Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üçüncü Yaş Turistlere Yönelik Turistik Ürün Önem-Performans Analizi

Yıl 2013, Cilt: 5 Sayı: 2, 29 - 35, 01.06.2013

Öz

Tourism product has a holistic structure, which has four levels namely; core, supportive, additional and facilitating and each level positively or negatively affects the other. The destinations that want to succeed in the tourism industry should determine the importance given to the product levels by the markets into which they supply products, the performance perceptions related to the product levels and the difference between each other in terms of each market. The purpose of this study is to perform a guiding touristic-productimportance performance analyses in this market in order to associate the importance given to touristic product levels by the third age tourists that have an increasing importance in the tourism sector and the performance perceptions about these levels. 1.

Kaynakça

  • ALBAYRAK, T. ve CABER, M. (2011). “ÖnemPerformans Analizi: Destinasyon Yönetimine Dair Bir Örnek”, Ege Akademik Bakış, 11(4):627-638.
  • BRUYERE, B.L., RODRIQUEZ, D.A.,ve VASKE, J.J.(2002).“Enhancing Importance-Performance Analysis Through Segmentation”, Journal of Travel & Tourism Marketing, 12(1): 81-95.
  • BURKART, A.J. ve MEDLIK, S. (1981). Tourism: Past, Present and Future, Heinmann, London.
  • CHU, R.K.S. ve CHOI, T. (2000). “An Importance- Performance Analysis of Hotel Selection Factors in the Hong Kong Hotel Industry: A Comparison of Business and Leisure Travellers”, Tourism Management, 2:363-377.
  • CLEAVER, M. ve MULLER, T.E. (2002).“ I Want to Pretend I’m Eleven Years Younger: Subjective Age and Seniors Motives for Vacation Travel”, Social Indicators Research, 60: 217–241.
  • COHEN, G.D. (2000). The Creative Age: Awakening Human Potential in the Second Half of Life, HarperCollins Edt., New York. ESKILDSEN, J.K. ve KRISTENSEN, K. (2006). “Enhancing Importance-Performance Analysis”, International Journal of Productivity and Performance Analysis, 55(1): 40-60. http://www.unwto.org/facts/menu.html Erişim Tarihi: 26.04.2012
  • HUANG, Y., KUO, Y. ve XU, S. (2009). “Applying Importance-Performance Analysis to Evaluate Logistics Service Quality for Online Shopping Among Retailing Delivery”, International Journal of Electronic Business Management, 7(2):121-136.
  • KITCHAROEN, K. (2004). “The Importance-Performance Analysis of Service Quality in Administrative Departments of Private Universities in Thailand”, ABAC Journal, 24(3):20-46.
  • KOLB, B.M. (2006). Tourism Marketing for Cities and Towns: Using Branding and Events to Attract Tourists,ButterworthHeinemann.USA, 2006.
  • KOTLER, P., BOWEN, J. ve MAKENS, J. (2006). Marketing for Ho spitality and Tourism, Pearsın Int. Ed., USA.
  • LEHTO, X.Y., O’LEARY, J.T. ve LEE, G. (2001). “Mature International Travellers: An Examination of Gender and Benefits”, Journal of Hospitality and Leisure Marketing, 9:53–72.
  • MARTILLA, J. ve JAMES, J. (1997) .“Importance- Performance Analysis”, Journal of Marketing, 41(1): 77-79.
  • MCGUIRE, F.A., BOYD, R.K. ve TEDRICK, R.E. (2004). Leisure and Aging: Ulyssean Living in Later Life, 3rd edn. Illinois.
  • NAKİP, M. (2003). Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • OLALI, H. ve TİMUR, A. (1988). Turizm Ekonomisi, Ofis Tic. Matbaacılık, İzmir.
  • PENALTA, L.A. ve UYSAL, M. (2001). “Aging and The Future Travel Market”, Parks and Recreation, 27:96–99.
  • ROBERTSON, D.N. (2001). “T he İmpact of Travel on Older Adults: An Exploratory İnvestigation”. Tourism (Zagreb), 49: 99–108. THOMAS, D. ve BUTTS, F. (1998). “Assessing Leisure Motivators and Satisfaction of International Elderhostel Participants”, Journal of Travel and Tourism Marketing, 7:31–38.
  • TYRRELL, T. ve OKRANT, M.J. (2004). “Importance-Performance Analysis: Some Recommendations from an Economic Planning Perspective” Tourism Analysis,9: 1-14.
  • USAL, A. ve ORAL, S. (2001). Turizm Pazarlaması, Kanyılmaz Matbaası, İzmir.

Üçüncü Yaş Turistlere Yönelik Turistik Ürün Önem-Performans Analizi

Yıl 2013, Cilt: 5 Sayı: 2, 29 - 35, 01.06.2013

Öz

Turistik ürünün, kendi içinde çekirdek, destek, ilave ve kolaylaştırıcı olmak üzere dört seviyesi olan ve her bir seviyenin diğerini olumlu ya da olumsuz etkileyebildiği bütünsel bir yapısı vardır. Turizm sektöründe başarılı olmak isteyen destinasyonlar, ürün arz ettikleri farklı pazarların bu ürün seviyelerine verdikleri önemi, ürün seviyelerine ilişkin performans algılamalarını ve bunlar arasındaki farklılıkları her bir pazar açısından belirlemelidirler. Bu çalışmanın amacı turizm sektöründe giderek önemi artan üçüncü yaş turistlerin turistik ürün seviyelerine verdikleri önem ile bu seviyelere yönelik performans algılarını ilişkilendirmek suretiyle bu pazara ulaşmada yol gösterici olabilecek bir turistik ürün önem-performans analizi ortaya koymaktır.

