BibTex RIS Kaynak Göster

THE TRANSFORMATION FROM MODERNISM TO POSTMODERNISM IN THE CONTEXT OF PHOTOGRAPHY AND THE REPRESENTATION CRISIS

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 3, 177 - 193, 01.12.2017

Öz

In this article, named “The transformation from modernism to postmodernism in the context of photography and the representation crisis”; the important phases of photography in the post-industrial revolution in order to achieve self-identity and artistic identity are emphasized. In this sense, the relation between photography and modernism and also its production has been scrutinized and the forms of usage in the postmodernist works that emerged after the developments in the post 1960 period and the processes that make the transition from modernism to postmodernism in art have been emphasized. In addition to this, today with postmodernist axes productions in art representation crisis which causes great debate have been tried to be included

Kaynakça

  • Antmen, A. (2012). Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla 20. Yüzyıl Batı Sanatında
  • Akımlar. İstanbul: Sel. Atakan, N. (1998). Arayışlar Resim ve Heykelde Alternatif Akımlar. İstanbul: Yapı Kredi.
  • Kuspit, D. (2010). Sanatın Sonu, Yasemin Tezgiden, (Çev.). İstanbul:Metis.
  • Krauss, R. (2013). Fotoğrafı Yeniden Keşfetmek. C. Aydemir (Dü.) içinde, Fotoğraf
  • Neyi Anlatır (s. 45-58). İstanbul: Hayalperest. Lyotard, J. F. (2009). Postmodern Durum Bilgi Üzerine Bir Rapor. Ankara: Vadi.
  • Shiner, L. (2010). Sanatın İcadı. İsmail Türkmen, (Çev.). İstanbul: Ayrıntı.
  • Şahiner, R. (2013). Sanatta Postmodern Kırılmalar. Ankara: Ütopya.
  • Tumay, S. (2013). Kimliğin Hiper Gerçek Boyutu ve Fotoğraf. C. Aydemir (Ed.)
  • Fotoğraf Neyi Anlatır içinde (s. 117-132). İstanbul: Hayalperest. Türkdoğan, T. (2014). Sanat Kültür Politika. Ankara: Nobel.
  • Wall, J. (2002, 06). Kayıtsızlık İşaretleri: Kavramsal Sanatta ya da Kavramsal Sanat
  • Olarak Fotoğrafın Çeşitli Boyutları. Sanat Dünyamız, 84, 164-173. Yılmaz, M. (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat. İstanbul: Ütopya.
  • Yurttadur, O. (2014). Sanatta Küreselleşme ve Ekonomi İlişkisi. Akdeniz Sanat,7, 174- İnternet Kaynakları
  • Aytekin, A., & Tokdil, E. (2017). Antroposofik Bağlamda Çağdaş Sanatta
  • Otoetnografik Yöntem ve Otobiyografik Olgular. Ulakbilge, 5(9), 67-85. doi: 10.7816/
  • Cebrailoğlu, O. (2013). Modernizm-Postmodernizm Kıskacında Sıradışı Bir Sanatçı
  • Gerhard Richter. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 126. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/esef/article/view/5000091866.
  • Görsel – İşitsel Kaynaklar Görsel 1. August Sander, Handlanger, 1922-1928, Fotoğraf
  • (https://bingingongratitude.wordpress.com/2011/11/14/august-sander/)
  • Görsel 2. Bernd ve Hilla Becher, Su kuleleri, 1963-1995, Fotoğraf
  • (https://www.sfmoma.org/artwork/81.185.6) Görsel 3. Marcel Duchamp, Çeşme, 1964, Yerleştirme
  • (https://hyperallergic.com/370653/centennial-duchamp-fountain-free-admission/)
  • Görsel 4. Joseph Kosuth, Bir ve Üç Sandalye, 1965, Düzenleme
  • (https://www.moma.org/learn/moma_learning/joseph-kosuth-one-and-three-chairs- ) Görsel 5. Bruce Nauman, Çeşme olarak sanatçı, 1966-67,Chromogenic Print, 51x61
  • (https://www.assemblynewyork.com/blogs/news/bruce-nauman) Görsel 6. Gerhard Richter, The Ruhnau Family, 1969, Offset print
  • (https://www.sfmoma.org/artwork/FC.531) Görsel 7. Cindy Sherman, Untitled Film Still, 1978, Fotoğraf
  • (https://www.moma.org/interactives/exhibitions/1997/sherman/untitled21.html)
  • Görsel 8. Marchel Duchamp, L.H.O.O.Q, 1919
  • (http://art-nerd.com/newyork/lhooq/) Görsel 9. Gerard Rancinan, The Big Supper, 2008
  • (https://olivierbauer.org/alimentation-et-spiritualite/la-cene/epoque-contemporaine/)

