İşletmeler hem finansal performanslarını hem de örgütsel performanslarını arttırarak rekabet avantajına sahip olmak ve sahip oldukları rekabet avantajını sürdürmek istemektedirler. Performansı arttırmak için işletmeler çeşitli iş modelleri uygulamaktadır. Bu uygulamalardan biri mükemmellik uygulamalarıdır. Mükemmellik uygulamaları işletmelerin pazar paylarını, finansal performansını, örgütsel performansını ve müşteri memnuniyetini arttırmaktadır. Konaklama sektöründe hizmet veren oteller de daha iyi hizmet vermek, performansı artırmak ve müşteri memnuniyeti sağlamak amacıyla mükemmellik uygulamalarına başlamıştır. Bu çalışmanın öncelikli amacı Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı (EFQM) İş Mükemmellik Modeli uygulamaları ile otellerin örgütsel performansı arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Çalışmada ayrıca otel sınıfları ile EFQM İş Mükemmellik Modeli uygulamaları arasındaki farklarında tespit edilmesi amaçlanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre EFQM İş Mükemmellik Modeli alt kriterleri ile otellerin örgütsel performansı arasında güçlü bir ilişki bulunmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 7 Sayı: 2 |