Bu çalışmada, Eskişehir Teknik Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi'nde öğrenim gören öğrencilerin e-spor hakkındaki düşünceleri ve Covid-19 pandemi sürecinde oyun oynama alışkanlıklarının betimlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemini 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında Eskişehir Teknik Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi‟nde öğrenim gören Beden Eğitimi Öğretmenliği, Antrenörlük Eğitimi, Rekreasyon ve Spor Yöneticiliği bölümlerindeki 1. 2. 3. 4. ve 4+ sınıflarda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışmaya katılan öğrencilerin sayısı ise 87 erkek (%60.8), 55 kadın (%38.46) toplam 142 kişiden (yaş: 21,74±3,29) oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan
demografik bilgi formu ve Covid-19 pandemi sürecinde öğrencilerin e-spor faaliyetlerindeki değişimlerini incelemek için araştırmacılar tarafından oluşturulan sorular ve bu sorulara ek olarak Çolak ve ark., (2018), Yılmaz ve Karaoğlan (2019) tarafından oluşturulan e-spor bilgi düzeyleri ve e-spor ile ilgili bilgileri nasıl öğrendikleri ile ilgili soruların bulunduğu anket kullanılmıştır. Çalışmanın analizinde frekans analizi sınıflandırılmış verilerde yüzdelik analizi yapılmıştır. Çalışmaya katılan 142 öğrenciden e-spor kavramını hiç duymayan 10 (%7.7) kişi bulunmaktadır. 78 (%54.2) katılımcı e-sporu, elektronik ortamda yapılan spor müsabakaları olarak değerlendirmiştir. Covid-19 pandemi sürecinden önce e-spor ile ilgili oyunlar oynayan 63 (%44.1) katılımcı vardır, Covid-19 sürecinde e-spor ile ilgili oyunlarla ilgilenmeye başlayan 15 (%10.5) katılımcı varken 66 (%46.5) katılımcı, e-spor ile ilgilenmemektedir. Çalışmanın geri kalanında e-spor ile ilgilenmeyen katılımcılar soruları cevaplamamıştır. E-spor ile ilgilenen 76 katılımcı tarafından cevaplanan „‟ Covid-19 süreci benim evde daha fazla vakit geçirmeme sebep oldu ve e-spor ile ilgilendiğim süre arttı. sorusuna 28 (36.2) kişi „‟kesinlikle katılıyorum‟‟, 26 (%32.5) kişi „‟katılıyorum‟‟ şeklinde cevap vermiştir. „‟E-spor ile ilgilendiğim için günlük aktivitelerimi aksatıyorum.‟‟ sorusuna 38 (%48.1) kişi „‟katılmıyorum‟‟ cevabını vermiştir. Katılımcıların pandemi sürecindeki oyun oynama süresinden, ortalama 3,5 saat e-spor ile
ilgili oyunlar oynandığı istatistik sonuçlar ile ortaya konmuştur. Pandemi öncesinde ise ortalama 2,6 saat oyun oynadıkları da istatistiksel analizler sonucunda ortaya çıkmıştır. Katılımcıların pandemi sırasından daha fazla e-spor ile ilgilendikleri araştırmalar sonucunda ortaya konmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Egzersiz ve Spor Psikolojisi |
Bölüm | 2022 Cilt: 3 Sayı : 2 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2 |