Museums have responsible for collecting and exhibiting ancient artwork. But today they add new contents their responsibilities; pedagogical, sociological, psychological. So, museology is an independent science branch. In history, museum in ancient architecture which saved their collections. But today, museums made by/designed by the territory of artwork. They are being common education institution. Today’s museums adopt “New Museology” that means of reach people by means of educational programs, social activities and mass media. Message said that “New Museum” that is grow and produce new methods to connect with people. New museums show us not only magnificent exhibitions but it responsible for new functions; collect people to join different activities, ensure people by means of psychological effect and education are only some of them
Eski eserleri toplama ve sergileme amacı taşıyan müzeler, günümüzde pedagojik, sosyolojik, psikolojik içerikler edinmiş hatta “Müzeoloji” Museology adıyla üniversitelerde ayrı eğitimi alınan bağımsız bir bilim dalı kimliğine kavuşmuştur. Tarihi süreci içerisinde önceleri tarihi yapılarda koleksiyonlarını koruyup sergileyen müzeler giderek güncel müzecilik anlayışı ile yeniden yapılanmış bunun ötesinde saklayacakları eserlere göre tasarımı yapılmış yeni binalarda yer alan yaygın eğitim kurumları durumuna gelmişlerdir. Modernleşme süreci içerisindeki günümüz müzeleri, kitle iletişim araçları, eğitim programları, sosyal etkinliklerle izleyiciye ulaşabilecekleri “yeni müzecilik” anlayışını benimsemişlerdir. Message, toplumla ilişki kurmak amacıyla yeni metot ve yöntemlerin geliştirildiği ve üretildiği müzeyi “yeni müze” kavramıyla açıklamaktadır. Yeni müzenin sunduğu hizmetler ile hedeflenen yalnızca göz alıcı sergiler açıp koleksiyonları sergilemek değildir. Müze, eğitimin yanı sıra her kesimden insana hitap edip ve bu amaçla insanları farklı organizasyon ve işlevlerle bir arada toplamak, ruh sağlığını iyileştirici etkiler yaratmak ve katkıda bulunmak gibi birçok yeni işlevi de üstlenmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 4 |