Mutluluk, insanların ulaşmak için yoğun çaba sarfettiği ve hayatlarında aradıkları en önemli şeylerden birisidir. Tüketicilerin mutluluk düzeyine göre markalı ürünlere bakışlarında bir farklılığın olup olmadığı, anlaşılmaya ve araştırılmaya değer görülmüştür. Bu çerçevede öncelikle, mutluluk ölçeği (Subjective Happiness Scale) ile katılımcıların mutluluk düzeyleri tespit edilmiş ve sonrasında onların markalı ürünlere bakışları incelenmiştir. Araştırmaya Burdur’dan farklı yaş, meslek, eğitim ve gelir seviyesinden toplam 346 kişi katılmıştır. Oneway ANOVA analiz yöntemiyle elde edilen bulgularda, mutluluk düzeyi yüksek bireylerin markalı ürünleri daha kaliteli, imajı ve bilinilirliği yüksek fakat pahalı olarak niteledikleri görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 6 Sayı: 2 |