Bu çalışmanın amacı; beş yıldızlı otel işletmeleri çalışanlarının yabancılaşma durumları ile demografik özellikleri arasındaki ilişkinin tespit edilmesidir. Bu amaç doğrultusunda; Antalya, Kemer’de bulunan 18 adet beş yıldızlı otel işletmesinin resepsiyon, servis, mutfak ve kat hizmetleri departmanlarından toplam 539 çalışana anket yöntemiyle ulaşılarak veri toplanmıştır. Yapılan analiz sonuçlarına göre çalışanlarda en fazla kendine yabancılaşma durumu gözlemlenmiş ve çalışanların çeşitli demografik özelliklerinin bazı yabancılaşma boyutları kapsamında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar gösterdiği bulgusuna ulaşılmıştır.
Beş-Faktör Kişilik Özellikleri Demografik Özellikler Yabancılaşma Beş Yıldızlı Oteller
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 4 Sayı: 3 |