wiki/marka (Erişim tarihi: 16 Nisan 2009)

Günümüz Toplumunda Reklam-Sanat İlişkisi

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 3, 142 - 159, 01.12.2017

Öz

“Günümüz toplumunda sanat-reklam ilişkisi” adlı bu çalışmada, 20. yüzyıldan bu yana etkisini her anlamda hissettiğimiz reklam ve tüketim olgusu ile sanat arasındaki etkileşimler konu edilmektedir. Küresel sermayeler markalar aracılığıyla sürekli toplumsal tüketimi zorlamaktadırlar. Bu zorlamadan sanatın etkilenmemesi mümkün değildir. En gözde sanat kurumları, en asi ve sıra dışı sanatçılar bile yeri geldiğinde büyük şirketlerin sponsorluk vaatleri karşılığında onlarla anlaşmalar yaparak reklamlarını yapmalarında yardımcı olmaktadırlar. Sponsorluk, sanatçılar için ilk elde ihtiyaçları olan bir durum değildir fakat içinde bulunduğumuz kapitalist düzenin zorladığı bir gerçektir. Günümüzde, reklamlar vasıtasıyla oluşturulan imajların bizleri nasıl etkileyip tüketime yönlendirdiği apaçık ortadadır. Buna karşın sanatın böyle bir amacı yoktur. Sanatçı kendisi için bir sorun yaratır ve bu soruna alımlayıcılar arar. Reklamcı ise bir ürün yaratır ve bu ürüne müşteriler arar. Bu veriler doğrultusunda, teknoloji çağının yarattığı reklam, marka, ticari ürün ve popüler kültür gibi olguların sanat alanında nasıl kullanıldıkları, etkileri ve birbirleri arasındaki geçişgenlikler bu araştırmanın temelini oluşturmaktadır

Kaynakça

  • Berger, J. (1986). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Durak, M. (2007). Sıfır Reklam. Sanatçının Atölyesi, Düşünce Sanat Kültür Seçkisi, Sayı: 04, Sonbahar
  • Klein, Naomi. (2002). Nologo. Ankara: Bilgi Yayınları.
  • Rutherford, Paul. (1996). Yeni İkonalar Televizyonda Reklam Sanatı. İstanbul:Yapı kredi yayınları.
  • Stallabrass, Julian. (2009). Sanat A.Ş. Çağdaş Sanat ve Bienaller. İstanbul: iletişim Yayınları.
  • Toscani, Oiliviero. (1996). Reklam Bize Sırıtan Bir Leştir. İstanbul: Doğan Kitapçılık.
  • Virilio, Paul. (2003). Enformasyon Bombası. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Chin-Tao Wu. (2005). Kültürün özelleştirilmesi 1980'ler Sonrasında Şirketlerin Sanata Müdahalesi, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Yazarı Belli Değil. Andy Warhol. http://www.absolut.com (Erişim tarihi: 28 Ekim 009)
  • Yazarı Belli Değil. Adbusters. http://www.adbusters.org/gallery/spoofads (Erişim tarihi: 17 Eylül 2009)
  • Yazarı Belli Değil. Gregor Graf. http://www.gregorgraf.net (Erişim tarihi: 12 Kasım 2009)
  • Yazarı Belli Değil. NTV Haber. http://www.ntvmsnbc.com (Erişim tarihi:14 Kasım 2009)
  • Altuğ, E. Sanat, Reklam Malzemesi. http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=100528 (Erişim tarihi: 29 Kasım 2009)
  • Yazarı Belli Değil. Türk Dil Kurumu. http://www.tdkterim.gov.tr (Erişim tarihi: 14 Nisan 2009
  • Yazarı Belli Değil. http://www.wwf.org (Erişim tarihi: 27 Kasım 20099
  • Yazarı Belli Değil. http://tr.wikipedia.org/wiki/marka (Erişim tarihi: 16 Nisan 2009)
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mehmet Örs Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Örs, M. (2017). Günümüz Toplumunda Reklam-Sanat İlişkisi. Tykhe Sanat Ve Tasarım Dergisi, 2(3), 142-159.