İmalat sanayi içerisinde yer alan tüm sektörler ülke ekonomileri için vazgeçilmez öneme haizdir. Fakat bu sektörler içerisinde gıda sektörünün yeri ve önemi her zaman çok daha yüksek ve farklı olmaktadır. Çalışmada, Türk Gıda ve İçecek Sektörü içerisinde dikkat çeken performansı ve her bölgede yöresel ürünlerin üretilebilme kolaylığı nedeniyle gıda sektörü içerisinde yer alan şekerleme, kakao ve çikolata alt sektörü incelenmiştir. Çalışmanın amacı, bu alt sektörde faaliyet gösteren işletmelerin ürün ve iyileştirilmiş ürün inovasyonu kararı almalarında hangi faktörlerden etkilendiğini ortaya koyarak, bu bölgesel katkının inovasyonla artırılıp artırılamayacağını ve ulusal bir değere dönüştürülebilme olanaklarını araştırmaktır. Sözü edilen iki olgunun (inovasyon kararı ile inovasyonun belirleyicilerinin) birbirinden bağımsız olup olmadığı Fisher’s Exact testi ile test edilmiş ve incelenen gıda sektörü alt sektöründe firmaların inovasyon kararları üzerinde genel olarak etkili olacağı düşünülen faktörlerin çok fazla etkili olmadığı sonucuna varılmıştır. Firmaları inovasyon konusunda tetikleyen faktörler ise; AR-GE faaliyetinde bulunmaları, ihracat yapıyor olmaları ve uluslararası ürün standartlarına uygun üretim yapma istekleri olmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 2 |