Krizler, işletmeler için ayakta kalmanın en zor olduğu dönemleri oluşturmaktadır. Krizler genellikle işletmeler için dış çevrede aniden meydana gelen köklü değişimleri temsil etmekte ve uyum ve denge için fonksiyonel alanlarda yeni stratejik yaklaşımları gerektirmektedir. Krizlerin sıklaştığı ve küreselleştiği günümüzde krizlere karşı işletmelerin stratejilerini konu alan çok sayıda araştırma yapılmaktadır. Ancak bu çalışmalar daha çok yönetim, pazarlama vb. alanlarda gerçekleşmektedir. İşletmelerde finans fonksiyonuna ilişkin kriz yönetimini konu alan çalışmalar ne yazık ki çok yetersiz durumdadır. Bu çalışmada krizlere karşı izlenen finansal stratejiler ve işletmelerin krizler karşısındaki tutumları incelenmektedir. Bu kapsamda, Antalya’da konaklama işletmelerinin krizlere karşı izledikleri finansal stratejileri ve işletmelerin krizlere karşı tutumlarını belirlemeye yönelik bir alan araştırması da yapılmıştır. Araştırmaya ilişkin veriler, bölgedeki büyük konaklama işletmelerinden anket yöntemiyle toplanmıştır. Araştırma sonuçları, Antalya’da konaklama işletmelerinin yatırım ve finanslama alanında bilinçli ve uygun stratejiler formüle etmek yerine, daha çok, verimlilik artırıcı ve tasarruf sağlayıcı önlemlere ağırlık verdiklerini göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 7 Sayı: 1 |