BibTex RIS Kaynak Göster

Tüketicilerin Mutluluk Düzeylerine Göre Markalı Ürünlere Bakışları Üzerine Bir İnceleme; Giyim Sektörü Örneği

Yıl 2014, Cilt: 6 Sayı: 2, - , 15.03.2016

Öz

Mutluluk, insanların ulaşmak için yoğun çaba sarfettiği ve hayatlarında aradıkları en önemli şeylerden birisidir. Tüketicilerin mutluluk düzeyine göre markalı ürünlere bakışlarında bir farklılığın olup olmadığı, anlaşılmaya ve araştırılmaya değer görülmüştür. Bu çerçevede öncelikle, mutluluk ölçeği (Subjective Happiness Scale) ile katılımcıların mutluluk düzeyleri tespit edilmiş ve sonrasında onların markalı ürünlere bakışları incelenmiştir. Araştırmaya Burdur’dan farklı yaş, meslek, eğitim ve gelir seviyesinden toplam 346 kişi katılmıştır. Oneway ANOVA analiz yöntemiyle elde edilen bulgularda, mutluluk düzeyi yüksek bireylerin markalı ürünleri daha kaliteli, imajı ve bilinilirliği yüksek fakat pahalı olarak niteledikleri görülmüştür.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yüksel Köksal

Hakan Bayraktaroğlu

Sema Sarı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Köksal, Y., Bayraktaroğlu, H., & Sarı, S. (2016). Tüketicilerin Mutluluk Düzeylerine Göre Markalı Ürünlere Bakışları Üzerine Bir İnceleme; Giyim Sektörü Örneği. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 6(2).
AMA Köksal Y, Bayraktaroğlu H, Sarı S. Tüketicilerin Mutluluk Düzeylerine Göre Markalı Ürünlere Bakışları Üzerine Bir İnceleme; Giyim Sektörü Örneği. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. Mart 2016;6(2).
Chicago Köksal, Yüksel, Hakan Bayraktaroğlu, ve Sema Sarı. “Tüketicilerin Mutluluk Düzeylerine Göre Markalı Ürünlere Bakışları Üzerine Bir İnceleme; Giyim Sektörü Örneği”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 6, sy. 2 (Mart 2016).
EndNote Köksal Y, Bayraktaroğlu H, Sarı S (01 Mart 2016) Tüketicilerin Mutluluk Düzeylerine Göre Markalı Ürünlere Bakışları Üzerine Bir İnceleme; Giyim Sektörü Örneği. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 6 2
IEEE Y. Köksal, H. Bayraktaroğlu, ve S. Sarı, “Tüketicilerin Mutluluk Düzeylerine Göre Markalı Ürünlere Bakışları Üzerine Bir İnceleme; Giyim Sektörü Örneği”, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 2, 2016.
ISNAD Köksal, Yüksel vd. “Tüketicilerin Mutluluk Düzeylerine Göre Markalı Ürünlere Bakışları Üzerine Bir İnceleme; Giyim Sektörü Örneği”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 6/2 (Mart 2016).
JAMA Köksal Y, Bayraktaroğlu H, Sarı S. Tüketicilerin Mutluluk Düzeylerine Göre Markalı Ürünlere Bakışları Üzerine Bir İnceleme; Giyim Sektörü Örneği. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2016;6.
MLA Köksal, Yüksel vd. “Tüketicilerin Mutluluk Düzeylerine Göre Markalı Ürünlere Bakışları Üzerine Bir İnceleme; Giyim Sektörü Örneği”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 2, 2016.
Vancouver Köksal Y, Bayraktaroğlu H, Sarı S. Tüketicilerin Mutluluk Düzeylerine Göre Markalı Ürünlere Bakışları Üzerine Bir İnceleme; Giyim Sektörü Örneği. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2016;6(2).