Kaynakça

  • ALBAYRAK, T. ve CABER, M. (2011). “ÖnemPerformans Analizi: Destinasyon Yönetimine Dair Bir Örnek”, Ege Akademik Bakış, 11(4):627-638.
  • BRUYERE, B.L., RODRIQUEZ, D.A.,ve VASKE, J.J.(2002).“Enhancing Importance-Performance Analysis Through Segmentation”, Journal of Travel & Tourism Marketing, 12(1): 81-95.
  • BURKART, A.J. ve MEDLIK, S. (1981). Tourism: Past, Present and Future, Heinmann, London.
  • CHU, R.K.S. ve CHOI, T. (2000). “An Importance- Performance Analysis of Hotel Selection Factors in the Hong Kong Hotel Industry: A Comparison of Business and Leisure Travellers”, Tourism Management, 2:363-377.
  • CLEAVER, M. ve MULLER, T.E. (2002).“ I Want to Pretend I’m Eleven Years Younger: Subjective Age and Seniors Motives for Vacation Travel”, Social Indicators Research, 60: 217–241.
  • COHEN, G.D. (2000). The Creative Age: Awakening Human Potential in the Second Half of Life, HarperCollins Edt., New York. ESKILDSEN, J.K. ve KRISTENSEN, K. (2006). “Enhancing Importance-Performance Analysis”, International Journal of Productivity and Performance Analysis, 55(1): 40-60. http://www.unwto.org/facts/menu.html Erişim Tarihi: 26.04.2012
  • HUANG, Y., KUO, Y. ve XU, S. (2009). “Applying Importance-Performance Analysis to Evaluate Logistics Service Quality for Online Shopping Among Retailing Delivery”, International Journal of Electronic Business Management, 7(2):121-136.
  • KITCHAROEN, K. (2004). “The Importance-Performance Analysis of Service Quality in Administrative Departments of Private Universities in Thailand”, ABAC Journal, 24(3):20-46.
  • KOLB, B.M. (2006). Tourism Marketing for Cities and Towns: Using Branding and Events to Attract Tourists,ButterworthHeinemann.USA, 2006.
  • KOTLER, P., BOWEN, J. ve MAKENS, J. (2006). Marketing for Ho spitality and Tourism, Pearsın Int. Ed., USA.
  • LEHTO, X.Y., O’LEARY, J.T. ve LEE, G. (2001). “Mature International Travellers: An Examination of Gender and Benefits”, Journal of Hospitality and Leisure Marketing, 9:53–72.
  • MARTILLA, J. ve JAMES, J. (1997) .“Importance- Performance Analysis”, Journal of Marketing, 41(1): 77-79.
  • MCGUIRE, F.A., BOYD, R.K. ve TEDRICK, R.E. (2004). Leisure and Aging: Ulyssean Living in Later Life, 3rd edn. Illinois.
  • NAKİP, M. (2003). Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • OLALI, H. ve TİMUR, A. (1988). Turizm Ekonomisi, Ofis Tic. Matbaacılık, İzmir.
  • PENALTA, L.A. ve UYSAL, M. (2001). “Aging and The Future Travel Market”, Parks and Recreation, 27:96–99.
  • ROBERTSON, D.N. (2001). “T he İmpact of Travel on Older Adults: An Exploratory İnvestigation”. Tourism (Zagreb), 49: 99–108. THOMAS, D. ve BUTTS, F. (1998). “Assessing Leisure Motivators and Satisfaction of International Elderhostel Participants”, Journal of Travel and Tourism Marketing, 7:31–38.
  • TYRRELL, T. ve OKRANT, M.J. (2004). “Importance-Performance Analysis: Some Recommendations from an Economic Planning Perspective” Tourism Analysis,9: 1-14.
  • USAL, A. ve ORAL, S. (2001). Turizm Pazarlaması, Kanyılmaz Matbaası, İzmir.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Funda Cengiz Bu kişi benim

Kemal Kantarcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Cengiz, F., & Kantarcı, K. (2013). Üçüncü Yaş Turistlere Yönelik Turistik Ürün Önem-Performans Analizi. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 5(2), 29-35.
AMA Cengiz F, Kantarcı K. Üçüncü Yaş Turistlere Yönelik Turistik Ürün Önem-Performans Analizi. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. Haziran 2013;5(2):29-35.
Chicago Cengiz, Funda, ve Kemal Kantarcı. “Üçüncü Yaş Turistlere Yönelik Turistik Ürün Önem-Performans Analizi”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 5, sy. 2 (Haziran 2013): 29-35.
EndNote Cengiz F, Kantarcı K (01 Haziran 2013) Üçüncü Yaş Turistlere Yönelik Turistik Ürün Önem-Performans Analizi. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 5 2 29–35.
IEEE F. Cengiz ve K. Kantarcı, “Üçüncü Yaş Turistlere Yönelik Turistik Ürün Önem-Performans Analizi”, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 2, ss. 29–35, 2013.
ISNAD Cengiz, Funda - Kantarcı, Kemal. “Üçüncü Yaş Turistlere Yönelik Turistik Ürün Önem-Performans Analizi”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 5/2 (Haziran 2013), 29-35.
JAMA Cengiz F, Kantarcı K. Üçüncü Yaş Turistlere Yönelik Turistik Ürün Önem-Performans Analizi. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2013;5:29–35.
MLA Cengiz, Funda ve Kemal Kantarcı. “Üçüncü Yaş Turistlere Yönelik Turistik Ürün Önem-Performans Analizi”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 2, 2013, ss. 29-35.
Vancouver Cengiz F, Kantarcı K. Üçüncü Yaş Turistlere Yönelik Turistik Ürün Önem-Performans Analizi. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2013;5(2):29-35.