Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Turizm Sektöründe Hizmet Kalitesi Ölçümü Üzerine Bir Literatür Araştırması

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 1, 91 - 118, 01.03.2009

Öz

TURİZM SEKTÖRÜNDE HİZMET KALİTESİ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE BİR LİTERATÜR ARAŞTIRMASI

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 1, 91 - 118, 01.03.2009

Öz

Hizmet sektörünün uluslar arası ticaret içerisinde önemi her geçen gün artmaktadır. Gelişmiş ekonomilerin göstergesi, hizmet sektörlerinin tüm ekonomideki payı ile ölçülür hale gelmiştir. Bu nedenle, hizmet sektörlerinin sınıflandırılması, sorunlarının değerlendirilmesi, maliyet analizleri, insan kaynakları, finans ve pazarlama üzerine analizlerle birlikte, hizmet kalitesi ölçümü üzerine çalışmalar hızla artmaktadır. Hizmet sektöründe kalite kavramı, diğer sektörlere nazaran tanımlanması ve ölçülmesi çok daha zor bir kavramdır. Hizmet kalitesinin ölçümünde doğru model ve yöntemlerle çalışılması, işletme yönetimlerine yön vermesi açısından önemlidir. Bu çalışmada, hizmet sektörü kalite ölçümünde kullanılan modellerin ve ölçümlerin tanımlanması için literatür taraması yapılıp, özellikle misafirperverlik kalitesi üzerine yeni çalışmaların yönünü ve etkinliğini olumlu etkileyecek öneriler sunulmuştur. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burhan Kılıç Bu kişi benim

Ali Eleren Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kılıç, B., & Eleren, A. (2009). TURİZM SEKTÖRÜNDE HİZMET KALİTESİ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE BİR LİTERATÜR ARAŞTIRMASI. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 1(1), 91-118.
AMA Kılıç B, Eleren A. TURİZM SEKTÖRÜNDE HİZMET KALİTESİ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE BİR LİTERATÜR ARAŞTIRMASI. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. Mart 2009;1(1):91-118.
Chicago Kılıç, Burhan, ve Ali Eleren. “TURİZM SEKTÖRÜNDE HİZMET KALİTESİ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE BİR LİTERATÜR ARAŞTIRMASI”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 1, sy. 1 (Mart 2009): 91-118.
EndNote Kılıç B, Eleren A (01 Mart 2009) TURİZM SEKTÖRÜNDE HİZMET KALİTESİ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE BİR LİTERATÜR ARAŞTIRMASI. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 1 1 91–118.
IEEE B. Kılıç ve A. Eleren, “TURİZM SEKTÖRÜNDE HİZMET KALİTESİ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE BİR LİTERATÜR ARAŞTIRMASI”, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 1, ss. 91–118, 2009.
ISNAD Kılıç, Burhan - Eleren, Ali. “TURİZM SEKTÖRÜNDE HİZMET KALİTESİ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE BİR LİTERATÜR ARAŞTIRMASI”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 1/1 (Mart 2009), 91-118.
JAMA Kılıç B, Eleren A. TURİZM SEKTÖRÜNDE HİZMET KALİTESİ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE BİR LİTERATÜR ARAŞTIRMASI. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2009;1:91–118.
MLA Kılıç, Burhan ve Ali Eleren. “TURİZM SEKTÖRÜNDE HİZMET KALİTESİ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE BİR LİTERATÜR ARAŞTIRMASI”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 1, 2009, ss. 91-118.
Vancouver Kılıç B, Eleren A. TURİZM SEKTÖRÜNDE HİZMET KALİTESİ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE BİR LİTERATÜR ARAŞTIRMASI. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2009;1(1):91-118.