BibTex RIS Kaynak Göster

EFQM İş Mükemmellik Modeli İle Otel İşletmelerinin Örgütsel Performansı Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma

Yıl 2015, Cilt: 7 Sayı: 2, - , 21.03.2016

Öz

İşletmeler hem finansal performanslarını hem de örgütsel performanslarını arttırarak rekabet avantajına sahip olmak ve sahip oldukları rekabet avantajını sürdürmek istemektedirler. Performansı arttırmak için işletmeler çeşitli iş modelleri uygulamaktadır. Bu uygulamalardan biri mükemmellik uygulamalarıdır. Mükemmellik uygulamaları işletmelerin pazar paylarını, finansal performansını, örgütsel performansını ve müşteri memnuniyetini arttırmaktadır. Konaklama sektöründe hizmet veren oteller de daha iyi hizmet vermek, performansı artırmak ve müşteri memnuniyeti sağlamak amacıyla mükemmellik uygulamalarına başlamıştır. Bu çalışmanın öncelikli amacı Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı (EFQM) İş Mükemmellik Modeli uygulamaları ile otellerin örgütsel performansı arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Çalışmada ayrıca otel sınıfları ile EFQM İş Mükemmellik Modeli uygulamaları arasındaki farklarında tespit edilmesi amaçlanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre EFQM İş Mükemmellik Modeli alt kriterleri ile otellerin örgütsel performansı arasında güçlü bir ilişki bulunmaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma İplik

Yunus Topsakal

Esengül İplik

Yayımlanma Tarihi 21 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İplik, F., Topsakal, Y., & İplik, E. (2016). EFQM İş Mükemmellik Modeli İle Otel İşletmelerinin Örgütsel Performansı Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 7(2).
AMA İplik F, Topsakal Y, İplik E. EFQM İş Mükemmellik Modeli İle Otel İşletmelerinin Örgütsel Performansı Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. Mart 2016;7(2).
Chicago İplik, Fatma, Yunus Topsakal, ve Esengül İplik. “EFQM İş Mükemmellik Modeli İle Otel İşletmelerinin Örgütsel Performansı Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 7, sy. 2 (Mart 2016).
EndNote İplik F, Topsakal Y, İplik E (01 Mart 2016) EFQM İş Mükemmellik Modeli İle Otel İşletmelerinin Örgütsel Performansı Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 7 2
IEEE F. İplik, Y. Topsakal, ve E. İplik, “EFQM İş Mükemmellik Modeli İle Otel İşletmelerinin Örgütsel Performansı Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 2, 2016.
ISNAD İplik, Fatma vd. “EFQM İş Mükemmellik Modeli İle Otel İşletmelerinin Örgütsel Performansı Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 7/2 (Mart 2016).
JAMA İplik F, Topsakal Y, İplik E. EFQM İş Mükemmellik Modeli İle Otel İşletmelerinin Örgütsel Performansı Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2016;7.
MLA İplik, Fatma vd. “EFQM İş Mükemmellik Modeli İle Otel İşletmelerinin Örgütsel Performansı Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 2, 2016.
Vancouver İplik F, Topsakal Y, İplik E. EFQM İş Mükemmellik Modeli İle Otel İşletmelerinin Örgütsel Performansı Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2016;7(2).