Today, management function evolved into complex area in which effective strategic decisions are implemented and considered the balance of intra-organizational besides just classical meaning of enterprise abilities. The analysis of nonmaterial elements like enterprise reputation that enterprise has it in the process of defining strategies and implementing them ever has become more essential. In this study, it was searched whether there is effect of corporate reputation on employee performance. It was defined that financial performance and corporate social responsibility which are sub dimensions’ of corporate reputation are effective on the employee performance as a result of the analyses in the light of obtained data (R=0,322). 1.GİRİŞ Rekabetin yoğun olarak yaşandığı küresel iş ortamında, pazarlama, insan kaynakları, finans gibi alanlarda kurumlara sağladığı faydalar anlaşıldıkça, kurumsal itibara olan ilgi artmaktadır. Bu doğrultuda, itibar kurumların liderleri ve yöneticileri tarafından fazlaca kullanılan ve sahip oldukları en önemli değer olduğunu sıklıkla vurguladıkları bir kavram haline gelmiştir (Gümüş ve Öksüz, 2009: 3). Kurumsal itibar işletmelere birçok açıdan fayda sağlayacaktır. Örneğin; yatırımcılar şirketin pazar payını artırdıkları zaman, müşteriler itibarlı işletmelerin ürünlerini satın almak için yüksek bedeller ödeyebilirler (Fombrun, 1996); Çalışanlar diğer koşullar sabitken- özellikle maliyet avantajından dolayı yüksek itibara sahip işletmelerde çalışmayı tercih edebilirler; Tedarikçiler ise sözleşme tehlikeleri konusunda olumlu itibara sahip işletmeleri tercih edebilmektedirler. Bu tür işletmelerin sözleşme ve izleme maliyetlerini düşürmede öncülük etmesi, tedarikçilerin daha az endişe duymasına sebep olabilmektedir (Robert ve Dowling, 2002: 1079). Kurumsal itibar firmalara, kendi ürün ve hizmetleri için yüksek ücret talep etme, daha iyi iş başvuruları çekme, düşük sermaye masrafları, kalıcı karlılık elde etme, rekabet üstünlüğünün keyfini çıkarma ve yüksek kazanç oranları sağlamaktadır (Little vd., 2010). Başka bir ifade ile kurumsal itibar işletmelerin nitel ve nicel performans göstergelerinde olumlu değişikliklere sebep olabilmektedir. Bu göstergelerden bir tanesi de işgören performansıdır. Bu bağlamda, çalışmamızın temel amacı da Analiz TR72 kalkınma bölgesinde yer alan 3 il ile bu iller ile sınırları bulunan TR71 bölgesinde yer alan 3 ilde faaliyet göstermekte olan özel hastaneler ve özel dal hastanelerinin sahip oldukları kurumsal itibarlarının işgören performansına etkisi olup olmadığını tespit etmek olarak belirlenmiştir.
Günümüzde, yönetim fonksiyonu sadece klasik anlamda işletme yetenekleri yanı sıra örgüt içi dengelerin dikkate alındığı ve etkin stratejik kararların uygulandığı karmaşık alana dönüşmüştür. Stratejilerin belirlenmesi ve uygulanması sürecinde işletmelerin sahip olduğu kurumsal itibar gibi maddi olmayan unsurların analizi giderek daha da zorunlu hale gelmiştir. Bu çalışmada, kurumsal itibarın işgören performansı üzerinde etkileri olup olmadığı araştırılmıştır. Elde edilen veriler ışığında yapılan analizler sonucunda kurumsal itibar alt boyutlarından finansal performans ve kurumsal sosyal sorumluluk boyutlarının işgören performansı üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir (R=0,322).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 2 |