Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tüketici Etnosentrizmi ve Marka Bağlılığı Arasındaki İlişki

Yıl 2011, Cilt: 3 Sayı: 2, 39 - 55, 01.06.2011

Öz

TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİ VE MARKA BAĞLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2011, Cilt: 3 Sayı: 2, 39 - 55, 01.06.2011

Öz

Bu çalışmanın amacı yerli literatürde ayrı ayrı birçok kere çalışılan tüketici etnosentrizmi ve marka bağlılığı konularının arasında bir ilişkinin var olup olmadığının sorgulamasıdır. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde öğrenimlerine devam eden 208 ön lisans ve lisans öğrencisi üzerinde yürütülen çalışmanın bulgularına göre algılanan tüketici etnosentrizmi ve marka bağlılığı arasında düşük de olsa anlamlı düzeyde bir ilişki olduğu görülmüştür. Çalışmada yer alan öğrencilerin sorulara verdikleri cevapların ortalamaları incelendiğinde tüketici etnosentrizmi sorularına verilen cevapların ortalamalarının yüksek olduğu ve yerli ürünleri tercih edinilmesi gerektiğini düşünmektedirler. Marka bağlılığıyla ilgili soruların ortalamalarına bakıldığında belirgin bir tercih gözlenmemektedir. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Hüsrev Eroğlu Bu kişi benim

Sema Sarı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Eroğlu, A. H., & Sarı, S. (2011). TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİ VE MARKA BAĞLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 3(2), 39-55.
AMA Eroğlu AH, Sarı S. TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİ VE MARKA BAĞLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. Haziran 2011;3(2):39-55.
Chicago Eroğlu, Ahmet Hüsrev, ve Sema Sarı. “TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİ VE MARKA BAĞLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 3, sy. 2 (Haziran 2011): 39-55.
EndNote Eroğlu AH, Sarı S (01 Haziran 2011) TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİ VE MARKA BAĞLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 3 2 39–55.
IEEE A. H. Eroğlu ve S. Sarı, “TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİ VE MARKA BAĞLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİ”, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 2, ss. 39–55, 2011.
ISNAD Eroğlu, Ahmet Hüsrev - Sarı, Sema. “TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİ VE MARKA BAĞLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 3/2 (Haziran 2011), 39-55.
JAMA Eroğlu AH, Sarı S. TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİ VE MARKA BAĞLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2011;3:39–55.
MLA Eroğlu, Ahmet Hüsrev ve Sema Sarı. “TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİ VE MARKA BAĞLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 2, 2011, ss. 39-55.
Vancouver Eroğlu AH, Sarı S. TÜKETİCİ ETNOSENTRİZMİ VE MARKA BAĞLILIĞI ARASINDAKİ İLİŞKİ. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2011;3(2):39-55.