Fotoğraf Bağlamında Modernizmden Postmodernizme Dönüşüm ve Temsil Krizi

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 3, 177 - 193, 01.12.2017

Öz

Fotoğraf bağlamında modernizmden postmodernizme dönüşüm ve temsil krizi isimli bu makalede, fotoğrafın sanayi devrimi sonrasında kendini var etme ve sanatsal kimlik kazanma amacıyla geçirdiği önemli evreler üzerinde durulmuştur. Bu anlamda fotoğrafın modernizm ile ilişkisi ve üretimi irdelenmiş, özellikle 1960 sonrasındaki gelişmelerle ortaya çıkan postmodernist çalışmalarda kullanım biçimleri ve sanatta modernizmden postmodernizme geçişi sağlayan süreçler üzerinde durulmuştur. Buna ek olarak, günümüzde postmodernist eksenli üretimlerle birlikte büyük tartışmalara neden olan sanatta temsil krizine de yer verilmeye çalışılmıştır. Bu harita üzerine ilerleyen makalede bağlam açısından konunun daha iyi kavranması için özellikle fotoğraf alanında üretimlerde bulunan sanatçılara değinilmiştir

Kaynakça

  • Antmen, A. (2012). Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalarla 20. Yüzyıl Batı Sanatında
  • Akımlar. İstanbul: Sel. Atakan, N. (1998). Arayışlar Resim ve Heykelde Alternatif Akımlar. İstanbul: Yapı Kredi.
  • Kuspit, D. (2010). Sanatın Sonu, Yasemin Tezgiden, (Çev.). İstanbul:Metis.
  • Krauss, R. (2013). Fotoğrafı Yeniden Keşfetmek. C. Aydemir (Dü.) içinde, Fotoğraf
  • Neyi Anlatır (s. 45-58). İstanbul: Hayalperest. Lyotard, J. F. (2009). Postmodern Durum Bilgi Üzerine Bir Rapor. Ankara: Vadi.
  • Shiner, L. (2010). Sanatın İcadı. İsmail Türkmen, (Çev.). İstanbul: Ayrıntı.
  • Şahiner, R. (2013). Sanatta Postmodern Kırılmalar. Ankara: Ütopya.
  • Tumay, S. (2013). Kimliğin Hiper Gerçek Boyutu ve Fotoğraf. C. Aydemir (Ed.)
  • Fotoğraf Neyi Anlatır içinde (s. 117-132). İstanbul: Hayalperest. Türkdoğan, T. (2014). Sanat Kültür Politika. Ankara: Nobel.
  • Wall, J. (2002, 06). Kayıtsızlık İşaretleri: Kavramsal Sanatta ya da Kavramsal Sanat
  • Olarak Fotoğrafın Çeşitli Boyutları. Sanat Dünyamız, 84, 164-173. Yılmaz, M. (2006). Modernizmden Postmodernizme Sanat. İstanbul: Ütopya.
  • Yurttadur, O. (2014). Sanatta Küreselleşme ve Ekonomi İlişkisi. Akdeniz Sanat,7, 174- İnternet Kaynakları
  • Aytekin, A., & Tokdil, E. (2017). Antroposofik Bağlamda Çağdaş Sanatta
  • Otoetnografik Yöntem ve Otobiyografik Olgular. Ulakbilge, 5(9), 67-85. doi: 10.7816/
  • Cebrailoğlu, O. (2013). Modernizm-Postmodernizm Kıskacında Sıradışı Bir Sanatçı
  • Gerhard Richter. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 126. http://dergipark.ulakbim.gov.tr/esef/article/view/5000091866.
  • Görsel – İşitsel Kaynaklar Görsel 1. August Sander, Handlanger, 1922-1928, Fotoğraf
  • (https://bingingongratitude.wordpress.com/2011/11/14/august-sander/)
  • Görsel 2. Bernd ve Hilla Becher, Su kuleleri, 1963-1995, Fotoğraf
  • (https://www.sfmoma.org/artwork/81.185.6) Görsel 3. Marcel Duchamp, Çeşme, 1964, Yerleştirme
  • (https://hyperallergic.com/370653/centennial-duchamp-fountain-free-admission/)
  • Görsel 4. Joseph Kosuth, Bir ve Üç Sandalye, 1965, Düzenleme
  • (https://www.moma.org/learn/moma_learning/joseph-kosuth-one-and-three-chairs- ) Görsel 5. Bruce Nauman, Çeşme olarak sanatçı, 1966-67,Chromogenic Print, 51x61
  • (https://www.assemblynewyork.com/blogs/news/bruce-nauman) Görsel 6. Gerhard Richter, The Ruhnau Family, 1969, Offset print
  • (https://www.sfmoma.org/artwork/FC.531) Görsel 7. Cindy Sherman, Untitled Film Still, 1978, Fotoğraf
  • (https://www.moma.org/interactives/exhibitions/1997/sherman/untitled21.html)
  • Görsel 8. Marchel Duchamp, L.H.O.O.Q, 1919
  • (http://art-nerd.com/newyork/lhooq/) Görsel 9. Gerard Rancinan, The Big Supper, 2008
  • (https://olivierbauer.org/alimentation-et-spiritualite/la-cene/epoque-contemporaine/)
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mehmet Ali Aksakal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Aksakal, M. A. (2017). Fotoğraf Bağlamında Modernizmden Postmodernizme Dönüşüm ve Temsil Krizi. Tykhe Sanat Ve Tasarım Dergisi, 2(3), 177-193.