Bu araştırmanın birinci amacı Uzaktan Eğitim Hizmet Kalitesi (UEHK) Ölçeğinin kavramsal yapısının ortaya konulması, bu yönde bir ölçme aracı geliştirilmesi ve doğrulanmasıdır. Araştırmanın ikinci ana amacı UEHK, tatmin, üniversite sadakati ve olumlu WOM davranışı arasındaki nedensellik ilişkilerini yapısal bir model kapsamında test etmektir. Eskişehir Teknik Üniversitesi (ESTÜ), Spor Bilimleri Fakültesinde okuyan 181 öğrenciye kolayda örnekleme yöntemi ile ulaşılmıştır. UEHK ölçeğinin kavramsal yapısı literatür bağlamında incelenmiş ve önceki araştırmalara dayalı olarak 3 boyutlu (sistem, personel, öğrenme) 22 ifadeli yapı açıklayıcı faktör analizi (AFA) ile test edilmiştir. Yapılan analizler neticesinde yeterli faktör yüküne (0,5) ulaşmayan 9 ifade araştırmadan çıkarılmıştır. Toplam 3 boyutlu ve 13 ifadeli yapıya Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) ve çeşitli geçerlilik-güvenirlilik analizi uygulanarak UEHK ölçeğinin kavramsal yapısı doğrulanmıştır. Araştırmanın ikinci amacı doğrultusunda UEHK, tatmin, sadakat ve olumlu WOM davranışı arasındaki nedensellik ilişkileri YEM‟in temel metodolojik ilkeleri doğrultusunda iki aşamalı (ölçüm-yapısal) yaklaşım ile analiz edilmiştir. Ölçüm modeli kapsamında araştırma modelinin veriler ile uyumu test edilmiştir. Yapısal model kapsamında araştırmanın öngörülen modeline ilişkin oluşturulan 4 ana hipotez test edilmiştir. Buna göre UEHK‟nin tatmin ve üniversite sadakati üzerinde pozitif yönlü anlamlı etkisi olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra üniversite sadakatinin pozitif WOM davranışını etkilediği fakat tatminin bu yapı üzerinde anlamlı etkisi olmadığı görülmüştür. Araştırma sonuçlarının teorik ve pratik çıkarımları detaylı olarak araştırma kapsamında tartışılmıştır.
Uzaktan Eğitim Hizmet Kalitesi Üniversite Sadakati Öğrenci Tatmini WOM
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | 2023 Cilt: 4 Sayı : 1 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 1 |