BibTex RIS Kaynak Göster

LİSANS ÖĞRENCİLERİN TMS/TFRS HAKKINDAKİ FARKINDALIKLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: YALOVA ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 1, - , 15.04.2016

Öz

Dünyada yaşanan küreselleşme ortak bir muhasebe dili olarak muhasebe standartlarını gündeme getirmiştir. Muhasebe Standartlarının devreye girmesiyle beraber muhasebe eğitiminin de değişen koşullara uyum sağlaması ve üniversitelerde muhasebe eğitiminde verilen derslerin de bu değişime uyum sağlayacak şekilde düzenlenmesi ve öğrencilerin standartlar konusunda donanımlı bir şekilde mezun olmaları önem kazanmıştır. Bu bağlamda çalışmanın temel amacı, Yalova Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü ve Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin Türkiye Muhasebe/Finansal Raporlama Standartları konusundaki farkındalıklarını ortaya koymaktır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin okudukları bölümler, muhasebe alanına ilgi düzeyleri, muhasebe alanında iş veya staj tecrübesi bulunup bulunmaması ve öğrencilerin muhasebe alanında çalışma arzusu ile TMS/TFRS farkındalıkları arasında herhangi bir farklılığa rastlanılmamıştır.

 

Kaynakça

  • AKTÜRK, A. (2014). Muhasebe Meslek Mensuplarının Muhasebe Standartlarına Uyumu Sürecinde Eğitim Faktörü Üzerine Antalya İlinde Bir Araştırma, Mali Çözüm Dergisi, 122: 63-84.
  • DALĞAR, H., ÇELİK İ., MORTAŞ, M. (2011). Muhasebe Öğrenimi Gören Öğrencilerin TMS/TFRS Hakkındaki Farkındalıklarına Yönelik Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(1): 217-230.
  • KAMU GÖZETİMİ MUHASEBE VE DENETİM STANDARTLARI KURUMU, TMS/TFRS Tam Seti, http://www.kgk.gov.tr/content_detail-345-1055-tms-tfrs-2015-seti.html, 10.01.2016.
  • KARAKAYA DEMİRKUTLU, F. (2014). “İşletme Lisans Öğrencilerinin Türkiye Muhasebe/Finansal Raporlama Standartları Hakkındaki İlgi Düzeyleri, Beklentileri Ve Farkındalıkları: Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Örneği, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(2): 156-174.
  • KURNAZ, N. (2012). Statistical Analysis of the Factors Affecting Accounting Students? Awareness of the TAS (Turkish Accounting Standards) and TFRS (Turkish Financial Reporting Standards), British Journal of Science, March, 4 (1): 142-156.
  • ÖZERHAN, Y., YANIK, S. (2015). Açıklamalı ve Örnek Uygulamalı Türkiye Muhasebe Standartları Türkiye Finansal Raporlama Standartları, TÜRMOB Yayınları, 2015.
  • ŞENOL, H. (2005). Ulusal ve Uluslararası Muhasebe Standartlarına Göre Varlıkların Değerlemesi: SM ve SMMM’lerin Uygulama Düzeylerin Tespitine Yönelik Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Isparta.
  • YANIK, A.,YILDIZ, F., KARA, E. GÜNCE, N. (2013). “Muhasebe Eğitimi Gören Ön Lisans Öğrencilerinin Muhasebe Standartları Hakkındaki Algıları Üzerine Bir Araştırma Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 36: 243-252.
  • YILDIZ, F., YANIK, A. (2013). “Lisans Ve Önlisans Düzeyinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Muhasebe Standartları Hakkındaki Algılarının Karşılaştırılması: Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2): 443-458.
  • YILDIZ , F., YANIK, A. (2013). Yükseköğretimde Öğrenim Gören Öğrencilerin Muhasebe Ve Finansal Raporlama Standartları Hakkındaki Algıları: Ampirik Çalışma, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(17): 205-220.
  • YILMAZ, B. (2007). Muhasebe Standartlarının Oluşumu ve Uygulanma Alanı, SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 7(13): 139-155.
  • Sayılı Türk Ticaret Kanunu. 14.02.2011 tarihli, 27846 sayılı, Resmi Gazete.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seyhan Çilkoçyiğit

Bilge Elitaş Bu kişi benim

Mahmut İşgüven

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çilkoçyiğit, S., Elitaş, B., & İşgüven, M. (2016). LİSANS ÖĞRENCİLERİN TMS/TFRS HAKKINDAKİ FARKINDALIKLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: YALOVA ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 8(1).
AMA Çilkoçyiğit S, Elitaş B, İşgüven M. LİSANS ÖĞRENCİLERİN TMS/TFRS HAKKINDAKİ FARKINDALIKLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: YALOVA ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. Nisan 2016;8(1).
Chicago Çilkoçyiğit, Seyhan, Bilge Elitaş, ve Mahmut İşgüven. “LİSANS ÖĞRENCİLERİN TMS/TFRS HAKKINDAKİ FARKINDALIKLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: YALOVA ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ Ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 8, sy. 1 (Nisan 2016).
EndNote Çilkoçyiğit S, Elitaş B, İşgüven M (01 Nisan 2016) LİSANS ÖĞRENCİLERİN TMS/TFRS HAKKINDAKİ FARKINDALIKLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: YALOVA ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 8 1
IEEE S. Çilkoçyiğit, B. Elitaş, ve M. İşgüven, “LİSANS ÖĞRENCİLERİN TMS/TFRS HAKKINDAKİ FARKINDALIKLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: YALOVA ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ”, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 1, 2016.
ISNAD Çilkoçyiğit, Seyhan vd. “LİSANS ÖĞRENCİLERİN TMS/TFRS HAKKINDAKİ FARKINDALIKLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: YALOVA ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ Ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 8/1 (Nisan 2016).
JAMA Çilkoçyiğit S, Elitaş B, İşgüven M. LİSANS ÖĞRENCİLERİN TMS/TFRS HAKKINDAKİ FARKINDALIKLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: YALOVA ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2016;8.
MLA Çilkoçyiğit, Seyhan vd. “LİSANS ÖĞRENCİLERİN TMS/TFRS HAKKINDAKİ FARKINDALIKLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: YALOVA ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ Ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, c. 8, sy. 1, 2016.
Vancouver Çilkoçyiğit S, Elitaş B, İşgüven M. LİSANS ÖĞRENCİLERİN TMS/TFRS HAKKINDAKİ FARKINDALIKLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: YALOVA ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2016;8(1).